Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Bekende journaliste over Morawiecki's regering. "Een tragedie voor staatsgeld"

Gestart door Pieszyce, 8 december 2023, 23:35

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Bekende journaliste over Morawiecki's regering. "Een tragedie voor staatsgeld"

7 december 2023

Op 11 december presenteert Mateusz Morawiecki de samenstelling van zijn nieuwe regering. Iedereen weet echter dat dit een klucht is die voor ons is georkestreerd door PiS en Andrzej Duda. Eenvoudig gezegd, Verenigd Rechts heeft geen parlementaire meerderheid.

- We weten dat ze (de ministers - noot van de redactie) zeer goede ontslagvergoedingen zullen krijgen, dus ik denk dat we weten waar dit allemaal voor dient. Ten eerste, zodat nog een paar mensen een kans krijgen om te verdienen, om als minister de geschiedenis in te gaan, weliswaar voor veertien dagen, maar ach... - merkte de populaire journaliste Martyna Wojciechowska op.

- Afgezien van al het andere, denk ik dat het voor iedereen duidelijk is dat bepaalde dingen, de dingen die de afgelopen acht jaar zijn gebeurd, in de doofpot moeten worden gestopt en dat dat snel moet gebeuren. Het is erg verontrustend. Ik voel me machteloos als burger, want ieder logisch denkend mens kan de absurditeit inzien van de situatie waar we nu mee te maken hebben," voegde ze eraan toe.

Volgens Wojciechowska is wat we na 15 oktober zien "gewoon een tragedie voor ons staatsgeld".

Niets toe te voegen, niets af te doen.

Bron:  wiesci24.pl    jÄ™zyk po Polsku