Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Openbaar aanklager VS onderzoekt mogelijke illegale datadeals Facebook (Read 59 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Openbaar aanklager VS onderzoekt mogelijke illegale datadeals Facebook
14.03.2019 at 11:52:56
Print Post  

Openbaar aanklagers in de Verenigde Staten doen onderzoek naar mogelijk illegale deals die Facebook heeft gesloten 
met makers van smartphones. Op die manier zou Facebook data van gebruikers hebben verstrekt, zonder dat gebruikers 
daar toestemming voor hebben gegeven.

Volgens The New York Times zijn bij minstens twee grote techbedrijven documenten opgevraagd, die meer inzicht moeten geven in de deals.

Het onderzoek is nog aan de gang en daarom kan nog niet worden gezegd om welke bedrijven het gaat. Naast met de twee bedrijven zijn volgens 
ingewijden met tientallen techbedrijven afspraken gemaakt. Het zou gaan om onder meer grote bedrijven als Amazon, Apple en Microsoft en 
verschillende andere smartphone- en tabletfabrikanten.

Lees hier verder . . . . . nu.nl

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Re: Openbaar aanklager VS onderzoekt mogelijke illegale datadeals Facebook
Reply #1 - 15.03.2019 at 07:56:47
Print Post  
Quote:

"Een woordvoerder van Facebook heeft tegenover The New York Times laten weten dat het bedrijf meewerkt aan het onderzoek"

Meestal doe bedrijven dat om te voorkomen dat het onderzoek in een hun ongewenste
richting gaat of om , indirect, invloed uit te oefenen op het eindrapport.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan // haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #2 - 15.03.2019 at 12:02:33
Print Post  

Dan zul je met mij eens zijn dat er meer gaande is dan er nu staat.

Naar mijn mening zou het wel eens kunnen eindigen in een criminele organisatie, immers,
Wanneer je te goeder trouw bent, maakt een onderzoek je niets uit. Wink

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #3 - 15.03.2019 at 20:37:04
Print Post  
Quote:
  Naar mijn mening zou het wel eens kunnen eindigen in een criminele organisatie, immers,
Wanneer je te goeder trouw bent, maakt een onderzoek je niets uit. Wink

Ng erger wordt de PSD2, de   ‘Payment Service Directive’ Daarmee zal Facebook ook wel graag inzicht willen krijgen in je bankrekening.

Ook al geef je zelf geen toestemming, doordat iemand wel toestemming geeft en aan jou betaalt kan men toch jouw gegevens inzien.
Althans dat lees ik regelmatig.

Straks kan je alleen online bestellingen plaatsen als je het bedrijf waar je iets bestelt, goedkeuring geeft om  toegang te krijgen tot je bankrekening.

Dus, een bankrekening extra openen bij een bank waar je nu niet bij bent. 
Dan geld pinnen bij je eigen bank, geld storten bij die nieuwe bank en online bestellingen bij die nieuwe bank betalen, 
Dan blijft de rest van je geld op de "eigen" bank prive. Dat is nauwelijks moeite zeker als de twee banken bijelkaar staan.
Voor het behouden van je laatste privacy moet je wat over hebben.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan // haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #4 - 15.03.2019 at 20:59:16
Print Post  

Quote:
Straks kan je alleen online bestellingen plaatsen als je het bedrijf waar je iets bestelt, goedkeuring geeft om  toegang te krijgen tot je bankrekening.

Daar doen we dus niet aan mee, neiamdn krijgt toegang tot mijn bankrekening en dat heb ik de bank al even haarfijn verteld, waren ze niet blij mee.

Heb ze toen even verteld dat ik een forum had, waar ik al mijngal over de bank kwijt kan en dat dit zeker wordt gelezen. Dus doen wat ik wil, of ik ben weg.

Net als al die lui die willen dat je een DigitD neemt, zolang dat niet safe is, kunnen ze het bekijken.

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint