Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Michał Chmielewski: er zijn politici in Polen die de gevangenis in gaan

Gestart door Pieszyce, 30 maart 2024, 00:56

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Michał Chmielewski: er zijn politici in Polen die de gevangenis in gaan

29 maart 2024

Michał Chmielewski, een van de beste commentatoren op het politieke toneel in Polen, gelooft dat sommige politici van PiS en Soeverein Polen de gevangenis in zullen gaan:

1. Er zullen politici in Polen zijn die naar de gevangenis gaan. Er zitten Poolse patriotten in de gevangenis in Rusland en Wit-Rusland. De tijd zal komen voor een uitwisseling... we zullen de agenten teruggeven en zij zullen ons fatsoenlijke en eerlijke Polen geven.

2. Steeds meer informatie over Russische invloed in Europese partijstructuren. Ik vraag me af welke Poolse partijen politici zullen hebben die roebels meenemen tijdens reizen naar Rusland en de regelmaat van de daar gehouden verkiezingen observeren. Ik vraag me af welke politieke kringen door de Russen zijn gefinancierd

3. Patryk Jaki kon de conferentie die hij vandaag met zijn collega's belegde niet uitstaan. De zenuwen zijn weg... Ik laat nog een paar dingen los, maar dat is in de toekomst.

4. Oekraïne is een moeilijke onderhandelaar en een sluwe speler. Onze relaties zijn vandaag de dag geweldig – omdat we weten waar de grootste bedreiging ligt. Wij zijn sterk met onze eenheid, wijsheid, consistentie en ervaring. Uiteindelijk zal niet iedereen gelukkig zijn... misschien zal niemand dat zijn, en dat is wat een echt compromis zal betekenen.

5. Tango naar beneden? Ik schreef onlangs over deze uitdrijvingen en verschrikkingen. Er wordt immers gelachen om wie miljoenen heeft gekregen van de rechtse regering. Acht jaar lang zijn we de meeste van dergelijke acties al vergeten, lieve mensen. Laten we hopen dat het Openbaar Ministerie het niet vergeet. Laat elke onregelmatigheid worden verantwoord en elke politicus die heeft deelgenomen aan het overtreden van de wet zal worden beoordeeld in het licht van camera's. Dit is hoe het zou moeten zijn... totale sociale uitsluiting en volledige transparantie van de processen tegen politici.

6. "Ik ben het niet... het zijn mijn ondergeschikten." Laat de "ondergeschikten" hun situatie begrijpen: u gaat alleen ten onder, maar u zult ALLES bekennen aan de aanklagers. Van elk masker en ademhalingstoestel, van elke subsidie en gekochte villa, van elke zloty en cent. Van alles. Nou, zo niet... geloof dan dat er deze keer echte nederzettingen zullen zijn en dat je niet weet wie "ruig" is en dat je het ook niet wilt weten.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku