Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: 1 [2]  Send TopicPrint
Hot Topic (More than 15 Replies) Hongaarse premier wil hek op de Balkan (Read 2.092 times)
Karel
Beginnend Lid
**

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Re: Hongaarse premier wil hek op de Balkan
Reply #15 - 09.01.2016 at 17:46:19
Print Post  
Goedenavond,

Wat een hoop verschillende thema's binnen 1 draadje Smiley

Wat helpt het de EU of de situatie in Pieszyce's flat dat er een hek om Orban gebouwd wordt? Of als Hongarije uit de EU gaat? (Met de gedachte dat als Hongarije gaat er een domino effect kan optreden)
Het hek op de zuidgrens van Hongarije heeft Hongarije (wat uit eindelijk alleen maar een doorvoer land voor vluchtelingen en gelukszoekers was) veel rust bezorgd.

Mensen die zo omgaan met de goederen en hulp zoals aangegeven door Pieszyce mogen van mij rustig aangepakt worden binnen de geldende regels.

Laat die auto's gewoon wegslepen, dan doen ze het zo rap niet weer. Geef ze een boete de hulpverleners zullen toch ook weten aan wie die fietsen toebeho(o)r(d)en?

Over Keulen, ik denk dat u mijn boodschap niet helemaal op de juiste waarde schat, aan de ene kant zegt u dat ik voorstander ben van een op met hitler en bruinhemden gelijkende regime. Dat ik enkele ideeen van een facist als Orban goed vindt aan de andere kant zegt u dat mijn manier er een is van pappen en nat houden.
Ik herken me in beiden niet, en ik denk ervan overtuigd te zijn dat als we samen aan een tafel zouden zitten met een koffie, biertje of borreltje dat we elkaar beter zouden begrijpen.

In de schriftelijke communicatie is er veel ruimte om elkaar mis te verstaan.

Laat ik eens een paar vragen stellen aan u Pieszyce maar ook aan alle anderen die willen reageren: wat zou u willen dat de EU zou doen om toestanden zoals nu helaas in uw beurt gebeuren te voorkomen/bestraffen? 

Vindt u, ondanks het verschil, dat er overeenkomsten zijn tussen uw situatie, de aanslagen in Parijs en wat er nu in Keulen is gebeurt?

Denkt u dat het de slachtoffers (in alle situaties) helpt als we de daders strenger straffen? Of zouden we met z'n allen moeten zorgen dat er geen slachtoffers zijn?

Groet,

Karel

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #16 - 09.01.2016 at 18:44:35
Print Post  

Geachte Heer Karel,

De meeste zaken hebben met elkaar te maken, maar ik heb even geen zin dat uit te leggen in een aparte post. Maar verzeker u er van, dat ik de zaak uit elkaar trek wanneer er iets niet goed gaat, zoals ik met uw Post gedaan heb.

Misschien zo het domino effect goed zijn,raken we de rotte appels kwijt.

U weet totaal niet waar u het over heeft als u mij adviseert, de auto’s weg te laten slepen. De meeste hulpdiensten raken niets aan wat van een vluchteling is. Nee hulpverleners weten niet van wie die fietsen zijn, omdat ze met een aanhangwagen komen, er 5 fietsjes gelost worden en de mensen zelf mogen uitmaken wie wat krijgt.

Maar ik nok, wanneer er zaken beweerd worden die ik niet gezegd heb, ben ik er klaar mee.

DIT schreef ik:   Zo zijn er nogal wat voorbeelden die lijken op de tijd dat de bruinhemden Duitsland langzaam in hun macht brachten.

Heel wat anders dan uw bewering.

U bent nogal overtuig van uw zelf, nou ik gelukkig ook. Ik weet heel zeker dat als wij aan een tafel zaten of u of ik binnen 15 minuten wegliepen, geld achterlatend voor de drank, want ik drink alleen van vrienden.

Mijn mening wat de EU zou moeten doen staat waarschijnlijk al een kleine 10 keer op dit forum.

Ik laat het er verder bij.

Back to top
IP Logged

Karel
Beginnend Lid
**

Reply #17 - 09.01.2016 at 19:38:23
Print Post  
Pieszyce,

Zwijgen is het makkelijkste kun je ook niets verkeerd zeggen.

Of u het nou leuk vindt of niet als u akties van de regering hier vergelijkt met wat er in de tijd van Hitler en de bruinhemden gebeurde en mij aanspreekt dat ik PiS steun waarvan voor mij beiden meer verschillen dan overeenkomen.

Voor mij is dat een van de redenen dat ik niet meer op Nu.Nl en dergelijke sites reageer, als je een iets andere mening hebt ben je gelijk een Nazi of Bruinhemd. gewoon omdat mansen niet normaal hun mening kunnen geven of kunnen accepteren dat een ander een andere mening heeft.

Ik zeg hier niet mee dat ik zo over u denk, ik geef alleen maar aan dat we over verschillende dingen anders denken.

U vroeg mij eens of ik een ander hun mening niet gunde, ik zou u deze vraag willen terugstellen:
Mag een lid hier, binnen de grenzen van goed fatsoen, zijn eigen mening geven?
Mag een lid hier reageren als hij het niet eens is met een mening?

U hoeft het antwoord niet te geven, natuurlijk mag dat, en dat is wat ik hier waardeer,

Fijne avond.

Karel.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #18 - 09.01.2016 at 20:17:32
Print Post  

Even kort.

U weet net zo goed als ik, dat het nergens over zwijgen gaat.

Voor de rest, lees uw tekst even door.

Mijn  mening is dat er zaken gebeuren en gaan gebeuren in Polen die ook door de Bruinhemden in Duitsland zijn gedaan, PiS is niet voor niets conservatief nationalistisch.

Uw mening is anders, prima geen probleem meer, als 6 jaar in Polen wonende, heeft u geprobeerd mensen die 24 jaar of iets korter in Polen wonen, HUN mening te ontnemen.

Nu vraagt u verderop in uw tekst:

Quote:

Mag een lid hier, binnen de grenzen van goed fatsoen, zijn eigen mening geven?
Mag een lid hier reageren als hij het niet eens is met een mening?

Dat mag, zolang u anderen ook hun mening laat.

Geen antwoord geven? Nu heb ik een dejavu………………………ik geef altijd antwoord. Zou u moeten weten.

De mensen die ik ken en al langer in Polen wonen, weten waar ze het over hebben, daar sta ik voor in.

Misschien bent u onbewust en ongewild PiS aanhanger door uw Poolse familie, u zult namelijk niet de eerste zijn.

Back to top
IP Logged

Karel
Beginnend Lid
**

Reply #19 - 09.01.2016 at 21:52:37
Print Post  
Hi Pieszyce,

goed, we discuseren door, nogmaals ik ben bewust (en onbewust ws ook) voor geen enkele politieke partij, nog hier nog in Nederland.

Ik kijk alleen naar het democratische proces, meerderheid bepaald.

En dat geldt dus ook in Hongarije, de premier heeft geen 2/3 meerderheid meer en zoekt naar een brede coalitie om dingen te veranderen. Dingen waarvan hij vindt dat dit goed voor zijn land is.
En blijkbaar denken zijn mensen daar ook zo over. 
De mensen die daar niet mee eens zijn kunnen straks opnieuw stemmen.

Dit wil niet zeggen dat ik het met hem eens of oneens ben, ik kijk gewoon wat hij per voorstel zegt, het " hek" vindt ik gezien de negatieve gebeurtenissen met gelukzoekers en diverse aanslagen geen slecht idee, het zal afhangen van de uitvoering of het gaat werken.

Jij noemde hem een facist, ik vindt dat geen terechte kwalificatie, hij is tegen zigeuners maar zo is de meerderheid van zijn volk. Ik werk momenteel met een groep van Hongaren, de meesten zijn niet voor Orban maar zijn ook tegen zigeuners.

ze vinden dat ze op dit moment met Orban tactisch stemmen, de keuze is tussen een echte facistische partij, Orban of een kleine partij.

Of Orban Polen nu wel of niet steunt in de EU maakt geen verschil, De EU heeft geen middellen om Polen in de hoek te zetten.

Ik heb niemand hun mening ontnomen ik heb alleen aangegeven dat ik graag met hem zou willen praten omdat ik zijn motivatie om Polen te verlaten niet begreep. ( dit was een zucht momentje van mij) Ik heb hem dit netjes uitgelegd en hij heeft zijn redenen met ons gedeeld , voor mij duidelijk.

Dus dit verwijt trek ik mij niet aan.

Ik reageer hier niet op andere Poolse zaken aangezien ik vindt dat we daar in een ander draadje genoeg ruimte hebben.

groet Karel

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #20 - 09.01.2016 at 22:27:22
Print Post  

Uw post is chaotisch en u haalt zaken door elkaar.

Korte reactie.

Quote:

Jij noemde hem een facist, ik vindt dat geen terechte kwalificatie,

Ik kijk alleen naar het democratische proces, meerderheid bepaald.

Totaal uw mening, laten we stellen dat ik redenen heb, die ik niet met u hoef te delen. 

Maar gezien zijn genegenheid voor Putin, zijn uitdrukking over een veto uitspreken als Brussel Polen aanpakt, zijn arrogantie in de omgang met mensen, stel ik, we gaan nog veel beleven met die man. Over hoe het verder op te lossen heb ik al een aantal malen op dit forum mijn mening gegeven daar begin ik niet meer aan. 
Verder kan Hongarije mij gestolen worden, is allang het land van Pál Maléter niet meer, ik was er 10 jaar na de opstand. Maar wist toen al dat ik nooit meer terug zou komen.

In een goede en echte democratie, bepaald inderdaad een meerderheid, rekening houdend met de wensen van de minderheid, wat in Polen gebeurd heeft meer weg van een Blitzkrieg.

Niet voor niets zijn er nu al Plannen om Duda na zijn termijn als hij niet herkozen wordt voor het Staatstribunaal te slepen. Ken u de Poolse geschiedenis? Zo niet dan raad ik u aan er aan te beginnen.

Ik heb al een paar maal aangegeven, “Ik ben er klaar mee” dat komt schijnbaar niet aan.

Ik zal duidelijker zijn EINDE discussie voor mij.

Back to top
IP Logged

Karel
Beginnend Lid
**

Reply #21 - 09.01.2016 at 22:38:29
Print Post  
Hi Pieszyce,

Orban arrogant, eens.
Maar kijk eens nar Juncker is die tactisch?

Die geeft in zijn eentje geenpeil 10% meer kans dat het NEE wordt.

Groet 

Karel.

Back to top

IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1 [2] 
Send TopicPrint
Bookmarks: Twitter Facebook Linked in Twitter