Polemforum.nl
Polenforum.nl •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Donald Tusk:
Nie ma złych wyborców. Nie ma też złych regionów. Jest zła, skorumpowana
i agresywna władza. To ona dzieli, by rządzić. Walczmy z nią, nie między sobą.

Er zijn geen slechte kiezers. Er zijn ook geen slechte regio's. Er is een slechte, corrupte en
agressieve overheid. Ze verdeelt om te regeren. Laten we met haar vechten, niet onder ons.

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic De politie stopte tieners, omdat ze met steps rond het Smoleńsk monument aan het rijden waren (Read 519 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

De politie stopte tieners, omdat ze met steps rond het Smoleńsk monument aan het rijden waren
24.03.2019 at 19:28:24
Print Post  

Piłsudski Plein

De politie stopte tieners, omdat ze met steps rond het Smoleńsk monument aan het rijden waren

23 maart 2019 

De politie heeft twee tieners gearresteerd omdat, ze op steps rond de monumenten van Lech Kaczyński en de slachtoffers van Smoleńsk reden.

Onze lezer is getuige geweest van een ongewone situatie. Zoals gemeld, vandaag, arresteerde de politie, rond 14u50 twee tieners na een korte achtervolging, 
die op het monument op steps rond het Lech Kaczyński en de slachtoffers van Smoleńsk reden. Een van hen is 14 jaar oud, de andere is 15 jaar oud.

Zoals we kunnen zien aan de foto's die door hem zijn verzonden, kwamen verschillende officieren tussenbeide. Het ziet er ook naar uit dat ze de steps van 
de tieners hebben ingevorderd.

In dit geval hebben we geprobeerd contact op te nemen met de politiewoordvoerder van Śródmieście. Echter de antwoorden kwamen van een ondercommandant.
Piotr Świstak van de persdienst van het hoofdkantoor van de politie van Warschau, gaf toe dat er vandaag een "triviaal" evenement in de buurt van het Pilsudski 
plein was. - Twee tieners reden rond het monument, er was een contact tussen de steps en het Smoleńsk-monument.  De tieners werden aan gehouden, maar
niemand nam hun uitrusting in beslag, zegt hij. De jongens werden ook terechtgewezen door de politieagenten.

Bron:  warszawa.wyborcza.pl przez Zuzanna Bukłaha  język po Polsku 

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: De politie stopte tieners, omdat ze met steps rond het Smoleńsk monument aan het rijden waren
Reply #1 - 24.03.2019 at 19:36:15
Print Post  

Het zit er toch echt naar uit dat de step in beslag is genomen.

Jan Jan ♿   ‏ @jasiu320 gisteren 
Stolica dużego kraju w Europie.#PiS twierdzi, kraj wolności i demokracji.Policja zatrzymała dwóch nastolatków za to, 
że jeździli na hulajnogach wokół pomników Lecha Kaczyńskiego i ofiar smoleńskich.Chyba miałem szczęście. 
Jeździłem wokół wózkiem  .Nie wierzę że to się dzieje  

De hoofdstad van een groot land in Europa  #PiS claimt een land van vrijheid en democratie. De politie  heeft twee
tieners gestopt voor het rond de monumenten van Lech Kaczyński en de slachtoffers van Smolenskrijden met steps. 
Ik denk dat ik geluk had. Ik reisde rond de monumenten in een rolstoel ♿, ik geloof niet dat dit gebeurt

« Last Edit: 31.03.2019 at 02:57:07 by Pieszyce* »  
Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: De politie stopte tieners, omdat ze met steps rond het Smoleńsk monument aan het rijden waren
Reply #2 - 26.03.2019 at 02:08:12
Print Post  

In onderstaande link zit een video, waat te zien is wat die jongens deden, niet netjes, 
maar begrijpelijk als er niets anders voor ze is.

https://twitter.com/Policja_KSP/status/1109937350572945408

Ik denk dat men blij moet zijn dat nog niemand die trap beklommen heeft. Roll Eyes
« Last Edit: 26.03.2019 at 11:46:04 by Pieszyce* »  
Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #3 - 26.03.2019 at 08:41:53
Print Post  
Quote:
In onderstaande link zit een video, 
https://twitter.com/Policja_KSP/status/1109937350572945408   
Ik denk dat men blij moet zijn dat nog niemand die trap beklommen heeft. Roll Eyes

Ik kreeg deze meddeling:
Niestety ta strona nie istnieje!

Maar ik zag het  al op de TV. 
De steile helling waarmee het beeld "begint" is gemaakt om te voorkomen 
dat mensen het beeld beklimmen.
Dat die helling uitnodigt voor ander vermaak is natuurljk de jeugd eigen.
Ik vind dat men van kunst en monumenten af moet blijven behalve als het 
juist de bedoeling is de kunst en/of monumenten te "gebruiken".

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan // haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #4 - 26.03.2019 at 11:55:31
Print Post  

Link is gerepareerd.

Ben erg druk op dit moment met allerlei zaken, zoals het demonteren van een laptop omdat de HDD 
beschadigd is, bezig met het ontstoppen van de badkamer afvoer, die verkeerd is aangelegd en elke 3 
maanden, ontstoppingswerkzaamheden behoefd en daarnaast nog wat losse klussen   Cry Cry

Gevolg:

P. had teveel haast, selecteerde link en wat bleek, er kwamen twee tikken van de spatiebalk extra 
blij, deze NU weggehaald en het werkt weer.
Heeft men dat probleem moet men even kijken hoe de link er uit ziet in de post en hoe in de 
adresbalk, staan daar dit soort %%% in de link, haal die dan maar weg en alles werkt. Cheesy Wink

Ben het wel met je eens, aan de andere kant is de vraag of arresteren helpt.
Beter zou zijn om uit te keggen wat een monument is en waarvoor het dient, dat het eigenlijk een 
soort grafsteen buiten de begraafplaats is, verstandige jonge lui, waar ik altijd van uit ga, begrijpen 
dat en doen het niet meer. Een bekeuring of werkstraf, zal averechts werken.
Denk ik.

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #5 - 31.03.2019 at 02:56:21
Print Post  

Van de zotte, wordt met de dag erger daar.

Alicja Mandat‏ @AlfaOmegaB1 

Tak wygląda Wolność plus wg Kaczyńskiego  Pomnik smoleński został aresztowany. 
Ma też zakaz odwiedzin, nie wolno się do niego zbliżać na bliżej niż 20 metrów.

Dit is hoe Vrijheid plus volgens het Kaczynski er uit ziet. Standbeeld van Smoleńsk werd gearresteerd.
Er is ook een verbod op Visite, is het verboden om het monument dichte dan 20 meter te benaderen dan 20 meter.

Het standbeeld van L.Kaczyński staat nog vrij, ui protest reed men daar vandaag met steps en fietsen in cirkels er omheen. 
Politie deed niets, maar dat kan nog komen, deze keer waren het voornamelijk oudere volwassenen.

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #6 - 31.03.2019 at 09:48:54
Print Post  
Quote:
  Dit is hoe Vrijheid plus volgens het Kaczynski er uit ziet.

Als vrijheid achter "tralies" moet is het het einde van het vrijheidsbegrip. 
Dus nu blijkbaar toch een privê monument (wat het natuurlijk al was).

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan // haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #7 - 31.03.2019 at 16:21:10
Print Post  

Mensen ergeren zich er misschien aan dat ik Kaczyński niet hoog heb zitten, maar 
ik lees al jaren over waar deze man en voorheen ook zijn broer toe in staat zijn.. 

Vergelijk het met, “Veel beloven en weinig geven doet alle gekken in vreugde leven”
een twee is, “ Geef het volk brood en spelen”.

Als ik het voor het zeggen had, kam ik met dit apparaat

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/Cat_D11_View_2.jpg

En schoof het hele zaakje de Wisła in.

Waarom? Omdat deze twee Polen slopen en in de handen van Putin zullen achterlaten 
zou gauw alle naaste medewerkers rijk zijn geworden van het jatten.

Alleen L. Kaczyński vergelijken met Maarschalk Józef Piłsudski is al een grove schending
van de eerbaarheid en het fatsoen.

Nog steeds is de Sejm, zoals vroeger,niet vrij toegankelijk en overal verschijnen dranghekken,
immers het opperhoofd heeft een grote mond maar is verder O zo bang.

Volgens een van mijnTwittervrienden die inmiddels een jaar in Canada zit, nadat PiS aan 
de macht kwam, wordt de vrijheid dagelijks steeds meer beperkt, niet alleen vanuit 
de regering maar ook in samenwerking met de kerk.

Ik weet het, het klinkt niet fijn en leuke en alles lijkt er op of er niets aan de hand is. 

DAT is juist het grootste gevaar.

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #8 - 31.03.2019 at 23:39:39
Print Post  

DE video...........https://twitter.com/PolskaNormalna/status/1112001690390138880

Morgen ook een hek????

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #9 - 01.04.2019 at 10:25:37
Print Post  
Quote:
Ik vind dit wel kunnen. Het monument wordt niet beschadigd. Het andere monument wel.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #10 - 01.04.2019 at 12:50:37
Print Post  

Ik vind het wel grappig.

Doet me denken aan het omcirkelen van een karavaan door Indianen, vlak voor ze aanvielen  Grin Grin Grin Grin

Trouwens, voor zover ik weet is het andere monument nooit beschadigd geweest, alleen "misbruikt".

Maar dan zo'n ruime afzetting er omheen.........................., het plein was altijd van het volk, en 
normaal besliste de overheid van Warschau wat er met het plein gebeurde,
maar de PiS regering [lees Kaczynski] ging gewoon haar gang.

Daarom heeft dat monument voor mij totaal geen waarde, immers het is en blijft een ongeluk en dan zo'n
enorm gebakkie er neerzetten is alleen al provocatie net als het standbeeld va Lec, wat grote en hoger is dan
dat van Maarschalk Józef Piłsudski, de enige ECHTE staatsman van die twee.

Back to top
IP Logged

nemo.omen*
Trouw Veteraan

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Reply #11 - 01.04.2019 at 13:18:33
Print Post  
Pieszyce* wrote on 01.04.2019 at 12:50:37:

Ik vind het wel grappig.

Doet me denken aan het omcirkelen van een karavaan door Indianen, vlak voor ze aanvielen  Grin Grin Grin Grin

Trouwens, voor zover ik weet is het andere monument nooit beschadigd geweest, alleen "misbruikt".

Maar dan zo'n ruime afzetting er omheen.........................., het plein was altijd van het volk, en 
normaal besliste de overheid van Warschau wat er met het plein gebeurde,
maar de PiS regering [lees Kaczynski] ging gewoon haar gang.

Daarom heeft dat monument voor mij totaal geen waarde, immers het is en blijft een ongeluk en dan zo'n
enorm gebakkie er neerzetten is alleen al provocatie net als het standbeeld va Lec, wat grote en hoger is dan
dat van Maarschalk Józef Piłsudski, de enige ECHTE staatsman van die twee.

Om het verschil tussen de eend en Pilsudski nog maar eens te verduidelijken. Onderstaand stukje schreef ik in 2015 bij een bezoek aan de Wawel.

In de kathedraal deed ik een wel zeer bijzondere ervaring op. Aan de rechterzijkant daarvan is de ingang, die leidt naar de ruimte waar 2 crypten staan. In de achterste crypte ligt maarschalk Pilsudski, die na de eerste wereldoorlog tijdens de daaropvolgende Pools/Russische oorlog de Russen versloeg. Omdat het nadien niet zo goed ging met Polen kwam Pilsudski in 1926 als dictator aan de macht. Na zijn staatsgreep verbeterde de situatie. Nog steeds wordt hij in Polen vereerd als een man met veel aanzien. Rond zijn crypte verdringen de Polen zich. 
Om bij de crypte van Pilsudski te kunnen komen moet je langs de crypte van President Lech Kaczyński en zijn vrouw Maria, die omkwamen in de Smoleńsk vliegramp op 10 april 2010. De discussie over de oorzaak daarvan gaat nog steeds door. Het lijkt erop dat Kaczynski  mogelijk zelf invloed heeft gehad op de crash. Het plaatsen van deze crypte in de Wawel leidde tot uitvoerige diepgaande discussies in Polen, die de nodige verdeeldheid bracht. Zeer opvallend was dat deze crypte door de Poolse bezoekers werd genegeerd. Men liep er snel langs richting Pilsudski. Dit is wel een teken aan de wand. 

Gerrit van Asperen /Borenbas

Though I look old, yet I am strong and lusty

William Shakespeare
As you like it,
Act II ,scene III

No Civilisation without Destillation

Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können.
(Jean Paul)

No more slavery (the Fugs)
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #12 - 01.04.2019 at 14:57:47
Print Post  

Ik hoop nog steeds dat wanneer de PiS regering valt, er iets gecorrigeerd gaat worden.

Ben vanaf 2010 bezig met het lezen van mensen/experts, die naast onze hobby, echt expert zijn op politiek gebeid en de daar aanwezige hoge politici.

Tot nu toe, is er niet ÉÉN, die Lech Kaczyński het voordeel van de twijfel geeft, dat het een goede president was, de meeste zeggen ronduit dat het een slechte tot middelmatige president was, die een dwangneurose had, namelijk, MEN zal doen wat ik wil en ik zeg, WANT ik ben de president.

Dat gebeurde tijdens de vlucht naar Georgië toen de Russen daar binnenvielen,
Dat gebeurde ook tijdens de vlucht naar Smoleńsk.

Toen werd er ook een Generaal naar de cockpit gestuurd om te zorgen dat de piloten ondanks zeer slecht weer en het gebrek aan vele, zouden landen.

Als dat circus van de monumenten door heel Polen, is er alleen om zijn naam hoog te houden.

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #13 - 01.04.2019 at 19:48:18
Print Post  
Quote:
Ik hoop nog steeds dat wanneer de PiS regering valt, er iets gecorrigeerd gaat worden.

De beelden van Lenin zijn ook van de sokkel getrokken na vele jaren. Met deze monumenten hoef je niet zo lang te wachten..

Het monument met de trappen wordt natuurlijk beschadigd als je er steeds met een step e.d. tegen aan rijdt. Wink

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #14 - 01.04.2019 at 20:08:48
Print Post  

Rubber wieltjes?

Och hooguit wat strepen, maar om het dan zo af te zetten, geeft de mate van dictatuur aan.
Tenminste dat is mijn mening. Wink

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint