Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: [1] 2  Send TopicPrint
Hot Topic (More than 15 Replies) Hongaarse premier wil hek op de Balkan (Read 2.149 times)
Karel
Beginnend Lid
**

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Hongaarse premier wil hek op de Balkan
08.01.2016 at 13:11:08
Print Post  
Goedemiddag,

Orban heeft vele ideeen en zoekt samenwerking (financien) met de EU:

De Europese Unie zou met behulp van hekwerken langs de noordgrens van Griekenland de toestroom van migranten vanuit Turkije moeten beperken. Dit zei de Hongaarse premier Viktor Orban vrijdag.

het hele artikel:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24968247/__Orban_wil_hek_op_de_Balkan__.html

Maar dit heeft verder niets met de vrije media (dit topic) in Polen te maken.

groet,

Karel

Verplaatst te veel OFF topic

Back to top

IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Re: Hongaarse premier wil hek op de Balkan
Reply #1 - 08.01.2016 at 16:07:34
Print Post  
Hoeveel kilometer en hoe hoog?
Mogelijk ook nog stroken met mijnenvelden! Uitkijktorens met mitrailleurs en niet te vergeten veel volt op de hekken. 

Is Orban's hek de oplossing? Ik zeg van niet. Daarom Orban's hek is Orban's is gek.

Hij roept keihard tegen de EU dat die zich niet moet bemoeien met zijn binnenlandse politiek, dat hij dan ook maar zijn mond houdt over hekwerken elders in Europa.

en ik zou met u niet willen ruilen – ik zou er geld voor willen geven – om net als u – mezelf te zijn
Back to top

IP Logged

Karel
Beginnend Lid
**

Reply #2 - 08.01.2016 at 17:35:48
Print Post  
Goedenavond,

In heel Europa roepen ze dat we minder gelukszoekers nodig hebben (echte vluchtelingen zijn overal welkom)
De deal die de EU met Turkye heeft gemaakt werkt niet.
Als we nou voor die 3 miljard een hek bouwen en aan het hek een nette controle houden ben ik er wel voor.
Dan gelijk onze Europese Grenscontrole er naar toe. 
Ik ben ook geen groot fan van Orban maar er zijn 2 ideeen die ik wel wardeer, 1 is dit hek.
2 is zijn poging om een grote/brede coalitie te bouwen in Hongarije. Minder tevreden ben ik dan weer over de boete van 30.000 HUF die ik deze week mocht betalen vanwege te hard rijden in Augustus, maar ik neem aan dat dit mijn eigen schuld is Smiley

groet.

Karel

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #3 - 08.01.2016 at 17:45:45
Print Post  

Maar u vindt het niet erg dat deze man door velen als een Fascist wordt gezien wegens zijn behandeling van Zigeuners en andere minderheden?

Maar ik snap de combinatie, Orban is net als U tegen de EU.

Back to top
IP Logged

Karel
Beginnend Lid
**

Reply #4 - 08.01.2016 at 18:27:34
Print Post  
Goedenavond,

Nog een jaartje en dan heeft Nederland ook een Premier die tegen Europa is Wink

Maar zoals ik al zei in mijn post, ik ben geen fan van Orban.

Dat wil niet zeggen dat hij af en toe een goed idee heeft en dit hek is er een van.

Groet 

Karel

Back to top

IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #5 - 08.01.2016 at 18:29:05
Print Post  
Karel wrote on 08.01.2016 at 17:35:48:
Goedenavond,

In heel Europa roepen ze dat we minder gelukszoekers nodig hebben (echte vluchtelingen zijn overal welkom)
De deal die de EU met Turkye heeft gemaakt werkt niet.
Als we nou voor die 3 miljard een hek bouwen en aan het hek een nette controle houden ben ik er wel voor.
Dan gelijk onze Europese Grenscontrole er naar toe. 
Ik ben ook geen groot fan van Orban maar er zijn 2 ideeen die ik wel wardeer, 1 is dit hek.
2 is zijn poging om een grote/brede coalitie te bouwen in Hongarije. Minder tevreden ben ik dan weer over de boete van 30.000 HUF die ik deze week mocht betalen vanwege te hard rijden in Augustus, maar ik neem aan dat dit mijn eigen schuld is Smiley

groet.

Karel

U schrijft geen groot fan te zijn van Orban, maar zijn hekwerk te waarderen. 
Sterker nog, daar 3 miljard aan te willen besteden. 

Ik zeg: Europa heeft al goede buitengrenzen. Als voorbeeld: kan iedereen, als passagier, ongevraagd landen op Amsterdam Airport (Schiphol). 
Nee, dus dat is een perfecte buitengrens. Wat er nu gebeurt heeft niets te maken met grenzen sluiten of nieuwe creëren. 

Ik sluit niet mijn ogen, kijk zeker niet weg, maar ben ook geen roeptoeter. 

Een hekwerk zoals op voorstel van Orban zal geen enkel nut hebben. 

Ik ken uw leeftijd niet, maar 09-11-1989 was een heugelijke dag in Europa. Weg met politieke obstakels in Europa. 

In herhaling van mijn kant, Orban is anti Europa. In mijn ogen een haatdragend persoon tegen anderen.   

Wat uw punt 2 betreft kan ik alleen maar zeggen, wat had u anders verwacht. Inzake uw rijgedrag doe ik geen verdere mededelingen.

en ik zou met u niet willen ruilen – ik zou er geld voor willen geven – om net als u – mezelf te zijn
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #6 - 08.01.2016 at 19:17:15
Print Post  

Quote:

Nog een jaartje en dan heeft Nederland ook een Premier die tegen Europa is

Als het aan mij ligt mag blonde Greet niet eens de stoep van de tweede kamer vegen.

Hij zal alleen premier worden als andere partijen met hem in zee willen. Dat zijn net zulke verraders van de Nederlandse tolerantie als Blondie zelf want zeg nu zelf......................

Je bent van Javaanse afkomst, je haar is git zwart, je verafschuwd je afkomst en dat haar en daarom blondeer je het, je laat duidelijk merken niet alleen tegen Moslims te zijn maar ook tegen Polen en anderen niet west Europeanen. 
Je ligt wel elke avond naast je Hongaarse vrouw met een dubbel paspoort, iets wat je Marokkanen en Polen en Koningin Maxima niet gunt. Zeg eens wat zegt dat over zo'n creatie??

Daarnaast is het nog maar de vraag of hij zijn proces gaat winnen, zijn maatje Max is er niet meer.

Blondie is een schandvlek en weet u waarom. Rondom hem staan tig beveiligers die met risico voor eigen leven,  [Er kan zo maar een anti tank grannat van een dak worden geschoren] hem beveiligen, achter de ruggen van deze beveiligers durft hij zijn gal over anderen te spugen. Als je een echte vent was stond je VOOR die beveiligers en deed je zegje en nam je risico, DAN krijg je mijn respect, ni is het een slappe dweil met een te grote mond.

Quote:

Dat wil niet zeggen dat hij af en toe een goed idee heeft en dit hek is er een van.

Ik kan met droge ogen constateren dat tot nu toe, alleen U het bent die het een goed idee vind, hoe was het ook weer met Hongarije tijdens WW2?? Zou het soms daarom komen, oud zeer en heimwee??

De stroom migranten moet stoppen, zeker is zeker, maar niet door een hek, gewoon door te zorgen dat er in die landen waar ze nu vandaan komen, goed werk is  en sociale voorzieningen, als de rijke Arabische landen de minder rijken zou helpen, was het probleem opgelost. Geen Hek nodig dus.

Maar gezien de mentaliteit daar even iets anders ligt zal men dat aan moeten passen en wel zo dat er niet overal problemen ontstaan zoals met de Syriërs in Keulen. Het is heel simpel, wil je hier verblijven? Aanpassen, Wil je je niet aanpassen terug. In Keulen zijn vrouwen op straat geslagen aangerand en twee verkracht. Ik heb geen hek nodig, wie mijn schoonheid aanraakt loopt met gebroken vinders, wie haar probeert te verkrachten sterft. 
Allemaal zonder hek en waarom? Omdat niet iedereen hetzelfde is.

Back to top
IP Logged

Karel
Beginnend Lid
**

Reply #7 - 08.01.2016 at 21:32:18
Print Post  
Goedenavond,

de smiley achter de zin over de premier was bedoeld om aan te geven dat het een grapje was.
Denk inderdaad dat Wilders niet genoeg steun van andere partijen zal krijgen.(denk ook niet dat hij zoveel stemmen krijgt als nu gepeild, maar u kent mijn visie op peilingen)

Schiphol is maar een paar km van alle 1000den km buitengrens.
Er zijn meerdere stukken waar de buitengrens wel werkt. Daarbij komen er niet zoveel vluchtelingen en gelukszoekers per vliegtuig, al heb ik wel het idee dat dit goedkoper en veiliger voor ze zou zijn.

Tussen Griekenland en Turkije is er bijna geen grensbewaking en daar zou een "hek" dus wel een oplossing kunnen zijn.

Ik zal proberen uit te leggen waarom:

Op deze manier doorgaan gaat toch niet lukken en we dienen iets te doen. Opvang in de regio zal niet zo snel gebeuren zoals u al aangaf. 

Slowakije wil geen moslims opvangen, Hongarije en Polen maar mondjesmaat (zo goed als niet) en zo zijn er wel meer landen. Dit komt mede door de berichtgeving in diverse  media (MSM en sociale media) uit de landen die wel moslims opvangen. 
En al deze media laten niet de vele succes verhalen zien, die laten alleen de aanslagen en misstanden zien.
Als je je informatie alleen via de diverse media bekijkt en niet zelf  ervaringen op doet is het ook lastig een objectief oordeel vormen.

Mijn uitgangspunt is de menselijke psychologie.

Dat is een heel verhaal maar kort samengevat: 

" Als wij met elkaar in vrede en veiligheid willen samen leven dan zullen we elkaar dienen te respecteren en een ieder de ruimte en de mogelijkheid dienen te geven om zijn eigen leven te leiden. " 

En dit dient dan ook wederkerig te zijn zonder elkaar te beschadigen.

Daders straffen, zoals u aangeeft de vingers breken of erger, is mijn inziens te reactief, ik bedoel, hoe je een dader ook straft, het slachtoffer heeft daar niets aan.

Voorkomen is het enige dat helpt voor een slachtoffer.

Het eisen dat vluchtelingen zich dienen aan te passen gaat het ook niet worden, mensen hebben allemaal recht op hun eigen identiteit. 

Zoals Rutte vandaag aangaf, "wat een verschrikkelijk woord multi culti samenleving, we hebben maar 1 cultuur en daar pas je je maar op aan." Nou geef die man nog maar een biertje maar dat is dus geen oplossing.

Tot nu toe heeft niets echt geholpen, mislukte integratie, teveel gelukzoekers, gebrek aan respect voor elkaar.
(en ja ik ken ook de succesverhalen, de mensen die dit wel goed hebben gedaan, gelukkig zijn dat er ook veel)

Om al deze redenen vindt ik het hek dus mogelijk een goede deel oplossing, met zoals gezegd een deur/overgang om echte vluchtelingen te helpen. 

fijne avond

Karel

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #8 - 08.01.2016 at 22:17:43
Print Post  
Quote:

"Als wij met elkaar in vrede en veiligheid willen samen leven dan zullen we elkaar dienen te respecteren en een ieder de ruimte en de mogelijkheid dienen te geven om zijn eigen leven te leiden." 

Theoretisch allemaal heel mooi en nobel, maar aangezien er mensen mee te maken hebben niet haalbaar. Weet u waarom? Om een eigen leven te kunnen leiden, moet je niet in een gemeenschap wonen maar op een eiland. Woon je niet op een eiland maar in een gemeenschap, dan is aanpassen aan de rest de enige oplossing om een relatief leven te kunnen leiden. Binnen de vier muren kan men, wanneer de buren er geen last van hebben, doen wat men wil.

Quote:

Daders straffen, zoals u aangeeft de vingers breken of erger, is mijn inziens te reactief, ik bedoel, hoe je een dader ook straft, het slachtoffer heeft daar niets aan.

Heeft u de situatie in Keulen en nu inmiddels in heel Duitsland gevolgd? Ik denk het niet. Politiechef gaf eerst aan dat het een rustige oudejaarsnacht was geweest, later moest hij toegeven dat dit niet zo was, hij moest toegeven dan vele vrouwen door een grote groep vluchtelingen was aangerand, betast, geslagen en vernederd, twee vrouwen werden verkracht. Politie? Politie deed niets vanwege de angst dat ze voor te Rechts uitgemaakt zou worden. ZOVER ZIJN WE AL GEZAKT.

Inmiddels zijn er door 148 vrouwen aanklachten ingediend en het stijgt nog steeds, 34 daders zijn herkent, 13 zijn reeds opgemaakt en de rest is op de vlucht of heeft zich verborgen, maar de zaak staat op scherp. Politiechef heeft zijn ontslag in moeten dienen en er zullen er nog een paar volgen.

Als op dat moment een stel Duitse jongemannen de moed had gehad, om in te grijpen waren er minder slachtoffers geweest. Normaals wie aan mijn schoonheid komt heeft een heel groot probleem, weet niet alleen hoe dit aan te pakken, maar ook hoe ik dat berecht moet krijgen.

Wat u wilt mijnheer Karel, is Pappen en Nathouden, DAT mijn beste is de slechtste oplossing.

Weet u iets over massagedrag? Ik denk het niet anders zou u dit: “Voorkomen is het enige dat helpt voor een slachtoffer.” Niet stellen.

In Keulen waren 1000den mensen op de been toen die ploeg ineens tekeer ging. Zouden die vrouwen er soms om gevraagd hebben door hun manier van kleden? Als men daar niet tegen kan moet men terug naar de zandbak.

Quote:

Het eisen dat vluchtelingen zich dienen aan te passen gaat het ook niet worden, mensen hebben allemaal recht op hun eigen identiteit.

JA, die eis stel ik en mag door iedereen gesteld worden.

Heeft u al eens geprobeerd in Saudi Arabië een Maria Kapel te bouwen? Heeft u daar al eens geprobeerd in uw eigen tuin, waar anderen u wel kunnen zien een glas wodka te drinken? Heeft in Saudi Arabië al eens naakt op het strand gelegen?? In Nederland kunt u dat allemaal doen, maar in Saudi Arabië niet, dus kunt u daar niet uw eigen identiteit behouden.

Waarom dan wel aan de vluchtelingen hier, dit recht schenken??

Ik woon in een flat waar doorstroom vluchtelingen zitten met een tijdelijke verblijfsvergunning. Overbodige matras, Hup het raam uit, lag drie weken in de struiken, van de hulpverleners gekregen kinderfietsjes, banden lek, fietsjes staan twee weken tegen een muur en worden dan door de kinderen van deze vluchtelingen in de sloot achter onze flat gegooid. Vandaag zijn de waterplanten gemaaid, het wat teveel was gingen een vrachtwagen in, tussen de plantenresten zaten 6 kinderfietsjes, waarvan ik weet bij wie ze horen, dus een bekeuring zou ik zou uit kunnen laten schrijven. Maar niet gedaan je weet immers nooit, mijn auto staat ook op die parkeerplaats.

Twee mannen uit Syrië [gevraagd] parkeren hun auto [vluchten en toch geld hebben?] voor de garage deuren onder onze flat en blokkeren dus de uitrit voor de eigenaren van die garages, vorige week moesten de ziekbroeders van een ambulance 25 meter lopen met de brancard omdat de beide heren uit Syrië hun auto’s er weer hadden staan. Onze gehandicapte Chinees, [Lieve zachte man] moet met zijn scootmobiel naar de achterkant rijden om binnen te komen, want de opritten vóór de flat, zijn door op de grond geflikkerde[vergeef mij de uitdrukking]  fietsen en die twee auto’s geblokkeerd.

Doen Nederlanders dit ook zo?

Als ik of iemand er wat van zegt, is het, “ben je van de Vreemdelingendienst”, “ben je van de politie”?? Nee!!  “Dan bek houden”.

Eigen identiteit laten behouden? Zijn Nederlanders ook zo.

Mijnheer Karel, u mag schrijven wat u wilt, maar volgens mij woont u in een beschermde buurt, met dagelijks Strażników in uw straat.

Maak u geen zorgen, we hebben de Nederlandse bewoners van deze flat inmiddels verzameld en zijn het eens, we gaan naar Gemeente, Politie, Huisbaas, doen deze er niets aan………………gaan we andere oplossingen zoeken. Maar uw oplossingen zullen het zeker niet worden.

Wat Rutte betreft, laten we daar het maar niet over hebben , kost een heel nieuw forum.

« Last Edit: 08.01.2016 at 22:56:14 by Pieszyce* »  
Back to top
IP Logged

nemo.omen*
Polenforum Veteraan

Reply #9 - 09.01.2016 at 10:21:41
Print Post  
De oplosssing is simpel:

Zet eeen hoog hek om Oban Angry

Gerrit van Asperen /Borenbas

Though I look old, yet I am strong and lusty

William Shakespeare
As you like it,
Act II ,scene III

No Civilisation without Destillation

Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können.
(Jean Paul)

No more slavery (the Fugs)
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #10 - 09.01.2016 at 12:28:21
Print Post  

Inderdaad, weg met die man die denkt geweldig te zijn.

Als hij zo tegen de EU is, is hij vrij te vertrekken naar zijn vriend's unie, Putin zal hem met open armen ontvangen.

Uitbreiding unie per direct stop zetten en eerst dit soort rotte appels lozen.

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #11 - 09.01.2016 at 13:45:05
Print Post  
Beste Pieszyce,

Op dit moment komen er geen landen in aanmerking tot toetreding EU. Er zijn strenge toelatingseisen.

Turkije (kandidaat-lidstaat) is al vanaf 1999 bezig en nog steeds niet toegetreden. 

Al lezende in diverse media, denken overigens veel Nederlanders dat het referendum inzake Oekraïne ook over een lidmaatschap van de EU gaat. Is dus niet zo. 
Gaat over samenwerking tussen de EU en Oekraïne.   

Hopelijk geeft de Nederlandse regering daar voor 6 april nog voldoende voorlichting over.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #12 - 09.01.2016 at 14:08:23
Print Post  

Quote:
Al lezende in diverse media, denken overigens veel Nederlanders dat het referendum inzake Oekraïne ook over een lidmaatschap van de EU gaat. Is dus niet zo.
Gaat over samenwerking tussen de EU en Oekraïne.

Niet met je eens Joe, ik heb destijds discussie gevoerd met de oprichters van GeenPeil vanwege het asociale karakter van het referendum. 

Die gaven mij duidelijk antwoord, dat het referendum ook gezien moet worden als een aanname of afwijzing van de EU. 

Zelfs GeenStijl de basis van GeenPeil heeft er hele discussies over gehad en ook daar was te lezen dat het een mooie gelegenheid was om de regering de waarheid te zeggen. Mede om die reden was ik zo fanatiek daar, men is aan het misleiden.

Daarnaast, men kan tegen Oekraïne zijn, het is slechts een handels verdrag en jij en ik maken het denk ik niet meer mee, dat Oekraïne lid kan worden, daarvoor moeten ze nog teveel doen. Kost zeker 25 jaar.

Maar ik vind dat ze het verdienen dus JA voor Oekraïnes associatieverdrag.

Wel men Nee stemmen, bedenk dan hoe wij destijds geholpen zijn, hoe dankzij hulp wij ineens 500 gulden per maand erbij kregen.

Daarnaast heeft Oekraïne recht om bevriend te zijn met de EU en Europese landen. Door Rusland is ze altijd geN**id en uitgebuit. Steenlkolenmijnen voor een zacht prijsje leeggeroofd. 

Maar het ergste, Atoomwapens ingeleverd via het Boedapest Memorandum onder de belofte van vrijheid en eeuwige bescherming. Nou we zien het, Rusland valt binnen met een rotsmoes en Obama zijn onderbroek zit te strak om het over de Britten totaal maar niet te hebben. Vroeger was dat een land met eer en moed, zelfs met drie zaklampen heb ik dat niet kunnen vinden.

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #13 - 09.01.2016 at 15:07:43
Print Post  
We wachten het af.

Voorlopig is per 01-01-2016 het verdrag al gedeeltelijk in werking getreden.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #14 - 09.01.2016 at 15:18:44
Print Post  

Klopt en er is al leuk handel gedreven met voordelen voor zowel Europa als Oekraïne en dat is waar het om gaat.

Nee stemmers,  hebben niet in de gaten dat alles, maar dan ook alles duurder zal worden als de EU uit elkaar knalt.

Als ik in mijn familie Nee stemmers zou hebben, zouden dat tot het einde der tijden weten dat ik meer moet betalen dankzij hen.

Ben daar rechtuit en strak in. Nee stemmen niet meer welkom.

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: [1] 2 
Send TopicPrint
Bookmarks: Twitter Facebook Linked in Twitter