Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Nerveuze sfeer in PiS. Wie werd er nog meer afgeluisterd?

Gestart door Pieszyce, 16 februari 2024, 01:06

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Nerveuze sfeer in PiS. Wie werd er nog meer afgeluisterd?

15 februari 2024

Magdalena Sroka, hoofd van de Pegasus-commissie, twijfelt er niet aan dat Jarosław Kaczyński tegen Kamiński had kunnen zeggen dat hij PiS-politici 'in de gaten moest houden'.

– Ik heb een episode van samenwerking met Verenigd Rechts meegemaakt. Ik kan me een situatie voorstellen waarin Jarosław Kaczyński Mariusz Kamiński de opdracht geeft om iedereen aan wie hij twijfelt in de gaten te houden, zegt Sroka in een interview met naTemat.pl.

– Ik hoor de berichten die opduiken (over PiS-politici die worden afgeluisterd – redacteur), maar als voorzitter van de commissie zal ik tijdens de eerste bijeenkomst, die maandag om 12.00 uur wordt gehouden, alle ministeries en instellingen, inclusief de CBA, om informatie te verstrekken, aan wie het Pegasus-systeem werd gebruikt - vervolgt het Kamerlid.

Ondertussen worden de zaken steeds gespannener in PiS. Er duiken meer namen op van politici die zouden zijn afgeluisterd door... PiS-diensten. Dit bevat: Ryszard Terlecki, Marek Suski, Krzysztof Sobolewski, Ryszard Czarnecki, Adam Bielan, Marek Kuchciński. In totaal kunnen er maximaal 30 personen aanwezig zijn!

Bron:  wiesci24.pl       język po Polsku