Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Locked Topic "God behoede Polen van mijn zonen" (Read 179 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

"God behoede Polen van mijn zonen"
31.07.2019 at 19:14:39

"God behoede Polen van mijn zonen"
zei dat de vader van de Kaczynski broers...

9 juli 2012

Blijkbaar suggereerde Jadwiga Kaczyńska dat het niet haar ridder op een wit paard was. 
Er werd gezegd dat hij een affaire had. Ik heb gehoord dat hij altijd ruzie had met Lech
en Jarosław. "God, red Polen van mijn zonen de heethoofden." – zou Rajmund Kaczynski 
gezegd hebben.

Energiek, vastberaden, dienaar - zo herinnerden zijn collega's van de Opstand van 
Warschau zich hem. In 1944 leidde Rajmund Kaczyński een opstandelingen  team. 
Zijn ondergeschikten klaagden dat de sfeer in zijn eenheid niet de meest aangename was.
Blijkbaar noemde hij mensen "klootzak..." - schrijft "Newsweek", waarin een groot artikel 
wordt gewijd aan het leven van de vader van de gebroeders Kaczynski.

Wat leren we van de publicatie? Tygodnik citeert de feiten over zijn opstandelingen verleden,
schrijft, dat de gewonde Rajmund werd behandeld door de tante van Bronisław Komorowski, 
hij herinnerde eraan hoe hij zijn leven riskeerde om uit het brandende  Warschau te komen 
op een wagen die lijken vervoerde.

Na de oorlog was de vader van de gebroeders Kaczynski betrokken bij verschillende 
activiteiten. Hij was autoconstructeur, reparatiemanager en probeerde zijn eigen bedrijf te
starten. Toen kreeg hij een baan bij de Technische Universiteit van Warschau. Het is niet 
helemaal duidelijk of hij lid is geworden van de Poolse Verenigde Arbeiders Partij. 
Zijn naam ontbreekt in de partijdocumenten, hoewel bekend is dat de partij organisatie hem 
goede getuigenissen heeft gegeven, waardoor hij naar het buitenland kon reizen. In de jaren
zeventig kreeg hij het Gouden Kruis van Verdienste.

Hij ontmoette Jadwiga Jasiewicz, een studente van de Universiteit van Warschau, in 1948. 
Een jaar later werd een tweeling geboren. Zoals "Newsweek" beweert, hadden de kinderen 
geen goed contact met hun vader. - God behoede Polen voor mijn zonen - zou hij een jaar 
voor zijn dood tegen zijn vriend zeggen.

Ze stonden dicht bij hun moeder en zij was voor hen nummer één - zegt een vriend van 
de familie tegen het weekblad. – Ze luisterden niet naar Rajmund en hadden de hele tijd 
ruzie met hem. Hij klaagde dat hij geen invloed op hen had
- voegt hij eraan toe.

Jadwiga suggereerde ons dat het niet die ridder op een wit paard was - herinnert een van
de vrienden van de moeder van de gebroeders Kaczynski zich.  Bovendien waren er 
geruchten over een affaire. Tijdens het schrijven van zijn doctoraat gebruikte Kaczyński 
de hulp van de vriend van een wiskundige, met wie hij zichzelf opsloot in de kamer van
het instituut. I]- Hij was zeker geen heilige en verborg zijn belangstelling voor vrouwen 
niet, maar hij vertelde niemand over zijn avonturen [/i]- voegt Prof. Wiesław Gogół toe,
die met Rajmund Kaczyński samenwerkte.

Bron: Newsweek, wiadomosci.dziennik.pl

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint