Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Duda verklaart de oorlog aan de toekomstige regering

Gestart door Pieszyce, 20 november 2023, 15:39

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Duda verklaart de oorlog aan de toekomstige regering
"Tusk wordt niet mijn premier"

19  november 2023

Duda heeft de missie om een regering te vormen nog niet formeel toevertrouwd aan Donald Tusk, en hij kondigt nu al aan dat hij de oorlog zal voeren met de toekomstige regering. - Tusk wordt niet mijn premier", dondert de president op in 'Sieci', het PiS-weekblad van de partij.

- De vertegenwoordigers van de Burgercoalitie, Links en de Derde Weg hebben me er niet van overtuigd dat het de moeite waard is om de goede parlementaire traditie op te geven volgens welke de groepering die als eerste de overwinning behaalt de opdracht krijgt om de regering te vormen," zei Duda.

- Ik wilde een gemeenschappelijk en verenigd programma zien. Zoveel mogelijk details horen. Dat ontbrak. [...] Al was het alleen maar over de belangrijkste kwesties met betrekking tot de soevereiniteit van Polen," zegt de president verder.

Ja, de soevereiniteit van Polen was het beste geregeld door Jarosław Kaczyński met de handen van Mateusz Morawiecki. We lagen met letterlijk iedereen overhoop en waren daarom soeverein. Tenminste in de notie van PiS.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku