Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Een op de vier jonge Polen wil ons land ontvluchten

Gestart door Pieszyce, 28 september 2023, 00:40

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Een op de vier jonge Polen wil ons land ontvluchten

26 september 2023

Al één op de vier jonge Polen wil ons land verlaten nadat ze 18 zijn geworden. Onder iets oudere mensen die hun studie al hebben afgerond, ligt het aantal dat van plan is te emigreren veel hoger. De argumenten zijn nog steeds dezelfde: er zijn geen vooruitzichten op een goede baan, een fatsoenlijk leven en huisvesting in Polen.

Op een van de groepen die zich bezighouden met emigratie is onder andere Australië in de mode. Als je 18 wordt, kun je daarheen op een studentenvisum, werken en studeren.

- In twee tot drie jaar verdien ik genoeg geld om in Warschau te wonen door voor het laagste Australische salaris te werken," schrijft Aleksandra, die van plan is volgend jaar te vertrekken. - Misschien blijf ik daar wel voorgoed? Hier heb ik niets te zoeken.

De PiS-regering heeft de kansen van jonge mensen vernietigd - ze heeft het land in de schulden gestoken, vrouwen bang gemaakt om hier kinderen te krijgen, 250.000 moslim- en Afrikaanse immigranten binnengelaten. Nu dreigen we uit de Europese Unie te worden gegooid.

- Als ze de grens sluiten is dat het einde en daarom wil hij hier zo snel mogelijk weg. Nog maar een paar maanden. - Aleksandra sluit haar binnenkomst af.

Ze is nauwelijks verrast. Er zijn veel mensen zoals zij. Sommigen willen in Europa studeren, anderen plannen verdere reizen: VS, Canada, Australië en zelfs Zuid-Amerika.

Het PiS-effect heeft een verwoestend effect op ons land.

Bron: wiesci24.pl      język po Polsku