Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Walesa waarschuwt tegen PiS

Gestart door Pieszyce, 10 januari 2024, 02:18

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Walesa waarschuwt tegen PiS:
noodzaak om scherp en besluitvaardig op te treden

8 januari 2024

Nogmaals een waarschuwing. In de PIS bevindt zich een grote groep mensen van de vijfde verraderlijke colonne. Sinds de opstand van Solidariteit hebben deze mensen geprobeerd de overwinning te grijpen of te vernietigen wat wij hebben bereikt.

Het leek hen dat ze me zouden 'onderwerpen'. Ze waren en zijn er uiteindelijk op uit om strategische machtspunten voor "zichzelf" te veroveren.

Ze haalden "sluw" belangrijke strategische punten uit de grondwet en creëerden extra "dummy" structuren op deze plaatsen, zodat niets kon worden gerepareerd zonder hun toestemming, of de macht op een democratische vreedzame manier van hen kon worden afgenomen.

Generaal Wejner beschreef in een toegankelijk boek hoe en wie van de vijfde colonne dit toen wilden doen en vandaag nog steeds proberen. We hebben ze toen niet ter verantwoording geroepen, misschien begint nu de afrekening vanaf dat moment.

Geen clementie, geen genade, we hebben te maken met meedogenloze boosdoeners die alles zullen doen tot en met misdaden om de macht niet vreedzaam, democratisch over te dragen.

Ik roep alle Poolse patriottische krachten op om waakzaam en maximaal geconcentreerd te zijn !!!

Ook vraag ik om maximale steun voor de acties van premier Tusk en zijn team.

Lech Wałęsa

Bron:  wiesci24.pl     jezyk po Polsku