Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Fakty – Feiten in de regeerperiode van en over PiS

Gestart door Pieszyce, 6 september 2023, 16:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Fakty – Feiten in de regeerperiode van en over  PiS

Feiten die een discussie waard zijn.

Beste Polen liefhebbers,

Vandaag is een dag, dat alles in mij vecht wat met menselijke waarden, begrip en respect heeft te maken. Ik hoefde daar niet naar te zoeken het kwam vanzelf langs via de Twitter tweets.

Maar het was nogal schokkend.

Ik wil niemand beledigen of kwaad doen, maar in deze topic komen een paar van mijn meningen te staan, zoals ik er over denk, gewoon omdat wat zo meteen gaat volgen niet waar MAG zijn omdat het alles kapot maakt waarin mensen geloven. En dat ook nog eens willens en wetens. Dat in een land dat een Paus voortbracht en daarbij wat hij goed of slecht deed buiten beschouwing latend.

Ik begin met Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich =  Waarnemingscentrum voor racistisch gedrag @OmzRi

Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich     @OmzRi

NAWOŁYWANIE DO SAMOÓJSTWA W PODRĘCZNIKU RELIGII? Czy kościół katolicki chce wychować fanatyków religijnych? 7-letnie dzieci są indoktrynowane, że powinny wybrać śmierć zamiast sprzeciwienia się wymyślonym zasadom religijnym. Takie odstępstwo nosi miano "grzechu".

EEN OPROEP TOT ZELFMOORD IN EEN RELIGIEBOEK? Wil de katholieke kerk religieuze fanatici opvoeden? Zevenjarige kinderen worden geïndoctrineerd dat zij de dood moeten verkiezen boven het tarten van verzonnen religieuze principes. Een dergelijke afvalligheid wordt 'zonde' genoemd.

Jezu, czekamy na Ciebie

1. Będę się często spowiadał i przystępował de komunii Świętej
2. Będę święcił dniświęte, przede wszystkim niedziele.
3. Moim przyjaciółmi będą: Jezus i Maryja.
4. Wolę umrzeć, niż zgrzeszyć.

Jezus, wij wachten op U

1. Ik zal vaak biechten en de Heilige Communie ontvangen
2. Ik zal heilige dagen heiligen, vooral de zondagen.
3. Mijn vrienden zullen zijn: Jezus en Maria.
4. Ik sterf liever dan te zondigen. >:(

Ikzelf heb nooit zo'n boek gezien, iemand van jullie wel? In mijn beleving kwam zo'n boek in Nederland in ieder geval niet voor.

Zoals OmzRI aangeeft, gaat het om leerstof voor 7 jarige kinderen, wat wil de Poolse kerk, kinderen van 7 jaar die van een brug springen??

Alleen al regel 1. Verstoot tegen alles wat mij als mens liet functioneren, waarom moet ik een wildvreemde iets vertellen, over wat ik zou hebben kunnen gedaan en wat door de kerk niet wordt goedgekeurd??

Ik was zelf 7 jaar, toen ik een kapelaan op het strand betrapte met een schooljuffrouw, toen ik het thuis vertelde, zei mijn moeder, "Daar moet je over zwijgen". Ik heb daar nog steeds spijt van want ook die "geestelijk" bleek later niet met zijn poten van kinderen af te kunnen blijven.  >:(  >:(

Zouden deze figuren dan niet aan regel 4 moeten voldoen?? Zou een hoop ellende opruimen.

Vervolgt met bericht van Episcopaat over abortus. Komt er aan >>>>.

Pieszyce

Er is maar een kort stuk vertaald, dit uit respect voor de schrijfster omdat ik niet wil betalen voor een licentie want ik weet niet uit welk potje ik dat zou moeten doen, gelieve de rest te selecteren en door Google translate of een ander  te halen.

Episcopaat wil abortus verbieden op grond van 'geestelijke stoornis'
"Dit is een ongrondwettelijke manipulatie".

4 september 2023
    Julia Theus

Het episcopaat stelt dat abortus vanwege het geestelijke gezondheidsrisico van een vrouw "niet bij wet kan worden toegestaan". Het keert zich dus tegen het ministerie van Volksgezondheid en de patiëntenombudsman en roept op tot schending van de rechten van de vrouw.

"Abortus kan wettelijk niet worden toegestaan vanwege de aanwezigheid van een geestelijke stoornis bij de moeder. In dergelijke gevallen moeten erkende en effectieve behandelingsmethoden worden gebruikt," schrijft het Expertteam van de Poolse Bisschoppenconferentie in een officiële verklaring. Het episcopaat publiceerde deze op maandag 4 september 2023 op haar website.

Hij stelt dat in gevallen waarin "de moeder een geestelijke stoornis heeft, erkende en effectieve behandelingsmethoden moeten worden gebruikt". Hij beroept zich ook op "de waarde van het menselijk leven, ongeacht zijn ontwikkelingsstadium of gezondheidstoestand".

"Dit is het standpunt van ieder mens met een goed gevormd geweten. Het wordt ook weerspiegeld in wettelijke normen die zijn uitgevaardigd ter verdediging van het respect voor de fundamentele rechten van ieder mens, inclusief het kind, vanaf het moment van conceptie", schrijft het episcopaat.

En het is in tegenspraak met de woorden van Adam Niedzielski, die, toen hij nog minister van Volksgezondheid was, benadrukte dat in het geval van zwangerschapsafbreking vanwege een bedreiging van de gezondheid of het leven, het ministerie een brede definitie van gezondheid hanteert. En dit omvat ook geestelijke gezondheid.

Episcopaat tegen de wet

In het geding is het uitgangspunt dat abortus op basis van geestelijke gezondheid toestaat. Bedenk dat na de aanscherping van de abortuswet een zwangerschap in twee gevallen kan worden afgebroken:

• wanneer het een bedreiging vormt voor het leven of de gezondheid van de zwangere vrouw,
  • als er een redelijk vermoeden bestaat dat de zwangerschap het gevolg is van een verboden handeling.

Dit staat in artikel 4a van de wet op gezinsplanning, bescherming van de menselijke foetus en de voorwaarden voor de toelaatbaarheid van zwangerschapsafbreking.

Bij zelf vertalen, start alles onder ,,Zob. art. 4a Warunki dopuszczalości przerwania ciąży"

Bron:  Lees hier verder . . . . . . . . oko.press przez Julia Theus. . . . . . p0 Polsku

Waar bemoeit het episcopaat zich mee? Het zijn mannen die [als ze volgens de regels leven] geen vrouw en geen gezin hebben, dus totaal geen verstand hebben van wat er zich afspeelt, tenzij van horen zeggen.

Deze PiS regering en het episcopaat houden elkaar ook hier in evenwicht, in de vorm van een moeilijk te verbreken geestelijke dictatuur.

Het geestelijke gezondheidsrisico, komt niet zozeer van het afbreken van de zwangerschap, die een bedreiging vormt, maar door de geestelijke druk van Episcopaat en Regering, die leggen immers steeds strengere eisen op. Als men de heren daar over aanspreekt zwijgen ze als het graf. Net als het zwijgen over het aantal abortussen bij kloosterzusters en vrouwen waar zwangerschap veroorzaakt werd door een priester. Als we eerlijk zijn zou men ook daar open over moeten zijn en niet zoals het bij mij ging, dat het 4 maanden duurde voor ik wat informatie had.

CiteerHet episcopaat schrijft: "De leden van het Expert Panel verzetten zich met klem tegen de poging om een nieuwe interpretatie van de bestaande wet te creëren die gericht is op het verruimen van de criteria die het wettelijk ontnemen van het leven van het ongeboren kind op psychiatrische gronden toestaan, niet in de laatste plaats omdat dit in de praktijk zou betekenen dat abortus op verzoek opnieuw gelegaliseerd wordt, bovendien door middel van ongrondwettelijke, buitenwettelijke manipulatie."

Hoe is dat Panel Expert geworden?

Er zijn twee stellingen.

- Tot en met de twaalfde week heeft de foetus geen ziel, dus is geen mensen, het is een vrucht die via het lichaam van een vrouw in leven blijft, zonder die vrouw zou het sterven. Praktijk is dat de vrouw NA de twaalfde week ineens leven voelt, dus de vrucht beweegt en geeft aan dat het als een zich ontwikkelend mens aanwezig isn.
Dit wordt door een grote groep als de werkelijkheid gezien.

- De RK Kerk echter zegt dat het een mens is bij conceptie. Maar hebben ze wel eens gekeken naar een eicel en een zaadcel van andere levende wezens?
Er is niet zoveel verschil in de beginperiode tussen mens en bijvoorbeeld een aap, dat komt later pas.
Is het dan niet van de domme dat die Kerk stelt, dat vanaf conceptie het een even menselijk wezen is?

CiteerZe stelt ook dat "in een situatie waarin het niet mogelijk is om beiden te redden, het acceptabel is om te handelen om de moeder te redden". "In zo'n geval is het ethisch te rechtvaardigen dat de moeder ervoor kiest om haar eigen leven te redden. Hij benadrukt echter dat ze "de mogelijkheid moet hebben om de heldendaad te verrichten door haar eigen leven op te offeren om het leven van het kind te redden als het een kans op overleven heeft".

Waar haalt het episcopaat de durf vandaan een heldendaad van een vrouw te vragen? Als het episcopaat expert's heeft, zouden die maar tot één conclusie kunnen komen, namelijk dat wanneer de vrouw zichzelf opoffert voor het te verwachten kindje, dus letterlijk sterft om het kind te laten leven een akt van ZELFMOORD begaat??

Men accepteert dat, terwijl de stelling vechten voor het leven ineens maar eenzijdig wordt.

Beste Episcopaat, mag ik hier even Kotsmisselijk van worden???

Vaak hebben deze vrouwen een man en andere kinderen, hoe durven jullie zoiets aan te halen??

Het Volgende Thema is - Polen lijkt een land van mensensmokkelaars te zijn geworden er is internationaal onderzoek naar de verdienste van deze regering

Pieszyce

Bob57       @Bobik57

SZOK. Polski MSZ mógł sprowadzić do Europy setki tysięcy migrantów. Trwa międzynarodowe śledztwo Według oficjalnych informacji do Polski już trafiło około 130 tys. pracowników sezonowych – głównie z Indii, Bangladeszu, Indonezji, którzy pracują na budowach, w cateringu, jako kierowcy Ubera. Inne szacunki mówią nawet o 165 tys. Według informacji "Rz" za pieniądze "można było obejść system". Cudzoziemcy płacili zaś za otrzymanie polskiej wizy 4-5 tys. dol. Według innego źródła - do którego dotarła "Wyborcza" - śledztwo CBA może mieć związek z prowadzonym w całej Europie dochodzeniem na temat działalności międzynarodowych agencji pracy tymczasowej. Przedstawiciele służb granicznych Niemiec i Szwecji wskazują, że to Polska pod rządami PiS stała się w ostatnim czasie jedną z ważniejszych tras przemytu imigrantów – i bynajmniej nie jest to trasa wymagająca sforsowania płotu na granicy polsko-białoruskiej.
 #KonkretyPiS #SkorumpowanaMigracja

SCHOK. Het Poolse ministerie van Buitenlandse Zaken zou honderdduizenden migranten naar Europa kunnen halen. Er is een internationaal onderzoek gaande volgens officiële informatie zijn er al ongeveer 130.000 in Polen aangekomen. seizoensarbeiders – voornamelijk uit India, Bangladesh, Indonesië, die werken op bouwplaatsen, in de horeca, als Uber-chauffeurs. Andere schattingen zeggen maar liefst 165.000. Volgens Rzeczpospolita zou geld "het systeem kunnen omzeilen". Buitenlanders betaalden 4-5 duizend zloty voor het verkrijgen van een Pools visum. gat. Volgens een andere bron - bereikt door "Wyborcza" - zou het CBA-onderzoek verband kunnen houden met het onderzoek dat in heel Europa wordt uitgevoerd naar de activiteiten van internationale uitzendbureaus. Vertegenwoordigers van de Duitse en Zweedse grensdiensten wijzen erop dat Polen, onder het bewind van PiS, recentelijk een van de belangrijkste routes voor de smokkel van immigranten is geworden – en het is geenszins een route waarvoor het hek op de Pools-Wit-Russische grens moet worden doorbroken. Grens.
 #KonkretyPiS #SkorumpowanaMigracja

straks meer