Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Tusk vatte het presidentschap van Duda botweg samen. Er werden harde woorden gesproken

Gestart door Pieszyce, 2 februari 2024, 00:51

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Tusk vatte het presidentschap van Duda botweg samen. Er werden harde woorden gesproken

1 februari 2024

Gisteren besloot Andrzej Duda de begrotingswet voor 2024 te ondertekenen. Tegelijkertijd stuurde hij deze naar het Constitutioneel Hof. Ze hopen waarschijnlijk dat deze stap het werk van de regering van Donald Tusk zal bemoeilijken.

– Het spijt me dat president Duda van plan is de regering enkele maanden te storen – aldus premier Donald Tusk.

– Ik wilde het heel duidelijk benadrukken. Als het onmogelijk is om te regeren omdat de president zich zal bemoeien en als ze vervroegde verkiezingen willen, zullen ze die krijgen, maar ik denk niet dat er enig enthousiasme is aan de kant van de PiS voor het idee om het parlement te ontbinden - voegde het hoofd van de regering eraan toe. .

PiS-politici zijn niet zo moedig. Ze kunnen je enkels schoppen, maar ze kunnen comfortabele banen in de Wiejskastraat opgeven? Wat is er, nee. Zelfs Kaczyński zou hen daartoe niet dwingen.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku