Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Sterke woorden van Tusk.

Gestart door Pieszyce, 8 maart 2024, 15:40

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Sterke woorden van Tusk.
'Ik ga niet met hooligans praten'

7 maart 2024

Gisteren kon heel Polen zien hoe groepen onhandelbare boeren rellen begonnen in Warschau. Hoewel hun leiders verzekerden dat ze met de regering wilden praten.

– Iedereen zag wat er in Warschau gebeurde. Er waren protesterende boeren, er waren ook activisten van 'Solidariteit' onder leiding van president Piotr Duda, en er waren ook mensen die om politieke of andere redenen gewelddaden pleegden tegen de veiligheidsdiensten. De gang van zaken is triest en, voor de gewonde politieagenten, dramatisch, maar heel typisch – zo zien protesten er vaak uit, samen met degenen die grieven hebben over verschillende andere kwesties, zei hij.

– Ik zal geen woorden misbruiken en zeggen wat ik denk over een deel van het gedrag van sommige demonstranten. Wat voor mij belangrijk is, is de essentie van de zaak, voegde de premier eraan toe. – Hij zal niet met hooligans praten, alleen met boeren – concludeerde Tusk.

PiS probeert eenvoudigweg het boerenprotest na te bootsen. En gebruik het voor anti-regeringsrellen. De aanwezigheid van de leider van 'Solidariteit' bewijst dit meer dan genoeg.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku