Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

ONTHULLING: De medische documentatie van Zbigniew Ziobro ligt in de Sejm!

Gestart door Pieszyce, 26 februari 2024, 23:39

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

ONTHULLING: De medische documentatie van Zbigniew Ziobro ligt in de Sejm!

26 februari 2024

- Hij heeft 100 procent gelijk over Ziobra. We wachten tot hij wordt opgeroepen voor onderzoekscommissies, en als dat niet gebeurt, voor adviezen van deskundigen over zijn gezondheidstoestand. Mijn informanten geloven ook dat de ziekte van Zbigniew Ziobro een poging is om de verantwoordelijkheid voor de misdaden van zijn bewind te ontlopen," gelooft Jan Piński.

Volgens de informatie die we hebben verkregen, bestaat er al documentatie, althans gedeeltelijk, over Zbigniew Ziobro in de Sejm. Het zal worden beheerd door maarschalk Hołownia, in verband met de excuses voor afwezigheid die elk parlementslid stuurt als hij niet in het parlement kan verschijnen.

De democratische coalitie heeft echter nog geen besluit genomen over een mogelijke hoorzitting van Ziobro in het geval hij niet voor de commissie verschijnt. Er worden verschillende varianten overwogen, waaronder ondervraging in een vermeend ziekenhuis (de voormalige minister verblijft daar niet - volgens onze informanten bevindt hij zich in Italië en gebruikt hij een paspoort van een ander land dan Polen) en een onafhankelijk medisch consult en het uitvaardigen van een arrestatie. Veel politici vermoeden dat de 'ziekte' Ziobro slechts een dekmantel is voor zijn ontsnapping uit Polen.

– Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niet waarom journalisten zijn collega's van de SP geloven als het gaat om de gezondheid van Ziobro. Wat zou, afgezien van hun woorden, op deze ziekte duiden? Ik zou graag EEN bewijs willen hebben dat hij werkelijk zo ziek is als hij wordt beweerd, schrijft Beata Mikołajewska.

Bron wiesci24.pl     język po Polsku