Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Het initiatief "Polen zonder Andrzej Duda" is gelanceerd

Gestart door Pieszyce, 3 maart 2024, 01:22

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Het initiatief "Polen zonder Andrzej Duda" is gelanceerd

2 maart 2024

Een petitie aan Andrzej Duda om zijn ambt neer te leggen verscheen op internet:

Door deze oproep te ondertekenen, eis ik dat Andrzej Duda ontslag neemt als president van de Republiek Polen.

Ik onderteken deze oproep omdat ik me in Polen niet veilig voel als het hoogste ambt wordt bekleed door een onverantwoordelijk persoon die verstrikt is in onduidelijke relaties.

Andrzej Duda, die toegaf aan de druk van zijn omgeving, kondigde aan dat hij de wet van de Sejm, die de beschikbaarheid van de 'morning after'-pil zonder recept zou invoeren, zou verwerpen. Hij ondersteunde zijn besluit met argumenten die irrationeel waren en los stonden van de feiten. Hieruit blijkt dat voor Andrzej Duda de veiligheid van Poolse vrouwen minder betekent dan de verwachtingen van zijn kerk of partij.

Zelfs vóór zijn aantreden als president van de Republiek Polen, als verkozen president in 2015, werd Andrzej Duda door vertegenwoordigers van het buitenland – het Vaticaan en Italië – overgehaald om zich te bemoeien met de aankoop van uitrusting voor het Poolse leger. Als gevolg hiervan annuleerde Polen het contract voor de aankoop van multifunctionele helikopters. Nu, na acht jaar, wanneer de oorlog in het buitenland voortduurt, beschikt het Poolse leger niet over dergelijk defensiemateriaal.

In het licht van de groeiende Covid-19-pandemie zorgde Andrzej Duda er in 2020 voor dat grote hoeveelheden beschermende en persoonlijke veiligheidsuitrusting (maskers, ontsmettingsmiddelen, overalls) die in ziekenhuizen, klinieken en apotheken in heel Polen ontbraken, vanuit Polen naar de VS werden gebracht. Vaticaan. Vanwege de komende verkiezingscampagne zocht hij de steun van het Vaticaan en de katholieke kerk in Polen in plaats van voor de levens en veiligheid van burgers tijdens de pandemie.

Dit zijn slechts enkele gevallen waarover we de afgelopen dagen hebben gehoord.

De presidentiële eed, die Andrzej Duda tweemaal voor de Nationale Vergadering heeft afgelegd, spreekt over de 'veiligheid van de staat', het 'goed van het vaderland' en de 'welvaart van de burgers', die de hoogste imperatief moeten zijn bij het vervullen van zijn ambt. van de president van de Republiek Polen.

Andrzej Duda heeft deze eed vele malen gebroken.

Er zijn veel verschillende beschuldigingen geuit tegen de daden van Andrzej Duda, die het ambt van president van de Republiek Polen bekleedt, maar het stellen van zijn eigen politieke belangen boven de veiligheid van burgers is de ernstigste schending van de plichten van de hoogste functionaris in Polen. Polen.

Voor mijn veiligheid en die van mijn gezin eis ik dat Andrzej Duda onmiddellijk ontslag neemt als president van de Republiek Polen, wat ik bevestig met mijn handtekening.

Meneer Andrzej Duda, ontslag nemen uit zijn ambt kan uw eerste actie voor het welzijn van Polen worden. In de nabije toekomst kan dit ook als verzachtende omstandigheid worden beschouwd.

Op deze pagina kunt u petities ondertekenen.

Bron wiesci24.pl     język po Polsku