Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Een krachtige brief aan de vrouw van Wąsik:

Gestart door Pieszyce, 15 januari 2024, 00:15

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Een krachtige brief aan de vrouw van Wąsik:
"Inpakken vrouw, je bent een waardeloze actrice! Je bent een van de vrouwen van opgesloten criminelen."

14 januari 2024 

Monika Zakrzewska schreef een zeer sterke brief aan de vrouw van Wąsik

Geachte mevrouw Romualda Wąsik:

1. Als u bang bent dat uw man zijn leven of gezondheid zal verliezen als gevolg van het niet eten, vraag uw man dan alstublieft om zijn hongerstaking te beëindigen. Minister Bodnar mag niet toegeven aan chanteurs. Als u het gevangenisvoedsel niet lekker vindt, kunt u hem lunch bestellen in de kantine van de gevangenis (ik weet zeker dat die er is), het geld betalen zodat hij iets kan bestellen voor zijn ontslag, en boodschappen doen en opsturen. Zorg er alleen voor dat je geen appels koopt, want die wegen veel... en daar moet je binnen de kilolimiet passen.

2. Nee, Duda heeft niet alles gedaan wat hij kon. Hij had je man met één handtekening gratie kunnen verlenen en je boer dezelfde dag nog thuis kunnen krijgen. Hij koos voor de lange weg zonder garantie op gratie. Hij gaf er de voorkeur aan (waarschijnlijk op bevel van Nowogrodzka) om - omwille van het opwarmende populisme - politieke gevangenen te hebben.

3. formeel heeft Duda geen enkele procedure gestart. Ik zou er dus liever niet zo opzichtig mee pronken en Prof. Bodnar bang maken, want in principe ligt alles in zijn handen.

4. U bent een van de vrouwen van gedetineerde overtreders. Ik begrijp niet waarom u verwacht dat u en uw man anders behandeld moeten worden? Prof. Bodnar houdt vast aan gelijkheid voor de wet. Daarom is het niet logisch om van hem te verwachten dat hij uw man beter behandelt dan anderen.

5. En tot slot nog een advies: ga voor de vrijheid van uw man naar Kaczyński.
Raap jezelf bij elkaar vrouw, je bent een waardeloze actrice. Een nog slechtere chanteur... tenzij je man, bekend om zijn voorliefde voor afluisteren, enkele geheimen van manipulatie heeft doorgegeven die je nu gaat demonstreren.

Bron:    wiesci24.pl        język po Polsku