Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Schetyna heeft de PiS partij naar buiten gebracht. Krachtig!

Gestart door Pieszyce, 4 december 2023, 15:05

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Schetyna heeft de PiS partij naar buiten gebracht. Krachtig!

2 december 2023

De PiS-ondersteunende media bazuinen al een paar dagen over een 'affaire'. Die ze in verband brengen met de nieuwe regering van Donald Tusk. De werkelijkheid is echter heel anders.

- Het gaat in de eerste plaats om het beschermen van Poolse huizen tegen rampzalig, catastrofaal beleid. Het gaat om het garanderen van een schild tegen de enorme prijs van elektriciteit," dit is wat Burgerplatform senator Grzegorz Schetyna zei over de koperen "windmolen affaire" in een RMF FM uitzending.

- Het zogenaamde windmolenwetsvoorstel is een van de eerste wetsvoorstellen van de nieuwe parlementaire meerderheid. Ik wil niet zeggen dat het op de knieën is geschreven, maar vandaag kunnen de krachten van de ministeries, het Wetgevingscentrum van de regering, alles wat nodig is om goede wetgeving te schrijven, hier niet voor worden gebruikt. Ik denk niet dat er controversiële bepalingen zullen zijn, want we zullen over alles praten [...]. Ik ben verbaasd over de hysterische reactie van de PiS partij," voegde Schetyna eraan toe.

Nou, we moeten er maar aan wennen dat PiS de komende jaren luidkeels zal roepen dat er sprake is van "verraad", "corruptie" en "Targowica". En ze zullen er geen zier om geven dat deze beschuldigingen niet worden gestaafd door de werkelijkheid.

Per slot van rekening hebben ze acht jaar lang geregeerd op basis van leugens en onwaarheden.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Nooit gedacht dat RMF FM zo'n verradersclub zou zijn,
maar elke dag kom je wel iets tegen dat zegt dat dit waar is.   >:(  >:(