Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Kołodziejczak schreef aan Kaczyński

Gestart door Pieszyce, 8 februari 2024, 01:09

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kołodziejczak schreef aan Kaczyński
PiS is een poging om de concurrentie te vernietigen en zich te voeden met zijn lijk

7 februari 2024

Open brief aan Jarosław Kaczyński

Meneer de Voorzitter, ik beschouw de beledigende woorden die u op 24 januari 2024 in de Sejm van de Republiek Polen, terwijl u mijn taken als parlementslid uitvoerde, tot mij richtte als denigrerend en onwaardig voor een man en een Warschause intelligentsia. Dit is niet de eerste keer dat u de gekozen politieke activisten van het land op een brutale, paternalistische manier toespreekt. U behandelde uitmuntende politici op dezelfde manier – of zelfs erger – en probeerde hen hun eer en waardigheid te ontnemen. Maar je hebt jezelf van je waardigheid beroofd.

Door Andrzej Lepper publiekelijk te vernietigen en zijn landbouwprogramma te stelen, hebt u alle Polen laten zien wat uw ware houding is tegenover de vertegenwoordigers van het volk. Jouw provocaties jegens Andrzej Lepper waren een verachtelijke, zelfs 'knacker' poging om de concurrentie te vernietigen en zich te voeden met zijn lijk. Uw relatie met Lech Wałęsa is niet anders, die u behandelde en nog steeds behandelt als de spreekwoordelijke 'arbeider' – ook al was hij het, en niet u, die de politieke natie creëerde tijdens de Poolse Volksrepubliek en de Nobelprijs voor de Vrede kreeg van de Poolse Volksrepubliek. wereld voor zijn moed en monumentale werk, namelijk "Solidariteit". Het is tijd, meneer de president, om het werk van uw handen te waarderen.

Jouw verkleedpartij als verdediger van het volk is een contrafeitelijke fictie. Waar was jij in de jaren negentig? Waar was u in tijden van grote werkloosheid? Waar was jij toen boerderijen failliet gingen? Waar was u toen de Polen massaal vertrokken op zoek naar werk in het buitenland? Waar was jij toen Andrzej Lepper en de boeren de Polen en het Poolse platteland verdedigden? De feiten zijn duidelijk en onverbiddelijk. Je beschouwt de Poolse provincies en de plattelandscultuur als inferieur, 'de andere', die alleen maar kan zingen en dansen als PiS erop speelt.

Het wordt door de Heer gezien als een bijna exotisch, vreemd land dat men kan verachten, maar zich er niet mee kan identificeren. Tegenwoordig, in deze moeilijke tijden, hebben we allemaal wijsheid nodig om boven verdeeldheid uit te stijgen. In moeilijke uren moeten we verenigd zijn. Tegenwoordig betekent grootheid het verwerpen van vooroordelen en een paternalistische toon. Tegenwoordig is iedereen die bewust en verraderlijk de natie verdeelt geen patriot. U moet voor eens en voor altijd afrekenen met de complexen ten opzichte van uw betere "bedrijf", waarvoor u zich al jaren geloofwaardig maakt door de vertegenwoordigers van het volk te verachten.

Ik wil dergelijke uitspraken van u in de toekomst niet meer, noch tegenover mij, noch tegenover andere leden van de Sejm van de Republiek Polen van de tiende termijn.

Michał Kołodziejczak

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik vind deze brief van Michał Kołodziejczak

Keurig
Terecht
Op zijn plaats
Jammer iets te laat.

Wat Michał Kołodziejczak klopt helemaal.  :)