Polemforum.nl
Polenforum.nl •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Donald Tusk:
Nie ma złych wyborców. Nie ma też złych regionów. Jest zła, skorumpowana
i agresywna władza. To ona dzieli, by rządzić. Walczmy z nią, nie między sobą.

Er zijn geen slechte kiezers. Er zijn ook geen slechte regio's. Er is een slechte, corrupte en
agressieve overheid. Ze verdeelt om te regeren. Laten we met haar vechten, niet onder ons.

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Nieuw standbeeld van Lech Kaczynski in Warschau het wordt 11 november onthuld (Read 302 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Nieuw standbeeld van Lech Kaczynski in Warschau het wordt 11 november onthuld
07.11.2018 at 14:33:48
Print Post  

Men is voor 11 november want dan vind de onthulling plaats een monument van Lech Kaczyński aan 
het neerzetten, gigantisch beeld, hoger dan het beeld van de echte Staatsman Józef Piłsudski. Het 
standbeeld van LK wordt er neer gezet zonder toestemming van de gemeente Warschau, 
dus wordt onder dwang van PiS illegaal geplaatst.

Met de ervaring van andere beelden en plaquettes, kwam gelijk de vraag.....

Magda‏ @Magdalena1909 34 min.34 minuten geleden 

Mój siostrzeniec, przesłał mi foto z Placu Piłsudskiego, pytam czy chociaż podobny z twarzy? 
On mi na to, że trudno powiedzieć, bo wysokość prawie jak Kolumny Zygmunta. No cóż, kto 
im mniej wart, tym wyższy pomnik stawia.

Mijn neef, stuurde me een foto van het Piłsudski-plein, ik vraag of er gelijkenis is met zijn gezicht? 
Hij vertelde me dat het moeilijk was om te zeggen, omdat het bijna op de Zygmunt-zuil leek. Welnu, 
wie is minder waard, hoe hoger het monument.

Na een paar uur was het, “1.000 złoty voor weet wie dit is” op Twitter. Men schijnt tegenwoordig
in Polen geen waarheidgetrouwe gezichten te kunnen maken, ook dit is weer een ramp.

We hebben Magda dus even geholpen.

Alleen het beeld is al ruim vier meter hoog, dus zonder voet

Ik vind hem meer op George W Bush lijken  Grin Grin Cheesy Cheesy Grin Grin

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: Nieuw standbeeld van Lech Kaczynski in Warschau het wordt 11 november onthuld
Reply #1 - 09.11.2018 at 14:43:53
Print Post  

Gezien de afmeting van de mensen die in de deuropening staan is het standbeeld hoger dan 10 meter.

Op de achtergrond een afbeelding van LK in 2009 toen hij een militaire parade liet houden in Warschau.

Maar was het Lech Kaczynski die zorgde voor de onafhankelijkheid van Polen, vragen honderden Twitteraars zich af?

Waarom dan LK en niet de afbeelding van de intocht van maarschalk Józef Piłsudski in Warschau,
immers deze man stichtte de Tweede Poolse Republiek en LK heeft niets gesticht.

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: Nieuw standbeeld van Lech Kaczynski in Warschau het wordt 11 november onthuld
Reply #2 - 10.11.2018 at 21:27:20
Print Post  

Korte reactie want ik heb geen zin in dit.

Het standbeeld is net onthuld, erg vreemde gewaarwording want ik heb nergens gezien dat er een doek van werd verwijdert zoals normaal bij een onthulling is.

Eerst hielt broerlief een toespraak en daarna een zeer agressief sprekende President Duda (Dat wordt met de dag erger).

Het viel velen op dat er gesproken werd over ...........

FanTomas Szary @T_Stanislawski 19 min.19 minuten geleden

Czekajcie. Podsumujmy wielkie osiągnięcia Lecha Kaczyńskiego: zginął w wypadku lotniczym i spoczął na Wawelu. Coś pominąłem?
Vertaald vanuit het Pools door Microsoft

Stay tuned. SamenVatting van de grote verworvenheden van Lech Kaczynski: gedood in een vliegtuigongeluk en sliep in de Wawel kasteel. Iets weggelaten?

Ja......................NERGENS werd gesproken over Maria Kaczyńska zijn vrouw die de nukken van Lech altijd heeft moeten verduren en verwerken.

NERGENS werd er gesproken over de 94 andere passagiers. Angry

Ik kan er slecht tegen mensen, die anderen maar vergeten omdat dit niet in de propaganda past.

La vie est amère, zei mijn Opa altijd.

Back to top
IP Logged

Albert
Ex Member

Reply #3 - 11.11.2018 at 00:01:49
Print Post  
Mag ik een emmer om te k......tsen

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #4 - 11.11.2018 at 00:19:03
Print Post  

Alstublieft

Als ik eerlijk ben heb ik er helemaal geen zin meer in, elk woord vertalen waar dit enge nepotistische clubje wordt aangehaald is me eigenlijk teveel aan het worden.

Ben veel gewend, maar zoiets is eng goor zoals wij dat noemen. Twitter staat bol van commentaren hierover, dat is nog een beetje steun.

Dat beeld alleen wat er staat kostte 2 miljoen, ik wil daar in de buurt gaan wonen met zo'n 400 duiven. Shocked

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #5 - 21.11.2018 at 14:40:44
Print Post  

Politiewagen bij het monument voor Lech Kaczyński
Politie: "Als iemand dit niet begrijpt, is het zijn probleem"

20 november 2018 

PO afgevaardigde Jakub Rutnicki plaatste foto's op sociale media die laten zien dat het monument van Lech Kaczyński
dat op het Piłsudski Plein staat wordt bewaakt door een grote politieauto. "Dit is een speciaal punt, met een groot 
aantal toeristen"
- leggen de officieren uit.

Monument voor Lech Kaczyński en een politieauto - fot. Jakub Rutnicki - Facebook

De onthulling van het monument van voormalig president Lech Kaczyński vond plaats op 10 november. De ceremonie 
werd bijgewoond door vertegenwoordigers van de regering en president Andrzej Duda, die benadrukte dat de locatie
van het monument aan het Piłsudski-plein niet toevallig is: - Sinds de tijd van maarschalk Piłsudski was er niet zo'n 
grote leider - zei hij.

"In plaats van door de straten te patrouilleren, bewaken ze het monument"

Het monument staat meer dan een week op het Piłsudski plein en er zijn veel aanwijzingen dat het gebied eromheen, 
extreem vaak wordt bewaakt door de politie.

PO parlementslid Jakub Rutnicki, plaatste foto's op sociale media die laten zien dat het monument van de voormalige
president wordt bewaakt door een politiepatrouille. Hij suggereerde ook dat de bewaking bijna ononderbroken was

"Moeten de door voozitter Jaroslaw gefinancierde monumenten voortdurend worden bewaakt? In plaats van door 
de straten van Warschau te patrouilleren, bewaakt de politiepatrouille het monument voor Lech Kaczyński 
- waarschijnlijk is er iets mis?" - vroeg hij op Facebook.

De Politie: "Als iemand dit niet begrijpt, is het zijn probleem"

We hebben besloten om de politieregio van Warschau te vragen of de officieren uit Warschau eigenlijk het monument
voor Lech Kaczyński moeten beschermen.

In de verklaring die naar onze redactie is gestuurd, lezen we dat het de taak van de politie is om eerst en vooral 
de veiligheid op het Piłsudski-plein te verzekeren.
    Piłsudski-plein is een speciaal punt, met een groot aantal toeristen. 
    De kern van onze acties ligt in veiligheid. 
    Als iemand dit niet begrijpt, is het zijn probleem
- zei de commandant Sylwester Marczak van het hoofdkwartier van de Hoofdstedelijke politie van Warschau.

Monument voor de Smoleńsk Slachtoffers met patrouilles 24 uur per dag

Laten we u eraan herinneren dat eerder politieagenten 24 uur per dag patrouilleerden bij het monument voor 
de slachtoffers van de Smoleńsk catastrofe, dat zich vlak bij het monument van Lech Kaczyński bevindt, ook 
aan het Piłsudski-plein.

De officieren ontkenden herhaaldelijk dat hun patrouille in het gebied was vanwege de bescherming van het 
monument. Pas in mei 2018 gaf de politiecommandant van de politie in reactie op de parlementaire interpellatie 
van Cezary Tomczyk toe dat het gebied rond het Smoleńsk monument 24 uur onder toezicht stond. De brief 
rechtvaardigt dat het Piłsudski plein "24 uur per dag" onder het politietoezicht staat vanwege "toegenomen 
toeristenverkeer"
en "als onderdeel van ad hoc, dagelijkse preventieve acties".

De commandant voerde ook aan dat er op 15 april 2018 een verontrustend incident plaatsvond - iemand onder
invloed van alcohol de helft van het Smoleńsk monument klom en het verloop van het incident registreerde 
met de telefoon.

Bron:   metrowarszawa.gazeta.pl przez kn     język po Polsku

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint