Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

"TVP was in 2015-2023 het Las Vegas van conformisme, opportunisme en

Gestart door Pieszyce, 2 januari 2024, 01:11

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

"TVP was in 2015-2023 het Las Vegas van conformisme, opportunisme en
het inspelen op de media van mensen die vooringenomen zijn tegen alle principes"

1 januari 2024

- Zwijgen als je moet protesteren is lafheid. Ik hou van dit citaat. Het kostte me veel in de praktijk, maar op de een of andere manier was het zo effectief om me te helpen in slaap te vallen. Vandaag, nu we proberen wakker te worden uit de historische nachtmerrie die de PIS-regering was, zie ik dat sommige mensen zin hebben om nog een dutje te doen. Ik vind de morele hamletisering in de discussie over het ontslag van Marek Sierocki bij TVP grappig. En ik word er soms bang van," schreef Kuba Wojewódzki.

- Marek Sierocki heeft sinds 2015 dag in dag uit één beslissing genomen. Door zijn aanwezigheid heeft hij deze macht geautoriseerd. Het kan me geen reet schelen of hij dat deed in entertainment, weer of sport. Hij maakte deel uit van dat haatsyndicaat. En niemand en niets gaat dat veranderen. Er waren er die de moed hadden om te vertrekken. Er waren er die de eer hadden om ontslagen te worden. Marek bleef omdat hij dat wilde. Kammel, Brzozowski, Nowicki en anderen bleven ook. En Egurrola sloot zich zelfs enthousiast aan.

- De mens zit zo slim in elkaar dat hij altijd de schuld op anderen afschuift of op zijn minst slimme verzachtende omstandigheden vindt. Maar Mens zijn is helaas verantwoordelijk zijn voor wat je doet en in welk gezelschap. Het is een gevoel van schaamte en morele afkeer, zelfs voor dingen waar we niet schuldig aan zijn maar die naast ons gebeuren. Het is het vermogen om te reageren op het kwaad.

- Als in het gebouw waar je woont elke dag iemand je buren aanvalt, berooft en verkracht, onthef je jezelf dan van verantwoordelijkheid omdat het een andere verdieping is? Niet de jouwe? Als je op Entertainment TVP zit, betekent dat niet dat je jezelf buiten de lijn van normaal menselijk fatsoen moet plaatsen. In de politiek is de waarheid altijd het eerste slachtoffer. En ik zou niet willen dat we, in de verwarring over belangrijkere en relevantere zaken, vergeten wie wie was in het media-entertainment van de PiSowski TV. En waarom hij, uit angst of gewoon uit gemakzucht, geweld, haat en uitsluiting vergoelijkte.

- Voor mij was TVP tussen 2015 en 2023 het Las Vegas van het conformisme, het opportunisme en het inspelen op de media van mensen die vooringenomen zijn tegen alle principes. Functioneren op hetzelfde scherm als Adamczyk, Holecka, Pereira of Rachoń is een bewuste keuze van gezelschap. Ik kan me je vrijheid moeilijk voorstellen zonder een gevoel van verbondenheid met het geheel. Dwerg en verachtelijk. En zeik niet over werk, familie, rekeningen.

- Stel liever de vraag. Hoeveel kost jouw gezicht zodat ik het in dezelfde ethische catalogus kan zetten als het gezicht van Ziemiec, Kurski of Klecz. Ik weet niet of Marek Sierocki een lening, alimentatie, schulden of een duur leven had. Het kan me geen reet schelen. Ik onderhandel niet met mijn geweten. Moed kost geld. Lafheid is gratis. Er wordt gezegd dat Marek alleen muziek aankondigde in Teleexpresa

- Als ik een van de tientallen muzikanten was die door de jaren heen consequent hebben geweigerd om met TVP samen te werken, zou ik het als een sneer beschouwen als hij mijn liedje op TVP zou aankondigen. Als ik een van de tientallen artiesten was die door de jaren heen consequent hebben geweigerd om met TVP samen te werken, zou ik het als een klap in mijn gezicht beschouwen om veroordeeld te worden om vermaakt te worden door Cichopek, Nowakowska of Kammel.

Kuba Wojewódzki.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Byzantium in TVP
PiS TV betaalde 2.800 zloty per week om de stoel van Ziemkiewicz te dragen

7 januari 2024

Een troon voor het zwijn.

TVP ondergaat een audit van de laatste jaren van PiS-regering bij de staatstelevisie. Maar ook de luxe waarin PiS tijdens de vorige regeerperiode heeft geleefd komt aan het licht.

Een voorbeeld is het programma van Rafał Ziemkiewicz. Of, om precies te zijn, zijn personeel.

Het blijkt dat TVP... 2.800 zloty per week betaalde aan een werknemer die eens per week 3-4 fauteuils voor Ziemkiewicz en zijn gasten en een scherm meebracht. Met 4 afleveringen van Ziemkiewicz's Anti-Saloon per maand, geeft dit een totaal van PLN 11.200!

Deze procedure werd alleen gestopt door het toenmalige hoofd van TAI TVP Jan Piński. Laten we niet vergeten dat dit 2009 was, dus het bedrag voor een dergelijke dienst was ronduit kosmisch!

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

Het einde van Byzantium op TVP
De "recordhouder" verdient 28% Adamczyks salaris

21 januari 2024

Mini trog.

De nieuwe autoriteiten stopten met het plunderen van geld van TVP. De salarissen zijn drastisch verlaagd.

Tijdens de PiS-regering bereikten de hoogste salarissen bij TVP 1,5 miljoen złoty per jaar. Dit is hoeveel het hoofd van TAI TVP verdiende.

Nu is het hoogste salaris 35.000 zloty bruto, d.w.z. 420 duizend złoty per jaar. Slechts één persoon bij TVP heeft zo'n salaris.

De overige zijn drastisch lager en bedragen slechts een paar duizend zloty's per maand.

De zaak werd aangekondigd door TVP-liquidator Daniel Gorgosz, als reactie op de aanvallen van PiS-miljonairs.

– Er is een einde gekomen aan de tijden waarin journalisten van het bedrijf, in de periode waarin de activiteiten voornamelijk uit publieke middelen werden gefinancierd, bedragen van ongeveer een miljoen zloty per jaar van het bedrijf ontvingen – zei de curator van TVP.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku