Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Duda als een koning? Parlementslid voor PiS maakte de president effectief belachelijk

Gestart door Pieszyce, 7 januari 2024, 01:07

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Duda als een koning? Parlementslid voor PiS maakte de president effectief belachelijk

6 januari 2024

- God behoede mij voor mijn vrienden, want ik kan mijn vijanden alleen aan - Andrzej Duda heeft misschien gezucht toen hij naar de verklaring van Andrzej Kosztowniak luisterde. Want het parlementslid voor Wet en Rechtvaardigheid heeft de president effectief belachelijk gemaakt.

Het gebeurde allemaal in het programma 'Debat van de Dag' op Polsat News. Het gesprek ging over de veroordeling van voormalige ministers: Mariusz Kamiński en Maciej Wąsik. De manier waarop Kosztowniak zijn partijgenoten verdedigde zal waarschijnlijk de geschiedenis ingaan.

- Iedereen die zich nog in het stadium van een vooronderzoek bevindt, kan van de president het recht op clementie krijgen. Het volgt historisch uit de wet van de monarch, het volgt rechtstreeks," brandde een politicus van Kaczyński los.

De andere politici in de studio begonnen te lachen. Wat eigenlijk niet verwonderlijk is.

Bron:  wiesci24.pl     jezyk po Polsku