Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Amnesty woedend na opmerkelijke oproep van FIFA: 'Het is verbijsterend'

Gestart door Pieszyce, 4 november 2022, 19:54

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Amnesty woedend na opmerkelijke oproep van FIFA: 'Het is verbijsterend'

4 nov 2022

Amnesty International heeft vrijdag woedend gereageerd op de opmerkelijke brief van de FIFA, die werd ondertekend door voorzitter Gianni Infantino.
 De wereldvoetbalbond riep in de brief alle WK-landen op om zich "volledig op het voetbal te focussen".

"Als Infantino wil dat de wereld 'zich op het voetbal richt', dan is er een simpele oplossing: de FIFA zou eens kunnen beginnen met het aanpakken van
de serieuze mensenrechtenschendingen in plaats van ze onder het tapijt te schuiven", schrijft de mensenrechtenorganisatie in een verklaring

De verklaring is een reactie op de brief van de FIFA, die ook bij de KNVB in Zeist is binnengekomen. De Wereldvoetbalbond verzoekt in de brief de
deelnemende WK-landen niet mee te gaan in "ideologische en politieke gevechten die in de wereld bestaan".

In de aanloop naar de start van het toern . . . . . . . . . . . . . . . .

Bron: Lees hier verder . . . . . . .

Pieszyce

Gianni Infantino is sowieso een nagemaakte, de halve wereld zet Putler in de strafbank maar Gianni ging nog
even op visite om iets te bespreken en dan ook nog even knuffelen.

Vanaf dag 1 heb ik twijfels bij die man. Kon nog wel eens gebeuren dat hij erger is dan voorganger Sepp Blatter.

Als hij een goed mens was, ging het hele evenement niet door in Qatar.

Om reden van de manier waarop men in Qatar met mensen om ging, zal ons forum geen data plaatsen over de
komende wedstrijden. Dus geen uitslagen over Polen of wie dan ook.

Iedereen moet het zelf weten, maar ik zou er nog niet naar toe gaan als ik door 8 Qatari in een draagstoel
 er naar toe werd gebracht en alles gratis had.

Ben geen fan van Amnesty, maar deze keer hebben ze gelijk.

Pieszyce

Oproep NR. 2

Rob Harris   @RobHarris

FIFA President Gianni Infantino addresses G20 event in Bali on Russia's war on Ukraine:

"My plea to all of you is to think on a temporary ceasefire for 1 month, for the duration of the World Cup..or
anything that could lead to the resumption of dialogue as a first step to peace"

FIFA-voorzitter Gianni Infantino spreekt G20-evenement op Bali toe over de Russische oorlog tegen Oekraïne:

"Mijn pleidooi aan jullie allemaal is om na te denken over een tijdelijk staakt-het-vuren voor 1 maand, voor
de duur van het WK... of iets dat zou kunnen leiden tot hervatting van de dialoog als een eerste stap naar vrede"

Video:      https://twitter.com/i/status/1592411541424701441

De stream met reacties.   https://twitter.com/RobHarris/status/1592411541424701441     

Gianni Infantilino is een smeerlap. Voor voetbal moet alles wijken lijkt het, maar laten we niet vergeten dat,
mijnheer de Don, bevriend is met Putin, van die een orde heeft ontvangen en dat Putin op dit moment met het
leger diep in de problemen zit.

Door het verzoek van Infantilino, krijgt Putin tijd om zijn eenheden weer te hergroeperen, aan te sterken en
opnieuw in de aanval te gaan en daar werkt deze kale voetbalvoorzitter VET aan mee.

Zou het trouwens nog mogelijk zijn dat de FIFA een eerlijke voorzitter krijgt, de volgende WK schijnt in
Saoedi-Arabië gepland te zijn, weer een land waar veel geld zit en die het met de mensenrechten niet al
te nauw neemt. Ik zou als speler weigeren in zo'n land te spelen.   >:(  >:(  >:(  >:(  >:(