Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Jan Piński onthult: Stanowski en Mazurek verwarmden het imago van PiS

Gestart door Pieszyce, 14 februari 2024, 16:42

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Jan Piński onthult: Stanowski en Mazurek verwarmden het imago van PiS

13 februari  2024

– Sinds 2018 wordt Krzysztof Stanowski gepromoveerd door TVP. Op 1 maart 2020 is het sportkanaal van start gegaan. Op 9 maart stelt Chłopik (de vriend van Stanowski) Channel Sportowy voor als instrument voor PiS-politici - zie e-mail aan Dworczyk. Stanowski ontvangt advertenties voor staatsbedrijven, waaronder Orlen, onthult Jan Piński, hoofdredacteur van Wieści24.pl

– In 2021 verschijnt Robert Mazurek op de zender Sport en begint de grootschalige politieke prostitutie. Als voormalig politiek commissaris bij TVP (ik ben al 27 jaar in de media) ken ik dit vak perfect. Krzysztof Stanowski en Mazurek werkten voor PiS. Ze warmden het imago van Kaczyński op en brachten de oppositie te schande. Het geld ging echter via staatsbedrijven, voegt Piński toe.

– Vanaf november 2022 is TVP begonnen met het verkopen van advertenties aan Channel Sportowy. Deze schurk die mensen heeft vernietigd, handelend volgens Russische patronen. Hoeveel geld heeft Stanowski op deze manier via TVP ontvangen?

In 2021 stelde ik Stanowski vragen:

1) Met hoeveel bedrijven heeft het ministerie van Financiën samengewerkt (bedrijven waarvan hij of hij aandeelhouder was)

2) Welke reclame heeft hij ontvangen en voor hoeveel?

Dit moet tot op de dag van vandaag worden ontwikkeld: - Hoeveel geld hebben verenigingen en stichtingen gerelateerd aan KS ontvangen? En daar zullen we over een paar weken achter komen. Hoe verandert de vleierij van Pereira, die de opdracht kreeg om te komen voor mishandeling om Stanowski en Kanal Zero geloofwaardiger te maken, mijn mening over KS? Ik zeg altijd: hij is een geweldige journalist die zijn diensten aan PiS heeft verkocht en dat is alles. Voor mij is dit een verzwarende omstandigheid... - vat Piński samen.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku