Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic EU-president Tusk wil af van Brusselse asielquota: 'Deze aanpak werkt niet' (Read 242 times)
Joe DiMaggio
Super Veteraan

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

EU-president Tusk wil af van Brusselse asielquota: 'Deze aanpak werkt niet'
07.12.2017 at 20:36:32
Print Post  
EU-president Tusk wil af van de Brusselse asielquota. De verplichte spreiding van vluchtelingen leidt volgens hem louter tot diepe verdeeldheid tussen de lidstaten. De oproep van Tusk stuit op grote bezwaren van Den Haag, Berlijn, Rome, Athene, Stockholm en de Europese Commissie, die vinden dat alle EU-landen solidair moeten zijn met Italië en Griekenland waar de meeste migranten arriveren.

Bron:
https://www.volkskrant.nl/buitenland/eu-president-tusk-wil-af-van-brusselse-asie...

en ik zou met u niet willen ruilen – ik zou er geld voor willen geven – om net als u – mezelf te zijn
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: EU-president Tusk wil af van Brusselse asielquota: 'Deze aanpak werkt niet'
Reply #1 - 07.12.2017 at 21:13:04
Print Post  

Men kan wel bezwaar hebben, maar zoals het nu gaat is het een enorm veel geld verslindend gebeuren.

Daarnaast is denk ik maar 15% een echter vluchteling en de rest een economische vluchteling. Strak hebben we hier er een paar miljoen bij en die landen hebben niemand meer om het te verdedigen en op te bouwen, dus het moet inderdaad anders.

Ook de mentaliteit in die landen moet anders, want bij een klein beetje  tegenslag gaat men op zijn achterwerk zitten. 

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Reply #2 - 07.12.2017 at 22:09:48
Print Post  
Of 85% een economische vluchteling is weet ik niet. Zou zo maar eens waar kunnen zijn. 
Want wie zoek niet naar een betere leefomgeving. Volgens mij is de mens daar bijna elk uur van de dag mee bezig. 

Komt ook door het feit dat de mens in zijn gedrag erg asociaal is ontwikkeld. Dieren daarentegen zijn veel socialer.

Kijk de komende feestdagen maar eens naar het gedrag van mensen in de supermarkten. 
Ik voorspel: bij de beesten af.

en ik zou met u niet willen ruilen – ik zou er geld voor willen geven – om net als u – mezelf te zijn
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #3 - 07.12.2017 at 23:26:58
Print Post  
Naar een beter leefomgeving zoeken is op zich ook geen probleem, maar doe dat dan volgens de officiële kanalen en niet via de zogenaamde vluchtelinge status. Dus gewoon een emigratie aanvraag doen, wordt die aangenomen heb je geluk, niet heb je pech.

Of de mens asociaal ontwikkeld is weet ik niet, ken er ook die zeer sociaal zijn, maar wat hier gebeurd is niet goed te keuren. Deze mensen die nu via via de EU landen binnendringen, hebben niets gevraagd, maar dwingen af en met afdwingen maak je geen vrienden. Ik keur dan ook de werkwijze van weigering en terugbrengen niet af. 

Als ik als gast in jouw huis kom, heb ik ook niets te eisen en is het normaal als je me de deur uitzet of schopt. Maar we zitten nu met het probleem dat men gewoon bang is voor racist of aso te worden uitgemaakt als je deze mensen terugstuurt omdat ze niet volgens de regels een aanvraag hebben gedaan. Ik heb het hier niet over mensen die uit een actief oorlogsgebied komen, maar ook die hebben zich aan bepaalde regels te houden.  Als we ons niet daaraan willen houden gooi dan alle wetten overboord en laat het de wil van de sterkste worden, maar zelfs dan krijg je hetzelfde resultaat dat men ze terugstuurt. 

Tja, dat doet geld, maar zij die de beest uithangen hebben daar voor gewerkt en hoewel het niet goedkeur, mag ik er niets van zeggen

Maar het is en blijft moeilijk, ik woon in een flat waar er een aantal zijn geplaatst, vuilniszakken van 6 hoog naar beneden in het trapgat, tot er een paar klappen kregen, toen bond men in.

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint
Bookmarks: Twitter Facebook Linked in Twitter