Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Beslissende actie van Kosiniak-Kamysz

Gestart door Pieszyce, 19 december 2023, 19:41

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Beslissende actie van Kosiniak-Kamysz
Macierewicz ontslagen bij het ministerie van Defensie

18 december 2023 

Rustig, zonder publiciteit en met een kleine dosis hysterie is Anonti Macierewicz ontslagen bij het Ministerie van Defensie en mag hij er niet meer in. Daarmee is een einde gekomen aan de klucht met de subcommissie Smoleńsk, waaraan de Polen tientallen miljoenen zloty's hebben uitgegeven.

We kunnen opgelucht ademhalen. De man die gigantische hoeveelheden geld uitgaf aan het verspreiden van PiS-propaganda is ontslagen bij het ministerie van Defensie. Macierewicz is er niet meer en heeft geen toegang.

- Het besluit van minister Kosiniak-Kamysz is uitgevoerd. Het gebouw is verzegeld. Het gebouw is leeg. Nu is het tijd om de Commissie Macierewicz ter verantwoording te roepen. We gaan er meteen mee aan de slag," onthulde Cezary Tomczyk.

- En terecht... zonder publiciteit voor hem te maken, zonder onnodig geduw, zonder zijn 'verdedigers' te motiveren, zonder voorwendsels om van hem een 'held' en een 'verdediger van de citadel' te maken... dank u en ik verwelkom deze zindelijkheid in de procedure," merkte een internetgebruiker op.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Hij zal moeten leren fietsen want hij heeft ook geen

Limousine en beveiliging meer.  :)

Nemo.omen

Pieszyce

Nemo.omen,

Zoals ik al eerder schreef ben ik voorstander van het onmiddelijk arresteren van dit volk.  >:(  >:(

Klein stukje geschiedenis.  ;)

Ik ken een Nederlander en die heeft een vriend, die in 2005 in Polen gearresteerd werd, Ja ook weer in een PiS tijd.
De jongen werd opgesloten en na een half jaar vroeg hij aan mijn kennis of die wat kon doen want niemand had hem beschuldigd of een advocaat toegewezen. Dit is de PiS methoden, opsluiten en als we tijd hebben zullen we eens kijken wat we moeten ondernemen.
De Nederlander schreef mij en ik kende weer een advocaat in Polen die mij al eens geholpen had voor iemand anders. Binnen een week was de vriend van die Nederlander terug in Nederland. Je kunt namelijk niet zomaar iemand opsluiten zonder hem ergens van te beschuldigen.

PiS consorten kan men WEL opsluiten, want ze kunnen van, van alles beschuldigd worden, Ziobro bijvoorbeeld van corruptie en moord [Blida en Lepper], Maczierewicz van het valselijk voorlichten van de bevolking, mentale corruptie, het stelen van geld, (30 miljoen) Het valselijk beschuldigen van mensen [Tusk] SMAAD en zo verder. Na beschuldiging kunnen ze in voorarrest opgesloten worden, wat verlengt kan worden.

Vrij rond laten lopen verhoogd de vlucht kansen, iets wat NIET mag plaatsvinden.

Maczierewicz krijg een fiets met zijwieltjes voor op de binnenplaats van de Bajes, daar kan hij zich uitleven.  ;)