Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Helden in Oekraïne

Gestart door Pieszyce, 2 november 2023, 23:12

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Anton Gerashchenko      @Gerashchenko_en

Last year, Andrii Ilkiv and Valerii Onul lost their limbs in a landmine explosion. After l rehabilitation, they returned to service and now continue to clear Kharkiv region of mines on prosthetic limbs. Andrii is an explosive technician from Lviv police. He was injured by an anti-personnel mine in September 2022 in Kharkiv region. Valerii, a deputy head of the explosives service of Dnipropetrovsk police, was injured while clearing Novooleksandrivka dam in Kherson region. With such a large-scale mining operation, there is a catastrophic shortage of sappers in Ukraine. That's why Andrii says: "My motivation is to have our territories cleared as soon as possible." "I can't leave my guys behind. They were waiting for me. They were happy to see me. We have to do this work," Valerii adds. Glory to Ukrainian Heroes!

Vorig jaar verloren Andrii Ilkiv en Valerii Onul hun ledematen door een landmijnexplosie. Na l revalidatie keerden ze terug in dienst en gaan nu door met het mijnenvrij maken van de regio Kharkiv met prothetische ledematen. Andrii is een explosieventechnicus bij de politie van Lviv. Hij raakte in september 2022 gewond door een antipersoonsmijn in de regio Kharkiv. Valerii, plaatsvervangend hoofd van de explosievendienst van de politie van Dnipropetrovsk, raakte gewond tijdens het ruimen van de Novooleksandrivka-dam in de regio Kherson. Met zo'n grootschalige mijnbouwoperatie is er een catastrofaal tekort aan sappeurs in Oekraïne. Daarom zegt Andrii: "Mijn motivatie is om onze gebieden zo snel mogelijk te ontruimen". "Ik kan mijn jongens niet achterlaten. Ze wachtten op me. Ze waren blij om me te zien. We moeten dit werk doen," voegt Valerii toe. Eer aan de Oekraïense helden!