Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Worden we hier blij van??

Gestart door Pieszyce, 8 april 2023, 00:34

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Worden we hier blij van??

PKP heeft een locomotief in kleuren aan gepast, ook nog eens met een grote foto van Lech Kaczyński een van de slechtset presidenten van de laatste eeuw.

Is Polen gek aan het worden, wat zien we op een volgende locomotief, JPII of een andere overleden Politicus??

Geweldig dit?? Nee dank U!!

Bobal

"Worden we hier blij van?"

Nee! Eerlijk gezegd alleen verdrietig.......

De directie van PKP moet hun plek kennen in de maatschappij: ze worden deels betaald uit belastinggeld en moeten dienstbaar zijn aan alle Polen. Dus politiek en religieus neutraal, maar ook neutraal over andere maatschappelijke zaken. Gewoon de treinen op tijd laten rijden. Ik heb geloof ik al eens eerder geschreven, dat JK zich omringt met veelal benedengemiddeld-intelligente marionetten en dan krijg je dus dit soort ontsporingen (mooie woordspeling bij deze topic, al zeg ik het zelf  :) )
En verder: wat je ook van LK vindt, moet hij nu echt op een cargo-locomotief worden afgebeeld?

Pieszyce

Mij zou het irriteren en dan moet ik elke vrijdag naar de markt voor eieren en tomaten. ;D

Je hebt verder helemaal gelijk, maar ze zijn een God van LK aan het maken, terwijl hij
zeker geen goede president was. Wat hij goed deed kwam meer door zijn vrouw Maria dan
door hem zelf.

Maria was een geweldige vrouw, met veel gevoel.