Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Is het niet vandaag, dan morgen

Gestart door Pieszyce, 22 november 2023, 00:04

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Is het niet vandaag, dan morgen
Dat wil zeggen, PiS investeert in de toekomst

20 november 2023

In PiS weten ze al dat Morawiecki's 'missie' zal eindigen in een spectaculaire flop. Erger nog, het zal Verenigd Rechts voor vele jaren volledig belachelijk maken in de ogen van het Poolse volk. Toch blijven ze een goed gezicht opzetten. En ze verzekeren dat alles wat Morawiecki nu doet een "investering in de toekomst" is.

- Ik geloof dat de missie van premier Mateusz Morawiecki nog steeds succesvol kan zijn. We hebben op dit moment - in november 2023 - misschien niet veel kans om te regeren, maar het lijkt me dat (...) het schetsen van onze plannen voor de komende jaren een investering in de toekomst zal zijn, aangezien er een coalitie van 11 partijen wordt gevormd. Dit is een ongekende gebeurtenis in Polen. Alle analisten zeggen dat het moeilijk te voorspellen is dat deze coalitie de volle vier jaar zal standhouden - zegt Adam Bielan bijvoorbeeld.

- Maar ik reken erop dat we na deze visie die premier Morawiecki tijdens de ontmaskering zal presenteren, een kans hebben om - zelfs als we nu geen steun kunnen winnen - op zijn minst twijfel te zaaien in de hoofden van de parlementsleden die zichzelf bijvoorbeeld de Derde Weg noemden en die vandaag een aanhangsel zijn van het Burgerplatform,' voegt hij eraan toe.

Ze leven echt in een land van totale waanvoorstellingen.

Bron:  wiesci24.pl    jÄ™zyk po Polsku