Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Hij had de tirades van Zbigniew Ziobro verspreid

Gestart door Pieszyce, 29 november 2023, 22:49

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Hij had de tirades van Zbigniew Ziobro verspreid
Medewerker van PiS TV hoorde het vonnis

28 november 2023

Het einde van de wetteloosheid.

Adam B. van de PiS tv Republika is schuldig bevonden aan het plegen van een misdrijf onder artikel 212 par. 2 CC en kreeg een jaar voorwaardelijk. Dit is het einde van het belasteren van advocaat Roman Giertych, gebaseerd op de tirades van Zbigniew Ziobro.

Hij moet ook publiekelijk zijn excuses aanbieden aan Roman Giertych en de kosten van het proces betalen.

- Iedereen die, op basis van de laster van Ziobro en zijn bende, mijn persoonlijke rechten schendt of mij belastert, krijgt de kans om zijn woorden te verdedigen in de rechtszaal", aldus de advocaat op Twitter.

In een interview met Press Magazine gaf advocaat Giertych aan dat het vonnis van de rechtbank, namelijk voorwaardelijke beëindiging van de procedure met een schuldigverklaring, met een proeftijd van een jaar, de verplichting om excuses op Facebook te plaatsen en de kosten van de procedure te dragen, hem tevreden stelt.

- Hij had geen strafblad en had een ambtshalve advocaat, wat betekende dat zijn financiële status door de rechtbank als zeer gering was geverifieerd, en daardoor had ik ook geen geweten om meer van hem te eisen, zei advocaat Giertych.

Dit is echter nog maar het begin. - We hebben massaal mensen aangeklaagd wegens laster door mijn vervolging. Het zijn nog steeds 20-25 rechtszaken en het aantal groeit nog steeds," voegde hij eraan toe.

Bron: Press

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku