Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

We analyseerden: Ziobro heeft geen kanker?

Gestart door Pieszyce, 7 maart 2024, 00:01

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

We analyseerden: Ziobro heeft geen kanker?
Geen woorden van artsen, alleen van zijn collega's

6 maart 2024

Geen van de artsen die hem behandelden, gaf commentaar op de zaak van Zbigniew Ziobro. Aan uitspraken van zijn partijgenoten in de media geen gebrek. Ook de ziektebriefjes die hij bij de kanselarij van de Sejm indient, bevestigen zijn ernstige ziekte niet. Hier is de evenementenkalender:

14 november 2023 - Ziobro's laatste toespraak in de Sejm,
Advertenties

29 november 2023 - Ziobro's laatste aanwezigheid in de Sejm (op de achtergrond is er een enorm conflict met Kaczyński over plaatsen op de lijsten en de deelname van soeverein Polen aan het politieke leven),

2 december 2023 - laatste publieke aanwezigheid, 32e verjaardag van de oprichting van Radio Maryja,

13 december - De regering van Donald Tusk wordt beëdigd en er beginnen acties om PiS ter verantwoording te roepen.

15 december 2023 - Patryk Jaki - "Omdat het type kanker dat Zbigniew Ziobro heeft getroffen, zich jarenlang onopgemerkt in het lichaam kan ontwikkelen en lange tijd geen specifieke symptomen veroorzaakt die nauwkeurig kunnen worden geïnterpreteerd",

23 december 2023 - Patryk Jaki - "Artsen diagnosticeerden Zbigniew Ziobro met een gevorderde kwaadaardige tumor",

25 januari 2024 – Marcin Warchoł – "Wij wensen hem gezondheid. We hopen dat alles goed zal gaan en dat onze baas zal herstellen."

1 februari 2024 – Michał Wójcik – "Ik herinner het me. Zbyszek ging naar verschillende artsen. En pas toen werd duidelijk wat er met hem aan de hand was. Omdat we weten dat als je jarenlang in de bediening werkt, je al deze dingen gewoon opzij zet. Er was altijd iets belangrijkers"

6 februari 2024 - Marcin Warchoł - "Zbigniew Ziobro lijdt aan slokdarmkanker en vecht voor zijn leven",

Een maand later is er geen verklaring in de media van de arts die Ziobro behandelde of behandelt. We hebben het over iemand die jarenlang minister van Justitie is geweest!

Dit is allemaal erg verdacht.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Bobal

Hier is toch wel even een nuance op zijn plaats. Ik weet niet wie auteur is van dit artikel maar dit is te kort door de bocht. Wat je ook van Ziobro vindt, artsen hebben beroepsgeheim en horen in het openbaar geen verklaringen over hun patiënt te geven. Het uitblijven van zo'n verklaring is dus helemaal niet verdacht maar correct.

Pieszyce

De schrijver is Journalist Pińki van wiesci24.pl

Voor het eerst ben ik het totaal niet met je eens.  :)

Ziobro is een Publiek figuur, waar normaal gesproken alles over openbaar wordt gemaakt.

a. door de pers,
b. door de overheid
c. zeker door zijn partijgenoten.

Zeker door de laatste gebeurd al een paar jaar.

Daarnaast is Ziobro een bewezen crimineel, die via Pegasus en andere methoden mensen de gevangenis injoeg. Hij is daarom als de dood dat hij tot gevangenis straf veroordeelt wordt, want het is maar de vraag of hij er na jaren weer levend uit komt. Zoveel wordt hij diep, door veel mensen gehaat.

Denk maar even aan de dood van Barbara Blida, de dood van Andrzej Lepper en nog een aantal anderen wat nog allemaal mysteries zijn omdat Ziobro zijn deelname daaraan goed heeft verborgen, maar dat hij medeschuldig is, is zeker.

Ziobro zelf heeft niet de kleinste moeite privézaken van burgers openbaar te maken, hij dit doet met een vingerknip.

Daarnaast . . . .  waarom mag dat niet over Ziobro, terwijl hij een publieke figuur is en terwijl de publieke figuren Lech Wałęsa, Lech Kaczyński en [de Gen afwijking van hem en die] van Jarosław K., Giertych, en nog een grote groep anderen [die ik op zou moeten zoeken] vogelvrij zijn?

Als het over privé personen gaat ben ik het met je eens maar publieke figuren? Nee!  ;) 

Bobal

Het is niet aan een arts om de medische gegevens van zijn/haar patiënt uit zichzelf te openbaren, ongeacht of dat een publiek figuur is of niet. En ongeacht of die publiek figuur zelf een lomperik is of niet.
In het geval Ziobro lijkt het erop, dat hij onder strafrechtelijke vervolging probeert uit te komen en daartoe mogelijk zijn al dan niet vermeende ziekte gebruikt. Als hij daarvoor inderdaad zijn ziekte wil gebruiken dan zal hij die ziekte moeten aantonen. Een verklaring van een arts lijkt dan logisch. In elk geval aan de autoriteiten die hem willen vervolgen en dus nog steeds niet in de media. Tja, en de autoriteiten zullen dan in de media verantwoording af moeten leggen waarom ze hem niet of beperkt vervolgen. Maar pas in dat stadium van vervolging, of eigenlijk dus van niet-vervolging, komt er medische informatie over Ziobro in de media.
Ik ben het volledig met je eens, dat Ziobro een ongelofelijke lomperik is die zelf geen moeite had, om mensen publiekelijk af te branden. Maar oa daarvoor kan hij nu strafrechtelijk worden vervolgd. De huidige autoriteiten moeten zich daarom daar zelf niet schuldig aan maken maar het spel correct spelen. Dat geeft de grootste kans op succes.
En als het strafrechtelijk niet lukt: Ziobro heeft door wanbeleid een miljoen euro per dag aan dwangsommen aan de EU op zijn geweten. Daar kan hij civielrechtelijk voor aansprakelijk worden gesteld, ziek of niet ziek.

Ben je het nu weer met me eens  ;) ?

Pieszyce

Daar gaan we lang maar hopelijk duidelijk.  ;D

Geen van de artsen die hem behandelden, gaf commentaar op de zaak van Zbigniew Ziobro.  ;)
Dus geen van de artsen heeft iets gezegd.

Aan uitspraken van zijn partijgenoten in de media geen gebrek.
Partijgenoten van hem zijn net kippen, ze kakelen de gehele dag en zonder kop en zonder stop.

Ook de ziektebriefjes die hij bij de kanselarij van de Sejm indient, bevestigen zijn ernstige ziekte niet.
Dit is vernomen van de ambtenaar die deze briefjes moet verifiëren. Nergens wordt een ziekte ernstig of niet aangegeven, alleen dat hij niet in de Sejm kan zijn omdat hij "ziek" is. Officieel is dat voor de Sejm aanwezigheid en de daaraan gevestigde boete wegen ongeoorloofde afwezigheid verbonden.

Dus nog steeds heeft een arts niets gezegd.  ;)

Hier is de evenementenkalender:

14 november 2023 - Ziobro's laatste toespraak in de Sejm,
Gezien en de man zag er niet ziek uit, hij was zelfs vrij agressief.

29 november 2023 - Ziobro's laatste aanwezigheid in de Sejm (op de achtergrond is er een enorm conflict met Kaczyński over plaatsen op de lijsten en de deelname van soeverein Polen aan het politieke leven),
Klopt, hij dreigde kaczor zelfs de partijnaam te veranderen en alleen verder te gaan [Ik kan niet alles vertalen] Dictators vechten namelijk altijd met elkaar.

2 december 2023 - laatste publieke aanwezigheid, 32e verjaardag van de oprichting van Radio Maryja,
Video en foto's gezien, hij zag er zeker niet ziek uit, maar radio marya is voor mij onbelangrijk.

13 december - De regering van Donald Tusk wordt beëdigd en er beginnen acties om PiS ter verantwoording te roepen.
Hij was er niet. . . . . . . .

15 december 2023 - Patryk Jaki - "Omdat het type kanker dat Zbigniew Ziobro heeft getroffen, zich jarenlang onopgemerkt in het lichaam kan ontwikkelen en lange tijd geen specifieke symptomen veroorzaakt die nauwkeurig kunnen worden geïnterpreteerd",
MIJN ervaring met de heer Jaki, is dat je niets wat dit mannetje zegt moet geloven, zelfs in de EC loog hij alles aan elkaar en hij is daar dan ook zeker niet geliefd.

23 december 2023 - Patryk Jaki - "Artsen diagnosticeerden Zbigniew Ziobro met een gevorderde kwaadaardige tumor",
Zie hierboven . . . . . . .

25 januari 2024 – Marcin Warchoł – "Wij wensen hem gezondheid. We hopen dat alles goed zal gaan en dat onze baas zal herstellen."
Ik wens ook altijd iedereen veel gezondheid, zonder dat ik weet of deze ziek is en Warchól is nog erger dan Jaki, velen zouden hem kopje onder willen houden wegens zijn dwingende eisen.

1 februari 2024 – Michał Wójcik – "Ik herinner het me. Zbyszek ging naar verschillende artsen. En pas toen werd duidelijk wat er met hem aan de hand was. Omdat we weten dat als je jarenlang in de bediening werkt, je al deze dingen gewoon opzij zet. Er was altijd iets belangrijkers"
Ook weer een mistgordijn, van SP terrorist nr. 1.

6 februari 2024 - Marcin Warchoł - "Zbigniew Ziobro lijdt aan slokdarmkanker en vecht voor zijn leven",
Gisteren op twitter zijn heer Warchoł dat hij Ziobro ernstig was, maar verder geen woord. Ja Zbigniew lustte wel een glaasje gedistilleerd, vandaar zijn hoge bloeddruk en zijn rode hoofd tijdens de debatten.

Een maand later is er geen verklaring in de media van de arts die Ziobro behandelde of behandelt. We hebben het over iemand die jarenlang minister van Justitie is geweest!
We hebben het dus over een publieke figuur, waarvan het publiek moet weten hoe zijn gezondheid is, want een zieke mag niet regeren.

Kijk maar even op dit moment naar Trump die volgens experts dementie heeft, ik heb het dus over artsen.

Men mag hoe dan ook een ziekte van een politieke kandidaat niet voor de kiezers verbergen, dit om te voorkomen dat hij /zij direct na de verkiezing dood op het podium ineen zakt.

Maar beste Bobal, tot nu toe heb ik nergens gelezen dat een arts iets gezegd heeft. Laten we echter niet vergeten dat verplegend personeel niet zulke strenge regels heeft c.q. hanteert.

In het geval Ziobro lijkt het erop, dat hij onder strafrechtelijke vervolging probeert uit te komen en daartoe mogelijk zijn al dan niet vermeende ziekte gebruikt. Als hij daarvoor inderdaad zijn ziekte wil gebruiken dan zal hij die ziekte moeten aantonen. Een verklaring van een arts lijkt dan logisch.
Juist en niet ene arts heeft dat gedaan, ze schrijven alleen steeds de LE formulieren uit, formulieren dat iemand naar de mening van de arts niet mag werken, verder niets.
In theorie zou Zbigniew dus een arts kunnen kopen 1.500 złoty per briefje?

Velen van de SP weten waar hij is, net zoals zij weten dat zijn vrouw Patrycja Kotecka-Ziobro [De uitgekookte] in Brussel aan het werk is. Zou zij als hij echt ziek was niet bij haar man moeten zijn?
Zelfs deze {genaste (mokums}] dame, zal ergens een keer gevoel meten hebben.

Ik ben het volledig met je eens, dat Ziobro een ongelofelijke lomperik is die zelf geen moeite had, om mensen publiekelijk af te branden.
Ik zou wensen dat het een lomperik was, en het is ook niet echt afbranden, maar meer slopen.
Barbara Blida - dood onder vreemde omstandigheden. Ziobro stopt onderzoek.
Andrzej Lepper - opgehangen onder vreemde omstandigheden. Lepper was een sportman. Ziobro stopt het onderzoek.
Sławomir Nowak – maatschappelijk vermoord, en is uitgeschakeld, Ziobro zet nu het onderzoek voort en dat voor een horloge, maar Nowak was een gevaar voor Ziobro.
Ik stop verder want ik wordt alleen maar steeds bozer.

De huidige autoriteiten zijn zwakkelingen.

Tusk heeft ministers die niet deugen, een nieuwe Generale officier van justitie zegt, "Nee we gaan schikken, maar zeker niet zuiveren" en dat in een land waarvan de vorige regering het land  BEWEZEN aan de russen aan het verkopen was.
De minister van cultuur stuurt een curator naar huis en laat PiS haters bij TVP verder werken. De nieuwe minister van Justitie is ook veel te soft.

Mijn mening is, dat eerst zuiveren, alles weer op orde maken en daarna de teugels langzaam laten vieren, maar alleen op het moment dat je weet dat PiS en SP kakkelrakken geen gevaar meer opleveren.

En als het strafrechtelijk niet lukt: Ziobro heeft door wanbeleid een miljoen euro per dag aan dwangsommen aan de EU op zijn geweten. Daar kan hij civielrechtelijk voor aansprakelijk worden gesteld, ziek of niet ziek.

Prokurator Ewa Wrzosek die door Ziobro op een laag pitje was gezet omdat ze alleen de justitiele wetten van de EU wilde gebruiken, iets zoals het volgens het verdrag hoort zei . . . . . .

"Hoe dan ook we zullen Zbigniew Ziobro moeten horen en veroordelen. Of hij kanker heeft of niet maakt niet uit. In de gevangenisziekenhuizen worden mensen met kanker keurig behandelt, dus er is niets wat zijn veroordeling tegen mag/kan houden". "De man heeft teveel op zijn geweten om niet veroordeelt te worden, maar zelfs als Magister weet Ziobro, dat hij 95% kans heeft levenslang zonder vervroegde vrijlating te krijgen."

Ewa heeft gelijk.

Sorry voor de lengte van mijn reactie maar ik wilde het graag duidelijk hebben.  :-\

Ik ben het dus nog steeds niet met je eens, niet ene arts heeft ook maar 1 verklaring afgegeven.  :)

Pieszyce

Hai Bobal,

Gisteren was er weer een bericht over Ziobro, ik heb het expres niet vertaald want het wam weer van twee SP leden af. Nog steeds niet van een bevoegde instantie.

Volgens Beata Kempa, zou Ziobro in een ernstige toestand zijn, mochten journalisten hem niet bezoeken, mogen er geen foto's gemaakt worden van het ziekenhuis en de afdeling dus daarom werd er niet verteld in welk ziekenhuis hij ligt.

Patrik Jaki wist te vertellen dat Ziobro een tweede chemokuur kreeg en dat zijn toestand ernstig was. Ook hij vertelde niet welk ziekenhuis.

De vrouw van Ziobro werkt in Brussel waar hij is zegt niemand. Het blijft een vreemde zaak.

Men was ook woest dat ondanks zijn ziekte de nieuwe regering hem wil ondervragen over een aantal zaken. Maar ze zeggen niet waarom het niet kan. >:(

Er is ook niet enen arts die iets losgelaten heeft.

Pieszyce

De vermeende ziekte zou voor Ziobro een schild moeten zijn tegen ondervragingen en beschuldigingen

13 maart 2024

Zbigniew Ziobro is naar verluidt ziek. Deze informatie wordt verstrekt door zijn collega's. Tot nu toe is er echter geen document ingediend dat dit bevestigt. De ziekte van Ziobro kan simpelweg een schild zijn om de oud-minister te beschermen tegen ernstige beschuldigingen.

Zbigniew Ziobro is weliswaar ziek, maar daar is geen bewijs voor, afgezien van de woorden van zijn partijgenoten. Omdat ze vaak hebben gelogen over andere zaken en Ziobro er zelf belang bij heeft gerechtigheid te ontlopen, kun je dit allemaal niet geloven totdat er overtuigend bewijs verschijnt.

En de ziekte van Ziobro moet worden bevestigd door een onafhankelijke medische commissie, een commissie die niet zal bezwijken voor chantage of omkoping. Ziobro beschikt over aanzienlijke middelen die hem kunnen helpen zijn verantwoordelijkheid te ontlopen.

Zolang het niet is geverifieerd, kan niet worden aangenomen dat Ziobro echt ziek is - het is te gemakkelijk voor hem om dergelijke verhalen te geloven.

We herinneren ons allemaal zijn geschreeuw vanaf het Sejm-podium en zijn soort provocaties: dit is wat een zieke man zegt, of misschien een man die een slim plan heeft om zijn verantwoordelijkheid te ontlopen?

Bron:  wiesci24.p      język po Polsku

Pieszyce

Heeft Ziobro een foto gemaakt van zijn vermeende behandeling?
Internetgebruikers hebben een stem

19 maart 2024

- De resolutie van de foto in 2024 is hilarisch en duidt op bewerking en/of bewuste kwaliteitsvermindering. De Nokia 3310 heeft een betere - schrijft een van de internauten, als commentaar op de foto die Zbigniew Ziobro verspreidt.

- Ik heb geen meningen van deskundigen nodig - ik weet uit ervaring hoe de optiek is na operaties in het nekgebied zonder oncologische complicaties en hoe lang het duurt voordat de laatste bloeduitstorting is verdwenen - om nog maar te zwijgen van de littekens, het gewicht valt als op een helling en dat is te zien - voegt de internaut eraan toe.

- Uiteindelijk klopt het allemaal niet. De arts die "zorgde in Lublin" en veel wist, is overleden. De heer Zbyszek is "ziek", maar dat blijkt niet uit de beschreven foto's. Naar mijn mening zal er nooit een hoorzitting en straf komen – is nog een opmerking.

- Zero, is een van de ergste criminelen van de afgelopen jaren een cowboy die het leven van vele Polen verwoestte, Polen beroofde van meer dan 2 miljard PLN .Dit is gewoon een SETUP om straf te ontlopen. Voor deze gedegenereerde is er maar één straf: levenslange gevangenisstraf! - zegt een ander.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku