Polemforum.nl
Polenforum.nl •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Donald Tusk:
Nie ma złych wyborców. Nie ma też złych regionów. Jest zła, skorumpowana
i agresywna władza. To ona dzieli, by rządzić. Walczmy z nią, nie między sobą.

Er zijn geen slechte kiezers. Er zijn ook geen slechte regio's. Er is een slechte, corrupte en
agressieve overheid. Ze verdeelt om te regeren. Laten we met haar vechten, niet onder ons.

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Schandaal in Biała Podlaska op dag Smoleńsk herdenking (Read 309 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Schandaal in Biała Podlaska op dag Smoleńsk herdenking
11.04.2019 at 01:25:31
Print Post  

Schandaal in Biała Podlaska op dag Smoleńsk herdenking

Paweł Siłakiewicz     4 uur     Facbook

Skandaliczna wypowiedź Senatora Grzegorza Biereckiego nt "pełnego oczyszczania" naszego narodu z niegodnych ludzi ‼ 
Biała Podlaska, 10.04.2019 podczas uroczystości upamiętniających katastrofę smoleńską.
#tematdlauwagi

Schandalige  verklaring van senator Grzegorz Bierecki over "volledige zuivering" van onze natie van onwaardige mensen! 
Biała Podlaska, 10/04/2019 tijdens de ceremonie ter herdenking van de Smolensk-ramp.
#tematdlauwagi

Video https://twitter.com/polskawruinie2/status/1116069377084932098 origineel van andere uploader

De eikel staat erbij alsof hij Goebbels zelf is. Laten we niet vergeten dat deze man zeer vermogend is.
Over de ruggen van anderen, dit is namelijk de SKOK directeur die hier spreekt. Capo di tutti capi

We kunnen hem helpen, haal alle goede Polen naar west Europa en bouw een flinke muur om Polen 
heen aan de westerse kant. IK wil dat niet, maar zij vragen er om.

Wie zijn onwaardige mensen, ook hen die vanuit Nederland daar naar toe trokken?? Laten we 
wakker blijven.

https://www.facebook.com/Pawe%C5%82-Si%C5%82akiewicz-1432516607124982/

Daarna werd de tekst aangepast van die post in>……………………………….

Michale stałeś obok jako Prezydent naszego miasta gdy padły "te" słowa więc jestem bardzo ciekaw 
jakie jest oficjalne stanowisko władz miasta w kwesti tej skandalicznie niebezpiecznej wypowiedzi. 
Czy jako intelektualnie ateista a duchowo poganin jawnie krytykujący hierarchów kościoła 
katolickiego mogę czuć się w naszym mieście bezpiecznie? Czy miasto jest przygotowane na 
ewentualną falę przemocy której te słowa senatora mogły otworzyc drzwi?

Michal, je stond naast de president van onze stad toen 'deze' woorden werden gesproken, dus ik ben 
erg benieuwd naar het officiële standpunt van de stadsautoriteiten met betrekking tot deze 
schandalig gevaarlijke verklaring. Kan ik me in onze stad veilig voelen als een intellectueel atheïst en 
geestelijk heiden, openlijk kritiek op de hiërarchen van de katholieke kerk? Is de stad voorbereid op 
een mogelijke golf van geweld die deze senatorwoorden de deur zouden kunnen openen?

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: Schandaal in Biała Podlaska op dag Smoleńsk herdenking
Reply #1 - 11.04.2019 at 16:23:23
Print Post  

Schandalige woorden van PiS senator Bierecki
Hij is niet van plan er zijn excuses voor te maken

11 april 2019

- We zullen niet stoppen voordat we Polen volledig gezuiverd hebben van mensen die het niet waard zijn om
tot onze nationale gemeenschap te behoren - zei Grzegorz Bierecki. Zijn woorden veroorzaakten een grote
storm, maar de senator is niet van plan zich te verontschuldigen voor zijn verklaring.

Op woensdag zijn in het hele land ceremonies in verband met het 9 jarig feit van de Smolensk vliegtuigcrash 
gepland. De belangrijkste evenementen vonden plaats in Warschau en Kraków, maar sommige vonden in 
andere delen van Polen plaats.

Onder meer PiS senator Grzegorz Bierecki nam deel aan de Smolensk ramp herdenking in Biała Podlaska. 
De politicus hield een toespraak die voor veel controverse zorgde.

- We zullen niet stoppen voordat we Polen volledig hebben gezuiverd van mensen die het niet waard zijn om 
tot onze nationale gemeenschap te behoren -
zei Grzegorz Bierecki.

Nu, snijdt de PiS senator zichzelf af van zijn woorden. In een interview met RMF FM beklemtoonde Bierecki 
dat zijn verklaring uit de context was gehaald en niet van plan was zich daarvoor te verontschuldigen.   
- Ik sprak over morele afwijzing – antwoordde de politicus op de vraag. Uit angst voor het proces wilde 
Bierecki niet zeggen aan wie hij zijn woorden richtte.

"Domme verklaring"

Het hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Bestuur Joachim Brudzinski verwees naar de zaak.
In reactie op de ingezonden klacht door Joanna Kluzik van de PO, verklaarde hij dat de uitspraak van
senator Bierecki "dom en onverantwoordelijk was en de tegenstanders brandstof gaf". "Ik hoop dat er 
sprake zal zijn van reflectie en een woord om je te verontschuldigen"
, zei minister Brudziński.

De reactie wordt geëist door de voormalige president, Lech Wałęsa. [i]"De verklaring van senator Grzegorz 
Bierecki was schandalig en ik denk dat de senatoren, de voorzitter en het presidium van de senaat, evenals
de juiste staatsinstellingen die burgerrechten en vrijheden bewaken, passende disciplinaire en juridische
stappen moeten nemen"[/b] - schreef de politicus.

Velen geven een nog steviger reactie: Senator PiS Bierecki sprak over "de zuivering van Polen van 
onwaardige mensen", dat is de bekende "NSDAP-taal".

Bron:  wiadomosci.wp.pl przez Karolina Kołodziejczyk      jézuyk po Polsku

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #2 - 14.04.2019 at 15:08:56
Print Post  

Bierecki en PiS staken de Rubicon over

12 april 2019

Het Burger Platform diende een klacht in bij de ethische commissie van de Senaat voor de woorden van PiS Sen. Grzegorz Bierecki
over de zuivering van Polen "van onwaardige mensen behorende tot onze nationale gemeenschap". - De senator spreekt deze 
woorden binnen 3 maanden na de politieke moord op Gdańsk president Pawel Adamowicz, ondanks de verklaringen van 
zijn politieke formatie dat het nodig is om deze loopgraaf tussen de Polen te begraven - zegt Jan Grabiec van de PO.

Polen zuiveren

Schandalig woorden senator zei PiS Grzegorz Bierecki tijdens de viering van de 9 jarig herinnering aan het Smoleńsk vliegtuigongeluk.
In zijn toespraak in Biała Podlaska zei hij: "We zullen niet stoppen voordat we Polen volledig hebben gezuiverd van mensen die het 
niet waard zijn om tot onze nationale gemeenschap te behoren."

- Ondanks het feit dat er nog een dag voorbij gaat, is er geen verontschuldiging van Senator Bierecki, noch is er enige veroordeling
voor deze woorden van degenen die dat zouden moeten zeggen, zoals senaatsvoorzitter Stanisław Karczewski en de voorzitter van 
de formatie, waartoe Senator Bierecki behoort, Jaroslaw Kaczyński. ls er geen veroordeling is, betekent dit dat er acceptatie is, dat 
wil zeggen dat senator Bierecki namens PiS sprak en de ideologie van deze partij is om Polen te zuiveren van degenen die volgens 
deze partij onwaardige mensen zijn - zei in de Sejm op de conferentie Jan Grabiec, PO woordvoerder.

- Er waren vele gevallen van vernedering van vele Polen door de regerende partij, er waren gevallen van het verdelen van de natie,
burgers in een betere en slechtere soort verdelen, gevallen van vernedering van Polen, een aantal van ons een dierlijk element 
noemen, maar hier staken senator Bierecki en zijn formatie de Rubicon over - zei senator Bogdan Klich.

Verzoek om straf

De Senatoren van het Burger Platform dienden een aanvraag in bij Marshal Karczewski om de PiS senator om twee redenen wettelijk 
aansprakelijk te stellen. Ten eerste om het prestige van de Senaat te behouden, ten tweede om aan te tonen dat er in de toekomst 
geen overeenstemming over dergelijke bewoordingen en dergelijke praktijken bestaat.

We weten dat slechte woorden tot slechte daden leiden. Verenigen historische feiten is het slechtste - verklaarde senator Bogdan Klich.

Bierecki: Ik ben verkeerd begrepen

Senator Bierecki voerde in een interview voor het pro-overheidsportaal wPolityce aan dat de woorden die verontwaardiging veroorzaakten
"uit de context werden gehaald". - De betekenis van mijn toespraak was duidelijk, duidelijk in de context van de Smolensk-tragedie en 
mijn pijn, dat deze plaatsvond, en de spijt dat de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn, nog steeds geen straf kregen. Het spijt me 
dat mijn woorden verkeerd begrepen konden zijn - legde de PiS senator uit.

Bron: wiadomo.co   język po Polsku

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #3 - 14.04.2019 at 15:09:51
Print Post  

Zijn pijn??? Hij is daartna alleen maar rijker geworden. Fijne pijn.

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint