Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Marcinkiewicz zegt wie er bij PiS moet zitten

Gestart door Pieszyce, 27 februari 2024, 00:03

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Marcinkiewicz zegt wie er bij PiS moet zitten
De lijst is indrukwekkend

26 februari 2024

Voormalig PiS-politicus Kazimierz Marcinkiewicz steekt niet onder stoelen of banken dat, naar zijn mening, veel politici van Wet en Rechtvaardigheid gevangengezet zouden moeten worden. Dit komt omdat zij beslissingen hebben genomen die in strijd waren met de toepasselijke wetgeving.

Na de verkiezingen voorspelde Marcinkiewicz dat Jacek Sasin, Mateusz Morawiecki en waarschijnlijk Zbigniew Ziobro achter de tralies zouden komen. Nu is deze lijst aanzienlijk uitgebreid. Een uiterst belangrijke figuur in het mislukte bestuurssysteem.

– Ik heb geprobeerd mensen te noemen die in de schijnwerpers stonden en lange tijd in de regering zaten. Dit waren mensen die op basis van mijn analyse beslissingen namen die illegaal zijn. Uiteraard worden de zaken afgehandeld door de diensten, het parket en zal een onafhankelijke rechtbank erover oordelen - zei Marcinkiewicz in een interview met "Fakt".

– Ik wil ze niet voor de rechtbank veroordelen, maar ik kan wel zeggen dat deze mensen en vele anderen, bijvoorbeeld Obajtek, naar mijn mening beslissingen hebben genomen die absoluut illegaal zijn en ik hoop dat ze op passende wijze zullen worden gestraft – zei de voormalige premier .

Het is moeilijk om het er niet mee eens te zijn.

Bron wiesci24.pl     język po Polsku