Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Kurski is terug. Wat heeft hij Kaczyński beloofd?

Gestart door Pieszyce, 14 maart 2024, 00:53

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kurski is terug. Wat heeft hij Kaczyński beloofd?

13 maart2024

Het is ongelooflijk, maar Jacek Kurski keert terug naar de politiek. De man die verantwoordelijk is voor het transformeren van TVP in een PiS-propaganda-spreekbuis. Wat ons openbare leven jarenlang heeft vergiftigd.

Volgens Onet is Kurski al lange tijd op pelgrimstocht naar Nowogrodzka. Het hof maken van Jarosław Kaczyński. En een kans om mee te doen aan de verkiezingen voor het Europees Parlement.

Kurski zou Kaczyński hebben beloofd "om te gaan met de grootste plagen van goede verandering." En de verkiezingscampagne "waarna PiS, na in de verdediging te zijn gegaan na het verliezen van de Sejm-verkiezingen, opnieuw de weg naar de macht zal inslaan." En ik denk dat hij succesvol was.

– De deur is verzegeld. De president gaf toe en Jacek komt terug – zeggen PiS-politici. Dus Kaczyński heeft een van de grootste plagen in de gelederen van Wet en Rechtvaardigheid nieuw leven ingeblazen.

Bron:   wiesci24.p      język po Polsku

Bobal

Uit de 2e alinea van bovenstaande post: "En een kans om mee te doen aan de verkiezingen voor het Europees Parlement." Daar gaat het dus om.

Voor de duidelijkheid waarom een plekje in het EP zo aantrekkelijk is:
"Alle leden van het Europees Parlement verdienen hetzelfde salaris. Het maandsalaris van een EP-lid bedraagt 10 075,18 euro bruto en 7 853,89 euro netto, na aftrek van EU-belastingen en verzekeringsbijdragen (cijfers vanaf 1 juli 2023). Deze bedragen komen uit de begroting van het Parlement." Dit is dan nog exclusief onkostenvergoedingen.
Functie-eisen zijn er niet, dus je hoeft geen vreemde taal/talen te spreken en begrijpen, je mag dom zijn en je hoeft ook geen kennis en begrip van de EU of affiniteit met de EU te hebben.

Pieszyce

Natuurlijk, baantjesjagers noemen we dat. Kurski is altijd zo geweest.

Eigenlijk zou daar iets aan gedaan moeten worden.

Ik ben er voor dat een aankomend lid van het EU parlement eerst psychisch gekeurd wordt, want nu zitten er teveel debielen. Niet alleen uit Polen, maar er zit er ook een uit Ierland die ik met liefde kopje onder zou houden.

Met de talen heb ik nog niet zo'n moeite, maar als je bijvoorbeeld P. Jaki hoort praten, dan zet ik het uit, want dat is pure onkundige Horror.  :'(  :'(