Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nepotisme en vriendjespolitiek in de kanselarij van de president

Gestart door Pieszyce, 27 januari 2024, 01:05

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Nepotisme en vriendjespolitiek in de kanselarij van de president 
Duda's adviseurs zijn persoonlijk verbonden met Kamiński's vrouw!

26 januari 2024

Professor Dariusz Dudek - de adviseur van Andrzej Duda, is de voormalige partner van Barbara Kamińska - de huidige vrouw van Mariusz Kamiński, met wie hij een zoon heeft. Dit is niet het einde van de verbindingen. Barbara Kasprzyszak, die tevens Duda's adviseur is, is de eerste vrouw van Kamiński. Ze heeft een zoon, Kacper. Het netwerk van familie- en sociale verbindingen werkt. Het is moeilijk om het iets anders te noemen dan nepotisme en vriendjespolitiek. Deze verbindingen verklaren Duda's onmiddellijke acties.

De PiS-staat werkt voor zijn eigen volk totaal anders dan voor gewone mensen. Andrzej Duda mag jarenlang niet reageren op gratieverzoeken, in normale zaken is hij niet geïnteresseerd. Maar als het onderwerp de families van zijn adviseurs betreft, gaat het snel.
Advertenties

"Mijn vriendin Barbara Kamińska, geboren Kierepka, echtgenote van Mariusz. Wij kennen elkaar waarschijnlijk van de sollicitatie? Heb je je stage in Lublin voltooid onder leiding van professor Dariusz Dudek, nu bij TK? Uiteraard onder patronage. Hoewel sommigen zeggen dat dit niet het enige is. Hoe gaat het met je zoon? Heb je nog iets gepost?" – schreef Ewa Stępniak.

Interessant genoeg was professor Dudek de promotor van Czarneks master- en doctoraatsscriptie. Hij beoordeelde ook zijn habilitatie.

Kamiński's vrouw had samen met Ernest Bejda ook een advocatenkantoor. Haar broer is de aanklager van Ziobro, die werkte aan de lekken in het landschandaal. Het systeem van verbindingen is gesloten.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

Andreas G.    @EreaAndrzej

Tradycyjny model pisowskiej rodziny.

Het traditionele model van een PiS-familie.

Excuses voor het formaat, maar het moet leesbaar zijn.

Anna Kasprzyszak         eerste vrouw Kamiński
Kacper Kamiński           zoon Kasprzyszak en Kamiński
Mariusz Kamiński          voormalige echtgenoot mevr. Kasprzyszak

Professor Dariusz Dudek       eerst man Barbara Kamińska
Barbara [Kamińska]                Eerste vrouw Prof. Dudek.
zoon Dudek                          zoon van dit koppel

Situatie NU:

M. Kamiński getrouwd met Barbara Kamińska

Mevrouw Kasprzyszak is Adviseuse president Duda
Prof. Darius Dudek  is Adviseur president Duda  . . en . . . zit ook nog eens in het Constitutioneel Tribunaal

De enige die zich niet meldt is de zoon van Dudek en daar heb ik respect voor.  :)

Kacper Kamiński is anders, die is als zijn vader, vond het nodig om mij persoonlijk te bedreigen, na een post waarin hij met gewapend geweld dreigde richting D. Tusk en Hołownia en ik dat afkeurde.

Ik weet hoe daar mee om te gaan,  ::)  Twitter neemt hem onder de loep.

Nu kan men snappen waarom Duda zo gemakkelijk gratie verleende, dit gezien zijn personeel.

Oppakken alles en gevangen zetten, want dit geëtter blijft doorgaan..  >:(  >:(