Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Ja, we kunnen de overwinning verwelkomen

Gestart door Pieszyce, 28 december 2023, 00:27

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Ja, we kunnen de overwinning verwelkomen
Wat we moeten verwelkomen zijn de stuiptrekkingen van de macht van PiS.

27 december 2023

Sommige aanhangers van de Democratische coalitie vragen of het mogelijk is om nu al blij te zijn. Ik antwoord: ja. Dat kan en zou zelfs moeten. Kaczyński is verslagen en heeft geen echte invloed meer op onze wereld van vandaag en Andrzej Duda zal, in het ergste geval, anderhalf jaar in het paleis op water en brood zitten, meer niet. Misschien zullen we hem eerder dan dat achterna zitten.

Ik lach om de zwarte scenario's van wat Kaczyński niet zal doen en wat hij Duda niet zal opdragen te doen. Als het zou gebeuren dat de Sejm wordt ontbonden, zouden niet alleen PO, PSL, Polska 2050 en links de verkiezingen winnen met een overweldigende meerderheid, maar daarvoor zouden twee miljoen Polen de kat van Kaczyński naar de maan jagen.

Ik ben verheugd over de opeenvolgende ontsnappingen van pissige propagandisten en politici. Duklanowski in Afrika, Pereira overweegt Portugal, Ziobro zit in Italië en Kamiński en Wąsik willen naar Cambodja. Geweldig nieuws. Kaczyński heeft misschien aan Hongarije gedacht, maar hij kent de taal niet.

Deze kerst hebben Donald Tusk, Wladyslaw Kosiniak-Kamysz, Szymon Holownia en Wlodzimierz Czarzasty ons de beste cadeaus gebracht.

Bron: wiesci24.pl       jezyk po Polsku