Polemforum.nl
Polenforum.nl •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Donald Tusk:
Nie ma złych wyborców. Nie ma też złych regionów. Jest zła, skorumpowana
i agresywna władza. To ona dzieli, by rządzić. Walczmy z nią, nie między sobą.

Er zijn geen slechte kiezers. Er zijn ook geen slechte regio's. Er is een slechte, corrupte en
agressieve overheid. Ze verdeelt om te regeren. Laten we met haar vechten, niet onder ons.

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Rafał Trzaskowski: Ik sluit een referendum over het Smoleńsk-monument niet uit (Read 184 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Rafał Trzaskowski: Ik sluit een referendum over het Smoleńsk-monument niet uit
12.12.2018 at 12:54:58
Print Post  

Rafał Trzaskowski: Ik sluit een referendum over het Smoleńsk-monument niet uit

11 december 2018

De president van Warschau werd gevraagd of hij van plan was een referendum in Warschau te organiseren over het Smoleńsk monument
op het Piłsudski-plein. "Ik sluit het niet uit", zei hij tegen RMF FM.

Rafał Trzaskowski verklaarde dat hij <em>"wacht op een beslissing en een vonnis in deze zaak"</em> (de rechtbank moet beslissen of 
de verwerving van Pilsudski Square door de staat wettig was - red.). - Ik wil liever als het om een monument gaat, rust zonder geschillen
- zei hij.

Volgens Rafał Trzaskowski voegt Wet en Rechtvaardigheid olie toe aan het vuur over de wederopbouw van het Saksisch paleis. 
Voorlopig heeft niemand gesuggereerd om hierover te praten – zei hij in RMF FM en voegde eraan toe dat hij bereid is om op basis van
partnerschap over deze kwestie te praten.

Herinneren we ons, op de achtste gedenkdag van de Smoleńsk vliegtuigcrash werd op Pl. Pilsudski in Warschau een monument onthuld
gewijd aan alle slachtoffers van de Smoleńsk-ramp. De ceremonie werd bijgewoond door vertegenwoordigers van de hoogste 
staatsautoriteiten en de familie van mensen die op 10 april in Smoleńsk stierven.

De vertegenwoordigers van de families van de slachtoffers van de ramp maakten een ceremoniële onthulling van het monument. 
Het monument werd ingewijd door aartsbisschop Kazimierz Nycz. De auteur van het monument is de beeldhouwer Jerzy Kalina.

Op 10 april 2010 stierven 96 mensen in Smoleńsk tijdens de Tu-154M-crash, waaronder president Lech Kaczyński en zijn vrouw Maria, 
evenals de laatste president van de Republiek Polen in ballingschap Ryszard Kaczorowski. De Poolse delegatie wilde de 70e gedenkdag 
van het bloedbad in Katyn bijwonen.

Bron: RMF FM, Onet, warszawa.onet.pl    język po Polsku

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: Rafał Trzaskowski: Ik sluit een referendum over het Smoleńsk-monument niet uit
Reply #1 - 12.12.2018 at 12:57:29
Print Post  

Het Saksische Paleis voor de verwoesting in 1944. Het ruiterstandbeeld van Józef Poniatowski staat nu voor het Presidentiële Paleis – CC0

Wat heeft het voor zin, buiten het inbedden van twee monumenten op dat plein, om zoiets terug te bouwen als het al 75 jaar niet nodig is geweest??

Wil PiS een soort van tempel om de twee monumenten heen bouwen??
« Last Edit: 12.12.2018 at 13:21:35 by Pieszyce* »  
Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint