Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Zbigniew Stonoga schreef een zeer krachtige brief aan de zoon van Kamiński

Gestart door Pieszyce, 12 januari 2024, 01:20

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Zbigniew Stonoga schreef een zeer krachtige brief aan de zoon van Kamiński
"Niemand behalve PiS zal de mens en Polen als dieren behandelen"

11 januari 2024   

– Beste Kacper, Je hebt veel geluk dat je voor je vader hebt moeten vechten tijdens de regering van de Burger Coalitie, want als PiS momenteel aan de macht was en je vader het hoofd van de CBA was, zou je zo'n kans niet hebben, alleen zoals de familie van wijlen Barbara Bida of de kinderen en vrouw van Andrzej Lepper. De acties van je vader en zijn collega's van PiS, waaronder de meedogenloos wetsovertredende Zbigniew Ziobro, namen de goede naam, sociale, politieke, professionele en levensprestaties van deze mensen weg en leidden uiteindelijk tot hun dramatische dood - zo schrijft Zbigniew Stonoga in zijn brief aan den zoon van Mariusz Kamiński.

– Je vader en zijn vrienden deden dit allemaal uit de laagste motieven, namelijk het verlangen om indruk te maken op Jarosław Kaczyński en het verlangen om macht te hebben. Maak je geen zorgen over je vader. Wanneer zijn hongerprotest zijn leven begint te bedreigen, zullen geweldige mensen, die penitentiaire rechters zijn van de 8e Penitentiaire Afdeling en toezicht houden op de uitvoering van vonnissen van de Warschau Praga Districtsrechtbank in Warschau, op verzoek van de directeur van het detentiecentrum beslissen: om papa te dwingen hem te voeden.

- Ik weet dit omdat dit mij is aangedaan op bevel van je vaders collega Patryk Jaki in ZK nr.2 in Łódź in januari 2018. Zes agenten hielden mijn armen, benen en hoofd vast terwijl een dokter uit die gevangenis een sonde door mijn neus in mijn maag duwde. Ik zat al onder het bloed toen het bloed uit de beschadigde bloedvaten van mijn bovenste luchtwegen gutste voordat de dokter zei 'het is de verkeerde sonde'. Met grote kracht duwde Kacper, met onvoorstelbare pijn, een sonde bedoeld voor de mondholte (slokdarmsonde) in mijn neus, de marteling duurde ongeveer 27 minuten. Ik had zoveel pijn dat ik uiteindelijk zelf begon te eten van het gemengde voedsel dat ze me via de sonde zouden geven.

– Maak je geen zorgen over je vader, Kacper. Als er iets met hem zou gebeuren vanwege het hongerprotest, zouden het staatsapparaat en de besluitvormers van de Burgercoalitie zich niet gedragen als je vader en hem niet zoals ik pijn doen, maar geef hem liever infusen met versterkende vloeistoffen. Hij zal beschaafd en medisch geïmmobiliseerd zijn. Beste Kacper, dit is wat iedere andere regering anders maakt dan de PiS-regering.

– Niemand behalve PiS zal de mens en Polen als dieren behandelen. Je vader is een gewone crimineel, hij is veroordeeld voor veel voorkomende misdaden en hij verdient het om gestraft te worden en dat is wat hij dient. Wees blij, Kacper, dat KO aan de macht is, want het is een garantie dat de straf van je vader gevangenisstraf zal zijn. Want als Jarosław Kaczyński aan de macht was, verzeker ik je, Kacper, dat je vader veroordeeld zou worden tot gevangenisstraf, waardigheid en menselijkheid. uithoudingsvermogen. Ik wens je veel kracht en hoop, want je lijdt zeker onder het zien van het ongeluk van je vader. Elke goede zoon lijdt als zo'n ongeluk hem overkomt. Als PiS aan de macht was, zou je je nog steeds zorgen moeten maken over het lot van je moeder en dat van jezelf, omdat Kacper hele families aanviel...

- Want niemand anders dan PiS zal de mens en Polen als een dier behandelen. Je vader is een gewone crimineel, hij werd veroordeeld voor gewone misdaden en verdient een straf en die zit hij nu uit. Wees blij Kacper dat KO aan de macht is, want het is een garantie dat de straf van je vader gevangenisstraf zal zijn, want als Jarosław Kaczyński aan de macht was geweest verzeker ik je Kacper dat de straf van je vader beroving van vrijheid, waardigheid en menselijk uithoudingsvermogen zou zijn. Ik wens je veel kracht en hoop, want je lijdt zeker als je de ellende van je vader ziet. Elke goede zoon lijdt wanneer hij met zulke tegenslagen wordt geconfronteerd. Als de Wet en Rechtvaardigheid partij aan de macht zou zijn, zou je nog steeds moeten bibberen voor het lot van je moeder en dat van jezelf, omdat ze Kacper hele families hebben aangevallen....

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku