Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Miljardair Andrej Babis wil Tsjechië runnen als een bedrijf - met flink wat Europese subsidie (Read 502 times)
Joe DiMaggio
Super Veteraan

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Miljardair Andrej Babis wil Tsjechië runnen als een bedrijf - met flink wat Europese subsidie
23.10.2017 at 21:51:48
Print Post  
Hij wordt in een adem genoemd met Jaroslaw Kaczynski en Viktor Orbán, de mannen die Polen en Hongarije met straffe hand leiden naar een model dat steeds minder lijkt op een westerse democratie. 

Bron:
https://www.trouw.nl/democratie/miljardair-andrej-babis-wil-tsjechie-runnen-als-...

en ik zou met u niet willen ruilen – ik zou er geld voor willen geven – om net als u – mezelf te zijn
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: Miljardair Andrej Babis wil Tsjechië runnen als een bedrijf - met flink wat Europese subsidie
Reply #1 - 24.10.2017 at 00:12:05
Print Post  

Populistische rat, ik ben voorstander alle ex sovjet satellieten per direct los te koppelen van de EU, mensen die reeds in die landen en in west Europa zijn kunnen er blijven als ze willen, krijgen gelijk een paspoort van het land waar ze verblijven en klaar.

wanneer deze landen dan na minimaal 5 jaar hebben laten zien dat ze democratisch zijn, mogen ze in de EU terugkeren. Zo niet is het pech, DE EU moet verder en de trein dendert door wie mis springt heeft pech, we hebben met z'n allen al te veel op moeten brengen via inlevering van onze welvaart, nu moet dat maar eens stoppen.

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Re: Miljardair Andrej Babis wil Tsjechië runnen als een bedrijf - met flink wat Europese subsidie
Reply #2 - 24.10.2017 at 17:23:54
Print Post  
Binnen de EU mogen ze eens harder op gaan treden en zich niet druk maken om zoiets:

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/politiek/europarlement-gaat-stemmen-over-afsc....

en ik zou met u niet willen ruilen – ik zou er geld voor willen geven – om net als u – mezelf te zijn
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #3 - 24.10.2017 at 18:20:57
Print Post  
Quote:
De maatschappelijke kosten als gevolg van het verzetten van de klok raamt de Duitse hoogleraar Till Roenneberg, die al veertig jaar de invloed van de klok op het bioritme van mensen bestudeert, alleen al voor Duitsland op 60 miljard euro per jaar. 

Ik vind het totale bullshit dat afschaffen van die zomertijd. Heerlijk dat het in die tijd langer licht is en bio ritme???

Ik zal wel zonder bio ritme geboren zijn want ik merk er niets van, ga ook niet eerder of later naar bed en zet de volgende dag pas de klokken op de tijd die ze moeten hebben.

Laat de EU er maar voor zorgen dat niet steeds groepjes landen invloed kunnen hebben op het algeheel, straks willen de Finnen dat de winter afgeschaft wordt en dat we maar 3 seizoenen kennen.

Het zijn altijd een paar landen met een grote IK cultuur die het voor de rest van de EU verzieken en mijn steun voor de EU is al van 100% naar 55% gedaald door dit soort Fratsen.

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #4 - 24.10.2017 at 18:44:22
Print Post  
Pieszyce,

Vind ik ook, dat uurtje langer licht in de zomer is welkom.

Bioritme is ook onzin. Voor mij dus. Werk al meer dan 40 jaar onregelmatig en ondervind daar geen nadelen van. 

Daarom lach ik altijd om die vakantiegangers die klagen om een jetlag. 

Dat weet je toch van te voren, en als je daar niet tegen kunt, lekker in de eigen tijdzone blijven.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #5 - 24.10.2017 at 20:52:23
Print Post  

Zo is het

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #6 - 25.10.2017 at 00:05:36
Print Post  

V4 staten moeten zoeken naar bondgenoten: Tsjechische winnaar Babiš

Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije moeten hun bondgenoten zoeken buiten hun regionale Visegrad-groep (V4) om een reeks beleidslijnen in Europa door te voeren, heeft de Tsjechische parlementaire verkiezingswinnaar Andrej Babiš gezegd.

In gesprek met het persagentschap Reuters nadat de stemmen waren geteld, vermeld Babiš “dubbele kwaliteit van voedsel, de strijd tegen migratie” en andere kwesties waarvoor hij zei de vier Visegrad-groep Naties moeten streven naar bondgenoten binnen de Europese Unie.

Lees hier verder . . . . . . .

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #7 - 25.10.2017 at 00:08:46
Print Post  

Babiš loopt al wat achter, want een paar weken geleden zijn de berichten over dubbele [slechtere] kwaliteit van het voedsel geproduceerd in de EU en geëxporteerd naar de ex sovjet landen onderuit gehaald.

Een onderzoekscommissie heeft gesteld dat het niet alleen onmogelijk was, maar ook niet waar.

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint
Bookmarks: Twitter Facebook Linked in Twitter