Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Ruzie tussen Wagner Group en Rusland loopt op: 'Kremlin vernietigt mijn troepen'

Gestart door Pieszyce, 22 februari 2023, 21:56

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Ruzie tussen Wagner Group en Rusland loopt op: 'Kremlin vernietigt mijn troepen'

22 februari 2023 

De ruzie tussen het huurlingenleger Wagner Group en Rusland escaleert. Huurlingenbaas Yevgeny Prigozhin beschuldigt het Kremlin van het saboteren van zijn troepen. Er zou geen munitie worden aangeleverd, waardoor veel van zijn soldaten om het leven komen.

De Wagner Group vecht al maandenlang aan de zijde van de Russen, vooral in de Oost-Oekraïense stad Bakhmut. Prigozhin wil de stad in feite 'cadeau' doen aan president Vladimir Poetin, zodat hij zijn invloed in Moskou kan vergroten.

Maar het inlossen van zijn belofte verloopt moeizaam. De Wagner Group lijdt veel verliezen in de strijd om Bakhmut en heeft tot nu toe alleen enkele dorpjes in de omgeving weten te veroveren.

Prigozhin publiceerde woensdag een foto van tientallen gesneuvelde Wagner-strijders in Oekraïne. "Het Russische ministerie van Defensie probeert mijn huurlingenleger te vernietigen", zei hij in een audio . . . . . . .

Bron: Lees hier verder . . . . . .