Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Democratische regering is er een paar uur en minister Klimczak gaat al naar de grens om Poolse ondernemers te helpen

Gestart door Pieszyce, 14 december 2023, 00:45

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Democratische regering is er een paar uur en minister Klimczak gaat al naar de grens om Poolse ondernemers te helpen

13 december 2023

Dariusz Klimczak, de nieuwe minister van Infrastructuur, is niet van plan om te wachten in het kabinet. Slechts een paar uur na de beëdiging in het presidentieel paleis zat Klimczak al in zijn auto en reed hij richting de grens. Het doel van de reis is om met de transportsector te praten over de crisis die PiS heeft veroorzaakt.

- Ik ga de protesterende vervoerders ontmoeten. Om het probleem op te lossen is actie op verschillende niveaus nodig. Ik begin met het praten met ondernemers die zich benadeeld en verwaarloosd voelen. Dit is de eerste stap in een reeks acties die ik in mijn eerste dagen in functie onderneem," zei de minister.

Dariusz Klimczak is zich terdege bewust van de problemen van Kaczyński en de Pisowski regering. Daarom is de eerste stap van de nieuwe minister om direct naar de demonstranten te gaan.

- Het is noodzakelijk om de mensen te helpen. Je moet praten en problemen oplossen waar ze zich voordoen," zei Klimczak.

Bron: wiesci24.pl     język po Polsku/float]