Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Een demonstratiebedevaart van onderdanige politie

Gestart door Pieszyce, 1 oktober 2023, 14:19

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Een demonstratiebedevaart van onderdanige politie

29 september 2023

citaatfoto mazgula.pl

Tijdens de 22e Pelgrimage van de Politiegemeenschap werd de slogan: "We zweren de Natie trouw te dienen" uitgesproken. Is dat zo?

Mijnheer Inspecteur-generaal van politie Jarosław Szymczyk, het uniform is een teken van dienst aan de natie, geen teken van geloof.

Het is een teken van dienst aan alle Polen om hun veiligheid te garanderen en hun grondwettelijke rechten en vrijheden te verdedigen.

Het geloof daarentegen is een privébehoefte en recht van elke burger.

Maar door het uniform aan te trekken, naar de kerk te gaan, voor het altaar te knielen of zelfs maar je hoofd te buigen, oefen je niet je recht op geloof uit, maar stel je de staatsdienst ondergeschikt aan het geloof, of preciezer gezegd aan de bisschoppen van dat geloof.

Ga je naar de kerk – TREK DAN JE UNIFORM UIT!

Wil je gaan bidden in de tempel, kleed je dan privé. Je wilt je inzetten om de kerk en het geloof te dienen - draag de kleding van de kerkdienst.

Iedereen die in uniform naar de kerk gaat, overtreedt de wet en geeft blijk van minachting voor de grondwettelijke bepalingen over het seculiere karakter van de Poolse staat.

Dit geldt niet alleen voor de politie, grenswachten, maar ook voor het leger en alle diensten die de adelaar op hun pet dragen als symbool van dienst aan Polen.

Ik herhaal: Polen!

Niet aan de kerk, niet aan PiS, niet aan de bisschoppen, maar aan Polen!

Voor zover ik weet, heeft de dienst in de kerk ook zijn symbolen, kostuums en type uniform. Ik denk dat niets een generaal die naar de kerk gaat om God te dienen in de weg staat om een soutane of een gewaad te dragen.

Echter, wie zijn mensen zonder uniformen, rangen, titels - alleen en voor zover trouwe volgelingen van het geloof.

Bij jullie gaat het echter niet om geloof, maar om presentatie, manifest, stay creation, collectief narcisme, als een show van trots en onderwerping, maar gekwalificeerd, voor de acceptatie van religieus gezag. Het gaat immers om algemene uniformen, officieren en onderofficieren, de belangrijkste in de dienst en daarom moet God hen ondersteunen. Met andere woorden: ik ben de belangrijke man in uniform en het is God die mij steunt. Ik ben zijn gezalfde.

In PiS-Polen dragen politie, leger, brandweer... in uniform kruisen en baldakijnen over priesters, bidden ze, gaan ze op pelgrimstocht in dienst of beveiligen ze logistiek. Het bijwonen van de mis is een voorwaarde geworden voor de professionele promotie en dienstontwikkeling van officieren en soldaten.

Dit werd geïllustreerd door uw geüniformeerde 22e bedevaart van de politiegemeenschap in Jasna Góra.

In dezelfde heilige gebouwen waar Poolse fascisten en ridders van alle soorten hun nationalisme belijden terwijl ze zich voorbereiden op de laatste krachtmeting met de ongelovigen, zoekt u rust?

Of ben je op zoek naar hetzelfde soort applaus?

Daar wordt immers opgeroepen tot een nieuwe kruistocht! In de 21e eeuw, voor een kruistocht?

U, Meneer Jarosław Szymczyk

staat bekend om uw fascistische neigingen en politieke vascillatie. De ontmoeting met de Paulines zal u dus enorm sterken in uw fascistische geest, dat is duidelijk. Je ging er echter niet heen in je privé hoedanigheid als Jaroslaw Szymczyk, maar als een door criminelen benoemde inspecteur-generaal voor granaten.

Ik las in de pers dat delegaties van politieagenten uit het hele land op zondag deelnamen aan de XXI. Poolse bijeenkomst van politiemensen in Jasna Góra. De plechtige mis die werd opgedragen door aartsbisschop Adam Szal werd bijgewoond door vertegenwoordigers van het ministerie, de leiding van de politie, vaandels van eenheden, een representatief gezelschap met wapens, een orkest en politieagenten, familieleden en medewerkers van de civiele politie.

Het is duidelijk dat jullie daar niet waren om te bidden tot een arme God en Maria, maar om de steun te krijgen van invloedrijke bisschoppen en mediapubliciteit.

Jullie brachten spandoeken, geweren en erewachten mee om jullie onderdanigheid en religieuze onderwerping te demonstreren, waarvoor jullie een beloning verwachten.

Het lijkt er dus op dat zonder de titels en uniformen van de hoge lasten, jullie als gewone gelovigen nooit de behoefte zouden hebben gehad om in deze tempel te bidden. Je moet echter oppassen voor je carrière, je weet nooit hoe lang deze verachtelijke macht van solidariteitsovereenkomst van pathologie en simulatie nog zal duren.

Onder mijn vermelding van de bedevaart schreef een politieagent: Ik ga liever voor mezelf en op mijn gemak bidden dan dat ik deelneem aan een propagandashow van ondergeschiktheid en uniforme overmoed.

Ondertussen hebt u de wet overtreden. U hebt opnieuw een toegewijde staatsdienst ondergeschikt gemaakt aan religie. Bovendien verschuilt u zich achter de slogan: God, Eer, Vaderland. Ik spreek niet over God. Maar een man die de straatcriminaliteit van politieagenten organiseert, de wetteloosheid van de autoriteiten legitimeert en zelfs een gewapende aanval pleegt op het hoofdbureau van politie en dit zonder wroeging, weet niet wat EER is. Hij laat de bezetting van de Taak toe en plukt er ongelooflijke winsten uit.

Dit is niet uw privé-politiemacht. Het zou een niet-kerkelijke, niet-fascistische en geen PiS-politiemacht moeten zijn, maar onze, alle Polen, POLITIE. Dit is het politiekorps dat geacht wordt de natie te dienen.

Nogmaals, ik voel geen respect voor je. Het is jammer dat zulke mensen zonder eergevoel, zonder de essentie van dienstbaarheid te begrijpen, vandaag de dag zulke hoge rangen en posities krijgen, waarvan de hier beschreven situatie een voorbeeld is.

Adam Mazguła
Foto. Piotr Ciastek, Częstochowa nasze miasto.
Bron:  mazgula.pl przez Adam Mazguła         język po Polsku