Polemforum.nl Polenforum.nl  •  Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nie ma wolności bez praworządności. Prof. Marcin Matczak
Er is geen vrijheid zonder de rechtsstaat. Prof Marcin Matczak

Page Index Toggle Pages: [1] 2  Send TopicPrint
Hot Topic (More than 15 Replies) Hongaarse premier: Europa gaat aan ‘omvolking’ ten onder tenzij vrouwen meer kinderen baren (Read 348 times)
Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Hongaarse premier: Europa gaat aan ‘omvolking’ ten onder tenzij vrouwen meer kinderen baren
08.09.2019 at 01:03:03
Print Post  

Hongaarse premier: Europa gaat aan ‘omvolking’ ten onder tenzij vrouwen meer kinderen baren

De witte Europeaan zal door immigratie (‘omvolking’) ten onder gaan. Dat heeft Viktor Orbán donderdag gezegd tijdens een conferentie over demografie in Boedapest. 
De oplossing? Hongaarse gezinnen moeten meer kinderen krijgen. 

Jenne Jan Holtland6 september 2019, 11:42

Als alles voorbij is en de witte Europeaan de strijd om zijn voortbestaan moegestreden moet opgeven, zal één man ‘het licht uitdoen’. Zo’n scenario is ‘niet moeilijk voor 
te stellen’. Was getekend: de Hongaarse premier Viktor Orbán. Volgens de conservatief-populistische front . . . . . . . . . 

Lees hier verder  . . . . . . .Volkskrant.nl

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Polenforum.nl: Het ontmoetingspunt

Re: Hongaarse premier: Europa gaat aan ‘omvolking’ ten onder tenzij vrouwen meer kinderen baren
Reply #1 - 09.09.2019 at 13:21:46
Print Post  
De oplossing van Orban! Meer kinderen in Hongaarse gezinnen, om de witte Europeaan te laten overleven. 
Want volgens hem zijn er "politieke krachten" binnen Europa  om de oorspronkelijke bevolking te vervangen.

Als tegemoetkoming heeft hij de kinderbijslag al verdubbel, het zwangerschapsverlof verruimd en slecht een rentevrije lening beschikbaar van 31.000 euro die men niet hoeft terug te betalen bij 3 kinderen of meer. 

Omdat vluchtelingen niet welkom zijn, dan zal Hongarije wel aan het leeglopen zijn.

en ik zou met u niet willen ruilen – ik zou er geld voor willen geven – om net als u – mezelf te zijn
Back to top

IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Re: Hongaarse premier: Europa gaat aan ‘omvolking’ ten onder tenzij vrouwen meer kinderen baren
Reply #2 - 09.09.2019 at 14:21:18
Print Post  
Naar aanleiding van de post van Pieszyce heb ik de situatie in Nederland er eens bijgehaald.

In Nederland komt de grootste groep immigranten uit Polen.

Maar dat is niet de sterkst groeiende groep.

De sterkst groeiende groepen migranten hebben een achtergrond in de voormalige Sovjet-Unie, het Verenigd Koninkrijk en Turkije. Het aantal Britten dat naar Nederland komt neemt sinds 2015 toe. Daarnaast vestigen zich nu meer Turkse migranten in Nederland dan er vertrekken. Van 2011 tot en met 2016 was dit omgekeerd.

Bron:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/31/immigratie-in-eerste-helft-2019-toegenom...

en ik zou met u niet willen ruilen – ik zou er geld voor willen geven – om net als u – mezelf te zijn
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #3 - 09.09.2019 at 15:56:36
Print Post  

Quote:
Omdat vluchtelingen niet welkom zijn, dan zal Hongarije wel aan het leeglopen zijn.

Klopt, sinds de Orban een hoop beperkingen heeft opgelegd, vertrekken de verstandige en goed opgeleide Hongaren naar het buitenland.

Zij zijn daar ook welkom omdat ze in tegenstelling tot de immigranten uit Polen en het midden oosten, sneller aanpakken.

We hadden vroeger, ik was 11 een thuiskapper ook uit Hongarije, die leerde Nederlands door het lezen van de Donald Duck.

Als je dat een Turk voorstelt, wijst hij naar zijn voorhoofd. In mijn flat wonen er een aantal, voornamelijk erg arrogant.

Maar laat Orban maar lekker doorgaan, dan wonen er straks geen Hongaren meer, alleen hij nog.

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #4 - 09.09.2019 at 16:26:59
Print Post  
Pieszyce* wrote on 09.09.2019 at 15:56:36:

Zij zijn daar ook welkom omdat ze in tegenstelling tot de immigranten uit Polen en het midden oosten, sneller aanpakken.

De Polen die ik ken pakken echt wel snel aan. Sneller dan een Hongaar kan ik niet meten. 

Voordeel wat ik ervaar bij Polen (zeker in de jeugd) is dat ze iets beter Engels spreken. 

Hongaars gaat al meer naar de Baltische regio.

Dus minder Engelstalig, of vergis ik mij?

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #5 - 09.09.2019 at 16:40:58
Print Post  

Zou kunnen, 

Maar ik ken drie Hongaren hier die hier sinds 2010 wonen, en spreken goed verstaanbaar Nederlands.

Bij de Lidle kom ik Polen tegen die ik wel eens aanspreek in het Nederlands, maar meestal eindigt het in Het Engels of het Pools.

Maar dat mag verder de pret niet drukken, zeker is dat Orban flink verkeerd bezig is.

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #6 - 09.09.2019 at 17:09:17
Print Post  
Drie Hongaren kennen is mooi, maar er zijn er meer dan 19.000. Dus dat zegt niet veel. 

Hoeveel afhaalchinees restaurants hebben wij?
Waarbij de ouders geen woord Nederlands spreken. 

Orban draaft door, maar niet alleen hij. 

In geheel midden- en oost Europa.

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #7 - 09.09.2019 at 19:09:23
Print Post  

Och voor mij zegt het genoeg, ben gauw tevreden. Maar eerlijk is eerlijk je kunt nergens een krant 
openslaan of men heeft het over luidruchtige Polen, maar ook niet alle Polen zijn luidruchtig dus daar gaan we weer. Lol

Niet alleen afhaal restaurant, maar tegenwoordig ook veel frietkotten zijn van een chinees en daar ben ik niet blij mee.

Men had destijds voor die landen, toelating mits, of toelating tenzij in moeten stellen. Net voor niets is er de topic waar men
schrijft dat Polen maar net over de rand viel en voor velen liever niet bij de toelating van die 10.

Wat is al eerder schreef, Slovenië is nog het meest rustige land. Heeft zelfs al de Euro.

Back to top
IP Logged

Joe DiMaggio
Super Veteraan

Reply #8 - 09.09.2019 at 21:42:44
Print Post  

Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #9 - 09.09.2019 at 22:04:26
Print Post  

Off topic lol

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #10 - 24.09.2019 at 19:58:05
Print Post  
Quote:
Men had destijds voor die landen, toelating mits, of toelating tenzij in moeten stellen
.

Dat was toen moeilijk voor te stellen. Er was ook geen reden toe.
Italianen, Spanjaarden, de eerste Marrokkanen, en Turkse gastarbeiders gaven geen problemen.
Maar zij kwamen en wilden werken.
Overigens kan je bijna het hele alfabet afgaan op buitenlanders: Amerikanen,Belgen, Duitsers, Engelsen, 
Fransen, Finnen etc. 
Geen reden voor het instellen van regetljes.Nu is het mafia van voor tot achter. Voor een beperkte groep dan.

Quote:
Wat is al eerder schreef, Slovenië is nog het meest rustige land. Heeft zelfs al de Euro.

Dat is inderdaad een fijn land dat als voorbeeld voor andere landen gesteld kan worden.
Daar zou ik goed kunnen wonen als ik een ander land moest uitkiezen.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan // haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #11 - 24.09.2019 at 20:21:18
Print Post  

Quote:

Geen reden voor het instellen van regeltjes. Nu is het maffia van voor tot achter. Voor een beperkte groep dan.

Klopt, toen niet, maar de geschiedenis bekijkende had men kunnen verwachten dat er iets niet goed zou gaan.

Ondanks dat mijn Oma Poolse was, heb ik van haar wel de achterdocht meegekregen tegen alle landen uit midden- en oost Europa.

Zij zei eens, geloof me, niet ene Pool vertrouwd een andere Pool en dat is maar goed ook. 

Hoewel ze veel kennissen had en ook Poolse, was ze tegen de laatste groep altijd meer op afstand.

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #12 - 25.09.2019 at 09:24:27
Print Post  
Quote:
Ondanks dat mijn Oma Poolse was, heb ik van haar wel de achterdocht meegekregen tegen alle landen uit midden- en oost Europa.

Als zij nog geleefd had, had zij Noord Afrika mee kunnen nemen in haar achterdocht.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan // haast je als je tijd hebt zodat je tijd hebt als je haast hebt
Back to top

IP Logged

Pieszyce*
Forum Administrator

Właściciel

Reply #13 - 25.09.2019 at 13:50:48
Print Post  

Beste Marcel,

Als het je bedoeling was mijn oma te beledigen is dat mislukt, ze zou er om hebben gelachen 
en je liefdevol verteld hebben wat ze met “GEZONDE” bedoelde. En dat duurde dan wel 
even, want naast een flinke zak geld, bracht mijn oma ook een universitaire opleiding mee 
naar Nederland, toen ze met Opa Martin huwde. Daar laat ik het verder bij.

Back to top
IP Logged

Torun Marcel
Super Veteraan

Utrecht, zo DOM nog niet

Reply #14 - 25.09.2019 at 14:31:55
Print Post  
Quote:
   Als het je bedoeling was mijn oma te beledigen is dat mislukt

Waarom zou ik je oma doelbewust beledigen.
Ik ken haar niet en ik respecteer iedereen tot er reden'is om het tegendeel te doen.
Ik wilde alleen zeggen dat als zij nu had geleefd zij het rijtje kon aanvullen. That's all. 
Ik ga er verder niet op in. Lijkt mij voor nu het verstandigst.

Back to top

IP Logged

Page Index Toggle Pages: [1] 2 
Send TopicPrint
Bookmarks: Twitter Facebook Linked in Twitter