Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Donald Tusk:
Nie ma złych wyborców. Nie ma też złych regionów. Jest zła, skorumpowana
i agresywna władza. To ona dzieli, by rządzić. Walczmy z nią, nie między sobą.

Er zijn geen slechte kiezers. Er zijn ook geen slechte regio's. Er is een slechte, corrupte en
agressieve overheid. Ze verdeelt om te regeren. Laten we met haar vechten, niet onder ons.

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Smoleńsk-catastrofe : Macierewicz Ik weet niet hoe de explosie is gebeurd, maar ik weet dat ze er was (Read 115 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Smoleńsk-catastrofe : Macierewicz Ik weet niet hoe de explosie is gebeurd, maar ik weet dat ze er was
27.10.2018 at 15:05:40
Print Post  

Macierewicz zit in een ander gebouw en daar begint het weer.

Smoleńsk-catastrofe : Macierewicz Ik weet niet hoe de explosie is gebeurd, 
maar ik weet dat ze er was

26 october 2018 

- We hebben dit onderzoek zover gebracht, dat we met zekerheid weten hoe de doodsoorzaak verscheen. We weten niet hoe 
deze explosie tot stand kwam –
zegt Antoni Macierewicz na 2,5 jaar werk van de subcommissie Smoleńsk.

Deze woorden vielen op donderdag tijdens de vergadering "De tragedie van Smoleńsk - de staat van onderzoek voor vandaag",
die plaatsvond in de Bemowo in Warschau. Aanwezig waren Macierewicz en de plaatsvervangend hoofd van de subcommissie, 
Dr. Kazimierz Nowaczyk. Ze vertelden over de redenen voor de rampspoed van de presidentiële Tupolew op 10 april 2010, 
waarbij 96 mensen werden gedood, waaronder president Lech Kaczyński, zijn vrouw Marya en vele hooggeplaatste personen.

"De oorzaak was een explosie van het vliegtuig"

Macierewicz, eerst als hoofd van het parlementaire team van Smolensk, vervolgens het hoofd van het ministerie van Defensie
en ten slotte de voorzitter van de subcommissie Smoleńsk in het ministerie, is op zoek naar bewijsmateriaal dat zijn hypothese
bevestigt: het was geen luchtongeval, maar een aanval op de president met de hulp van een explosie.

Hoewel hij het volledige staatsapparaat drie jaar beschikbaar heeft gehad, heeft hij geen enkel bewijs van een explosie getoond.
En vele malen zei hij dat het bewijs onweerlegbaar is. In de zomer van 2017 bijvoorbeeld, via de Poolse radio, verklaarde hij dat
"het onderzoek is voltooid en zo wetenschappelijk mogelijk is beoordeeld, dat we er klaar voor zijn" en dat "al het materiële en
tientallen onderzoek dat door de commissie wordt uitgevoerd, in elke instantie aan wetenschappelijke discussie kan worden 
onderworpen. (...) Het rapport bevat getallen, data, wetenschap zelf, geen propaganda. "

Rest achter betaalmuur.

Bron: wyborcza.pl przez Agnieszka Kublik    język po Polsku

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint