Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Mazurek verdedigt "Het Beest uit Kraków"

Gestart door Pieszyce, 26 maart 2024, 00:01

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Mazurek verdedigt "Het Beest uit Kraków"
Sienkiewicz publiceert de inkomsten van PiS favoriet!

25 maart  2024

Samenzwering van gedegenereerden.

Het Onet-portaal onthulde schokkend werk achter de schermen op de redactie van RMF FM-radio. De onlangs stilletjes ontslagen Marek Balawajder, wiens vrouw in dienst was van Daniel Obajtek, zou werknemers hebben misbruikt.

De informatiedirecteur zou zich schuldig hebben gemaakt aan mobbing en intimidatie.

– Hij zei tegen mij: "Je zult huilen als joden in het getto, en ik zal je vertellen een armband te dragen", beschreef een van de journalisten in een interview met de portal.

– In 2015 gingen we een audioboek opnemen met Agata Duda. Vóór de opname belde Balawajder mij en vroeg of ik nat en opgewonden was omdat dit het eerste interview met de first lady was. Hij maakte vaak seksistische grappen. Eén keer hoorde ik: 'Waarom ben je zo slaperig? Was je aan het slapen of aan het bewegen?" – beschreef een van de journalisten.

Toen journalisten de slachtoffers verdedigden en het gedrag van Balawajder veroordeelden, verdedigde Robert Mazurek de voormalige superieur en president (die ook werd beschuldigd van mobbing).

Als publicist van de PiS-media en partner van Krzysztof Stanowski van Channel Sportowy, werkt hij bij RMF sinds PiS aan de macht kwam. Mazurek bagatelliseerde de getuigenissen van de slachtoffers.

Hij trok de geloofwaardigheid van het Onet-portaal in twijfel en verzekerde dat hij nog nooit een biertje met Balawajder had gedronken, maar hij voelde zich verplicht hem te verdedigen. De PiS-propagandist stelde dat "Balawajder 24 uur per dag werkte en altijd het uiterste van zichzelf eiste. Hij was niet alleen uiterst loyaal aan het bedrijf, maar ook aan zijn ondergeschikten."

Hij verwierp de beschuldigingen van intimidatie met een anekdote over een spaarvarken dat naar verluidt in het kantoor van RMF in Warschau lag en waarop de woorden 'voor tieten' waren geplakt en dat eigendom zou zijn van een journalist die geld inzamelde voor plastische chirurgie.

Het is de moeite waard eraan te herinneren dat Mazurek parallel aan zijn werk bij RMF werkte bij de Poolse staatsradio, waar hij dankzij de PiS-regering een baan kreeg.

Minister Bartłomiej Sienkiewicz moet eindelijk beginnen met het openbaar maken van de verdiensten van PiS-propagandisten zoals Mazurek. Ze voelen zich ongestraft en Sienkiewicz geeft hen hiervoor een excuus.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku