Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Bedden in hotels alleen voor getrouwde stellen?

Gestart door Pieszyce, 20 oktober 2023, 23:00

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Bedden in hotels alleen voor getrouwde stellen?
Karina Bosak beoordeelt het ongebruikelijke idee van Ordo Iuris

Natalia Kamińska
19 oktober  2023

Karina Bosak - het nieuwe gekozen parlementslid van de Confederatie - heeft een interview gegeven aan RMF FM. Op het radiostation sprak ze over wat ze zou willen doen in de Sejm. Ze gaf ook commentaar op het idee van Ordo Iuris om hotelbedden alleen voor getrouwde stellen te reserveren. De nieuwe politica heeft professionele banden met deze ultraconservatieve site, die de rechten van vrouwen wil beperken.

Karina Bosak stelde zich verkiesbaar in het kiesdistrict sub-Warschau. Ze won 21.200 stemmen. - Bosak: "De kiezers hebben hiervoor gekozen. En ze verklaarde verder: - 'Ik denk echter dat het aan mij ligt, het is mijn district. De naam heeft zeker zijn werk gedaan, maar het is ook al langer mijn naam. Het is een heel groot vertrouwen van veel kiezers.

Bosak over wat ze wil doen in de Sejm en huwelijksbedden

De nieuwe confederatiepolitica onthulde ook wat ze graag zou willen doen in de Sejm. - Ik zal nadenken over iets dat verband houdt met mijn eerdere ervaring. Ik ben een advocaat, een pleitbezorger. Ik ben geïnteresseerd in de Wetgevende Commissie, die grondwettelijke klachten kan indienen, een advies kan geven over wetten vanuit grondwettelijk oogpunt. Misschien de commissie voor sociaal beleid en gezin", vertelde ze aan RMF FM.

Verder herinnerde Bosak eraan dat ze formeel werkzaam is bij het instituut Ordo Iuris. - Ik ben nu met verlof vanwege mijn derde zwangerschap", zei ze.

Vervolgens werd er een vraag gesteld over het idee van Ordo Iuris dat hotels alleen kamers met één bed mogen verhuren aan getrouwde stellen. - U stelt het voor alsof Ordo Iuris zich tegen iemand heeft uitgesproken. En Ordo Iuris heeft opgetreden namens hoteliers. Dit gaat over grondwettelijke vrijheden, economische vrijheid, het recht om over je eigen zaken te beslissen," is hoe Karina Bosak dit absurde idee verdedigde.

Robert Mazurek vroeg de extreemrechtse politica of "marriage-only hotels" voor haar acceptabel waren. - Als het voor jou berekend, en dat is hoe je het wilt, waarom niet? - toetste Bosak.

Er werd nog een vraag gesteld: - Kan ik een hotel hebben waar ik geen joden of zwarten binnenlaat? Bosak antwoordde hierop: - Natuurlijk niet.

Wie is Karina Bosak?

Mazurek liet het er echter niet bij zitten en vroeg waarom het niet mogelijk zou zijn om een hotel te runnen dat alleen uit blanken bestaat, maar een hotel dat samenwonen uitsluit? - Dit zijn totaal verschillende beschermde kenmerken," erkende Bosak.

Karina Bosak is een advocate die onder andere strijdt tegen christianofobie en is ook de vrouw van de leider van de Confederatie, Krzysztof Bosak. Nu is ze ook een nieuw parlementslid op de lijsten van de partij.

Bosak heeft ook conservatieve opvattingen over de rol van de vrouw in de samenleving en over abortus. - Het moederschap zit diep geworteld in de aard van de vrouw. Of ze nu in werkelijkheid moeder wordt of niet, de behoefte om te zorgen, te verzorgen en lief te hebben is natuurlijk in een vrouw. (...) En radicale feministische kringen willen vrouwen datgene ontnemen wat de essentie van hun natuur is. (...) Er bestaat niet zoiets als een veilige abortus. Dit is nog een leugen van het radicale feminisme," verklaarde ze enige tijd geleden in een interview met de WP.

Bron:    natemat.pll przez Natalia Kamińska   język po Polsku