Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Wat was daar aan de hand? Schandaal na schandaal in PiS

Gestart door Pieszyce, 15 februari 2024, 00:47

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Wat was daar aan de hand? Schandaal na schandaal in PiS

14 februari 2024

Er was informatie in de media dat tijdens de PiS-regering de diensten haken verzamelden voor... PiS-politici. De top van de partij zou zijn afgeluisterd: Ryszard Terlecki, Marek Suski, Adam Bielan en Marek Kuchciński. Ook kan niet worden uitgesloten dat Mateusz Morawiecki is afgeluisterd.

Nu blijkt dat politici van Wet en Rechtvaardigheid wisten dat ze werden afgeluisterd. – PiS wist dat ze door Pegasus door de diensten waren afgeluisterd om informatie over hen te verzamelen. Ik hoor van PiS-politici dat ze op de hoogte zijn van wat er in hun partij gebeurt, zei Marcin Bosacki, plaatsvervangend hoofd van de onderzoekscommissie voor Pegasus, tegen PAP.

–  Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat premier Morawiecki onder toezicht stond. Ik kan echter zeker zeggen dat mensen uit de PiS-gemeenschap onder toezicht stonden van Pegasus. Ik weet dat dit mensen waren die hoge posities bekleedden, zei Bosacki.

De enige vraag die ons nog rest is: hoe was het mogelijk dat zulke mensen over Polen regeerden? En acht lange jaren?!

Bron:  wiesci24.pl       język po Polsku