Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Moeten we de straat op? Allemaal door de intriges van PiS

Gestart door Pieszyce, 18 oktober 2023, 23:29

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Moeten we de straat op? Allemaal door de intriges van PiS

18 oktober 2023

Het is helemaal niet uitgesloten dat een overwinning van de oppositie bij de verkiezingen er niet toe zal leiden dat PiS vrijwillig de macht opgeeft. Het is al duidelijk dat de leiders van Verenigd Rechts aan het bedenken zijn wat ze moeten doen om de macht te behouden. Het is dus niet uitgesloten dat ze pas zullen aftreden als de Polen de straat op gaan.

- Als Duda en de Wet en Rechtvaardigheid partij de strijd willen aangaan met de mensen die bij de laatste verkiezingen de beslissing hebben genomen, stel ik me een andere situatie op straat voor. (...) Wat ik bedoel, is natuurlijk alleen dat als PiS zou gaan combineren om met geweld aan de macht te blijven, de mensen dat niet zullen accepteren en ik me een publieke oppositie kan voorstellen," zei Paulina Hennig-Kloska, parlementslid voor de Derde Weg.

- Aangezien de mensen zo massaal hebben gereageerd op onze oproep om deel te nemen aan de verkiezingen en hun steun voor de democratische oppositie heel sterk hebben uitgesproken, denk ik dat ze geen machlokes en combinaties door het presidentieel paleis en Verenigd Rechts zullen accepteren," voegde ze eraan toe.

Wij weten dit. Maar weten ze dat ook in Nowogrodzka en het presidentieel paleis? Hier kan men ernstige twijfels hebben.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce

Leszek Miller        @LeszekMiller

Prezydent Duda nie zwoła Sejmu przed 11 listopada, ponieważ według posła Suskiego chce by jeszcze ten rząd, który jest rządem patriotycznym, kochającym Polskę mógł przeprowadzić obchody naszego Święta Niepodległości. Z tego wynika, że przed nami ostatni Halloween, kiedy PiS będzie mógł jeszcze straszyć Polaków.

President Duda zal de Sejm niet vóór 11 november bijeenroepen omdat hij, volgens parlementslid Suski, wil dat deze regering, een patriottische regering die van Polen houdt, onze Onafhankelijkheidsdag kan vieren. Dit betekent dat de laatste Halloween voor ons ligt, wanneer PiS de Polen nog steeds bang zal kunnen maken.