Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De Kroatische president staat aan de kant van het Kremlin

Gestart door Pieszyce, 19 januari 2023, 00:38

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

De Kroatische president staat aan de kant van het Kremlin
Hij herhaalt het Russische verhaal over de oorlog in Oekraïne

16  januari 2023

— Washington en de NAVO voeren een oorlog bij volmacht in Oekraïne tegen Rusland en vice versa. Als er echter geen duidelijk doel is, kan alles eindigen zoals in Afghanistan, oordeelde Milanović zondag.

— Het plan kan niet de omverwerping van Poetin zijn, het plan kan geen sancties zijn; het is allemaal onzin die niets zal bereiken. Zelfs Milosevic is niet gebroken door sancties, ze springen gewoon van oorlog naar oorlog, en wij worden verondersteld Amerikaanse slaven te zijn? voegde de Kroatische president eraan toe.

Minister-president van Kroatië: we moeten Oekraïne steunen

In december verwierp een buitengewone zitting van de Kroatische Vergadering, een eenkamerparlement, een plan om Oekraïense soldaten in Kroatië op te leiden.

In een reactie op het besluit van de parlementariërs zei de Kroatische premier Andrej Plenković, die zelf het plan steunde om Oekraïners in het land op te leiden, dat "de gevolgen van het weigeren om de slachtoffers van Russische agressie te steunen ons nog lang zullen plagen". - Als regering zullen we Oekraïne in elk aspect blijven steunen, zoals tot nu toe - merkte hij op.

"We moeten de weg van Oekraïne naar toetreding tot de NAVO ondersteunen, voortbouwend op de toezeggingen van Boekarest uit 2008 en Madrid uit 2022. De volledige naoorlogse Euro-Atlantische integratie van Oekraïne is fundamenteel voor zijn toekomst en essentieel voor de Europese veiligheid", zei Plenković tijdens de bijeenkomst in januari in Tallinn met de Estse premier Kaja Kallas.

Bron:  PAP, wiadomosci.onet.pl przez Autor: kba    język po Polsku

Pieszyce

Milanovic lijkt veel op Milosevic, nbeiden een vic [viets], daar zullen de vreemde opmerkingen wel aan liggen.

Ik weet nog dat ik voor de eerste keer naar Polen ging en dat op een verjaardag en oom tegen me zei, "Niet schrikken als je telkens met de Russen geconfronteerd wordt, want ondanks dat alles nu anders LIJKT te zijn, is er niet veel anders, en daar zullen we nog achter komen".

Naar mijn mening, zag mijn oom het goed, maar hij was ook expert wegens de handel die zijn bedrijf dreef met de ex sovjet landen en de vele reizen die hij daar naar toe maakte.

Persoonlijk, denk ik dat we de Balkan de Balkan moeten laten, zonder lidmaatschap van de EU en als Kroatië zo door blijft gaan moeten ze zich maar bij Rusland aansluiten.

torun marcel

CiteerPersoonlijk, denk ik dat we de Balkan de Balkan moeten laten, zonder lidmaatschap van de EU en als Kroatië zo door blijft gaan moeten ze zich maar bij Rusland aansluiten.[/float]
Ik word zo moe van dit soort landen die zich graag bij de NAVO/EU willen aansluiten
en eenmaal binnen direct een anti houding aannemen.
Servie moet er maar helemaal buiten blijven want die worden nog erger dan Hongarije.

Pieszyce

Volledig met je eens.

En zo lang Servische soldaten zij aan zij vechten in Oekraïne met de Russen, mogen ze van mij helemaal niet in de NATO of EU.

De president daar kan dan wel Pro EU zijn, maar het grootste deel van het volk alleen om geld te halen. Als Rusland verstandig was zouden ze een soort ooste EU oprichten met landen die al lang tot hun kring behoren. Rusland heeft dan geen tijd om oorlog te voeren en de landen zouden er misschien beter van worden.

Ik heb hier een buurman uit Bosnië, die Loekasjenko een verstandige man vindt, zelf gevlucht voor de moordenaars van Mladic, maar nog niets geleerd, wat moeten we met zulke mensen??