Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Donald Tusk:
Nie ma złych wyborców. Nie ma też złych regionów. Jest zła, skorumpowana
i agresywna władza. To ona dzieli, by rządzić. Walczmy z nią, nie między sobą.

Er zijn geen slechte kiezers. Er zijn ook geen slechte regio's. Er is een slechte, corrupte en
agressieve overheid. Ze verdeelt om te regeren. Laten we met haar vechten, niet onder ons.

Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Onderzoek naar de ramp in Smoleńsk (Read 127 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Onderzoek naar de ramp in Smoleńsk
31.08.2019 at 12:12:53
Print Post  

Onderzoek naar de ramp in Smoleńsk
Vertaler Tusk: Mij werd het recht ontnomen om een klacht in te dienen

28 augustus 2019

Op woensdag 25 september zal de rechtbank in Warschau een klacht overwegen tegen een ander besluit over de vrijstelling
van het beroepsgeheim van Magdalena Fitas-Dukaczewska - zegt Onet.pl.

Eind juli heeft het Openbaar Ministerie opnieuw besloten Magdalena Fitas-Dukaczewska van het beroepsgeheim ontheffen. 
Een voormalig tolk van vele Poolse presidenten en premiers, waaronder Donald Tusk, is getuige in het onderzoek naar 
de ramp in Smoleńsk. Fitas-Dukaczewska begeleidde Donald Tusk tijdens zijn bezoek aan Katyń op 7 april en Smoleńsk op 
10 april 2010. Ze was aanwezig bij de gesprekken met Vladimir Poetin.

"Ik ben beroofd van mijn recht om een klacht in te dienen."

Zoals Onet rapporteert, heeft de advocaat van de tolk, de heer Paweł Murawski, op woensdag 28 augustus 2019 meegedeeld
dat de rechtbank de termijn voor "onderzoek van de klacht" voor de volgende beslissing betreffende de vrijstelling van het
beroepsgeheim op 25 september 2012 heeft vastgesteld.

Magdalena Fitas-Dukaczewska zei in een interview met journalisten van het genoemde portaal dat ze informatie over 
de volgende beslissing van het parket van haar advocaat op 23 juli ontving, toen ze op het vliegveld was. - Zelfs vóór vertrek
slaagde ik erin om een brief aan het parket te sturen dat ik van 23 juli -15 augustus op vakantie ben in het buitenland, wat
vier maanden geleden is gepland en ik heb geen mogelijkheid daar om correspondentie te ontvangen.

Ik heb een kopie van de tickets bij de brief gevoegd," zei de vertaler. - Toen ik op 15 augustus terugkeerde naar Polen, vond
ik een adviesnota in mijn brievenbus van 24 juli, die ik niet heb opgepikt omdat ik in New York was. Er was geen herinnering
en de brief werd na twee weken teruggestuurd naar het parket. Mijn advocaat heeft gevraagd om de beslissing opnieuw naar
mij te sturen, zodat ik hierop kan reageren. Vandaag heeft het Openbaar Ministerie besloten dat deze oorspronkelijke 
beslissing correct aan mij is overhandigd. Op deze manier werd mij het recht ontnomen om een klacht in te dienen - zo legde
Magdalena Fitas-Dukaczewska in detail uit in een interview met Onet. De tolk stelt dat de actie van het openbaar ministerie 
"het alleen maar waarschijnlijk maakt dat alles zo gepland was dat de rechtbankbijeenkomst midden in de verkiezingscampagne 
zou plaatsvinden".

Bron: wprost.pl    język po Polsku

Back to top
IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Re: Onderzoek naar de ramp in Smoleńsk
Reply #1 - 31.08.2019 at 12:13:37
Print Post  

PiS doet er alles aan om Donald Tusk in het gevang te krijgen, zelfs met valse documenten. Wat een regering.

Back to top
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint